Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:08 04.05.24 
Клубове/ Религия и мистика / Православие Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Арх.Методий е духовно чедо на дядо Серафим Соболев [re: timotey-25734]
Автор tri-9084 (Бодлидрешко)
Публикувано20.12.13 13:16  



Арх. Методий е духовно чедо на дядо Серафим Соболев.

И проумей най-сетне, че 1-я вселенски Събор реформира юлианския календар на Созиген тъй, щото Пасхата да се съобразява винаги да казвате, че старият стил бил по юлианския календар. Правилно е да се каже, че Пасхата се изчислява по поправен юлиански календар. Не само до 1-я Вселенски Събор но и столетия след това поместните църкви не са празнували Възкресение Христово на една и съща дата.

Календарската р е ф о р м а на Първия вселенски събор

От времето, когато бил въведен юлиянският календар, до времето на Първия вселенски събор в 325 година, този календар бил изостанал от астрономическия с почти 3 денонощия. Това станало известно на Събора от доклада на делегацията на Александрийската църква. Последната била по-добре осведомена от останалите църкви по календарните въпроси, благодарение на нейните връзки с александрийските астрономи. Затова Александрийската църква единствена по онова време съставлявала всяка година календарни таблици, с които определяла и съобщавала на всички останали църкви кога се пада през дадена година Пасхата. Когато отците на Събора чули доклада на Александрийската църква и разбрали, че църковният календар е изостанал с 3 денонощия, те съвсем не оспорвали това положение, никой от тях не се осмелил да каже, че това няма никакво значение за Църквата, но всички единодушно взели решение: да се изпуснат З денонощия от църковния календар, за да се изравни той с астрономическия.

Така и станало и това е един прекрасен прецедент и

пример за решаването на календарния въпрос,

валиден и задължителен за цялата Църква и за всички поместни църкви!

Разбира се. Първият вселенски събор направил това не само заради неподвижните празници. Той имал предвид главно основния църковен празник - Пасхата. Въпреки 7 апостолско правило, което забранява празнуването на Пасхата преди пролетното равноденствие и заедно с евреите, този велик празник се празнувал дотогава в отделните поместни църкви на три различни дати: на една дата празнували западните християни, на друга Александрийската църква, на трета - палестинските и малоазийски християни. Последните празнували Пасхата заедно с евреите на 14 нисан, който ден през седмицата и да се случи! Разногласията между римската и александрийската пасхалии произлизали от нееднаквото определяне датата на пролетното равноденствие: знаейки закъснението, което е реализирал вече юлиянският календар, александрийците взимали това под съображение, за да определят истинската дата на пролетното равноденствие, а римляните не правели това, Изоставането на юлиянския календар с едно денонощие на всеки 128 години означава изоставане с толкова и от действителното пролетно равноденствие.

Първият вселенски събор не само изравнил датата на пролетното равноденствие с действителното астрономическо такова, но и постановил: занапред всички църкви да празнуват Пасхата в един и същи ден, както я празнувала Александрийската църква, именно: след пролетното равноденствие, след първото пълнолуние (крайната дата на еврейската пасха), в първият след това неделен ден. Ако първото пълнолуние след пролетното равноденствие се случи в неделен ден, което значи: ако 14 нисан, който е ден на еврейската пасха, се падне в неделен ден, - християнската Пасха да бъде в следващия неделен ден. Целта била: понеже християнската Пасха безмерно превъзхожда еврейската, християните в никакъв случай да не празнуват заедно с евреите, защото и самото Възкресение Христово е било "на другия ден, след съботата", в който ден тогава е била еврейската пасха, т. е. в неделя (Мат. 28:1; Марк 16:1; Лук. 24:1; Йоан 19:31, 20:1). И така, целта на Първия вселенски събор чрез календарната реформа, която той извършил, е била: 1. църковният календар да съответствува на Божията, т. е. научната истина по въпроса, и 2. да се въведе единство в празнуването както на Пасхата, така и на всички останали празници за цялата Църква. Въпреки това решение на този върховен законодателен орган на Църквата опозицията срещу александрийската пасхалия продължила и след това на много места: както на Изток, където продължили да празнуват заедно с евреите, така и в цялата Западна църква. Да, човек не може лесно да се откаже от това, на което е навикнал, даже и когато му се заповядва от висша законодателна инстанция! Римската църква приела окончателно александрийската пасхалия едва в VI век. Първото правило на поместния Антиохийски събор (333 г.), седмото на Лаодикийския (343 г.), седмото на II вселенски (381) и 95 на Трулския (692), издадени против празнуващите Пасхата заедно с евреите, показват, че нарушители на съборните постановления за Пасхата е имало дълго време след Първия всел. събор и на Православния изток. Минозина свети отци и предстоятели на поместни църкви се мъчили да въведат единство, но само времето турило край на тези разногласия. ]. . .

Не мислиш ли, че "никому неизвестния архимандрит" именно поради това, че е бил духовно чедо на архиепископ Серафим заслужава внимание да се прочете:




Редактирано от tri-9084 на 20.12.13 13:19.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* старецът Порфирий Metropolis   10.12.13 18:08
. * Re: старецът Порфирий timotey-25734   11.12.13 01:17
. * Re: старецът Порфирий Metropolis   11.12.13 13:19
. * Re: старецът Порфирий lezig   12.12.13 12:45
. * Re: старецът Порфирий Metropolis   12.12.13 13:28
. * Re: старецът Порфирий lezig   12.12.13 15:29
. * Re: старецът Порфирий Metropolis   13.12.13 11:17
. * Re: старецът Порфирий Metropolis   11.12.13 13:51
. * Re: старецът Порфирий Metropolis   11.12.13 13:59
. * Re: старецът Порфирий timotey-25734   13.12.13 00:52
. * Re: старецът Порфирий Metropolis   13.12.13 11:33
. * Re: старецът Порфирий Metropolis   13.12.13 15:05
. * Re: старецът Порфирий timotey-25734   14.12.13 22:18
. * Аз пък съм християнин Ежко   14.12.13 22:28
. * Re: Аз пък съм християнин timotey-25734   17.12.13 19:42
. * Re: Аз пък съм християнин tri-9084   18.12.13 09:26
. * За Светоотеческия Календар Eliana 21   18.12.13 13:58
. * Re: За Светоотеческия Календар tri-9084   18.12.13 17:53
. * Re: За Светоотеческия Календар Eliana 21   18.12.13 18:37
. * Re: За Светоотеческия Календар tri-9084   19.12.13 09:27
. * Re: За Светоотеческия Календар timotey-25734   20.12.13 00:44
. * Арх.Методий е духовно чедо на дядо Серафим Соболев tri-9084   20.12.13 13:16
. * Само 1 Вселенски Събор ли има Eliana 21   20.12.13 13:39
. * Re: Само 1 Вселенски Събор ли има timotey-25734   20.12.13 17:59
. * да бе прочела подобаващо, но не би tri-9084   20.12.13 22:08
. * Ти чети внимателно! timotey-25734   20.12.13 22:56
. * Нищо ново. А ето ти нещо за размисъл. Отново: tri-9084   03.01.14 22:45
. * Re: За Светоотеческия Календар gosti   31.12.13 11:32
. * Re: За Светоотеческия Календар timotey-25734   20.12.13 00:31
. * Радвам се, че се вразумяваш tri-9084   20.12.13 13:22
. * Re: Радвам се, че се вразумяваш timotey-25734   20.12.13 17:54
. * Re: Радвам се, че се вразумяваш tri-9084   20.12.13 22:31
. * Спокойно - последни времена са timotey-25734   20.12.13 22:59
. * Re: Спокойно - последни времена са Eliana21   22.12.13 14:30
. * Re: Спокойно - последни времена са timotey-25734   23.12.13 00:29
. * Ето, тоя постинг изтри модератора. Защо ? tri-9084   26.12.13 22:57
. * Стария (Юлиански) календар е икона на времето Eliana21   27.12.13 12:40
. * Re: Стария (Юлиански) календар е икона на времето tri-9084   27.12.13 14:03
. * Re: Стария (Юлиански) календар е икона на времето Eliana21   27.12.13 20:08
. * Re: Стария (Юлиански) календар е икона на времето tri-9084   29.12.13 14:41
. * Re: Стария (Юлиански) календар е икона на времето Eliana21   30.12.13 04:01
. * Re: Стария (Юлиански) календар е икона на времето tri-9084   30.12.13 09:42
. * Архиепископ Серафим Соболев за календара Eliana 21   30.12.13 15:46
. * От святост до непогрешимост има цяла бездна tri-9084   30.12.13 16:47
. * Re: Архиепископ Серафим Соболев за календара Prokimen   30.12.13 19:16
. * Re: Архиепископ Серафим Соболев за календара tri-9084   30.12.13 21:23
. * Супер писмо от Митр. Инокентий Фигуровски Eliana21   30.12.13 23:38
. * А другото "попадение" tri-9084   01.01.14 23:31
. * Когато календарът стане Идол, се пръкват разколи: Ежко   03.01.14 11:49
. * "Почему Юлианский календарь «отстает» на 13 дней? tri-9084   09.05.16 21:56
. * Re: "Почему Юлианский календарь «отстает» на 13 дней? tri-9084   10.05.16 22:23
. * Не календара е еретически, а неспазването tri-9084   29.12.13 21:43
. * :)))) Eliana21   30.12.13 04:25
. * 4-та заповед е единствената с допълнение_пояснение tri-9084   30.12.13 09:27
. * 4а заповед в СЗ и НЗ Eliana 21   30.12.13 15:22
. * Ама ти да не си станала съботянка ? tri-9084   30.12.13 16:03
. * На кого от преди Мойсея е давана такава заповед tri-9084   09.05.16 22:13
. * Re: Спокойно - последни времена са tri-9084   09.05.16 21:43
. * Пасхата не се изчислява по юлиянския календар, tri-9084   20.12.13 22:23
. * Не е за Пасхата спора timotey-25734   20.12.13 23:38
. * Напротив - въпросът е бил именно за Пасхата tri-9084   29.12.13 14:50
. * Другият въпрос е: дали това е юлианският календар tri-9084   30.12.13 15:23
. * Re: Другият въпрос е: дали това е юлианският календар timotey-25734   30.12.13 21:36
. * "Просто, като фасул" tri-9084   30.12.13 21:49
. * Re: "Просто, като фасул" timotey-25734   01.01.14 22:44
. * Именно: послушание на Църквата tri-9084   01.01.14 23:07
. * Re: Именно: послушание на Църквата timotey-25734   02.01.14 00:20
. * Съборният Глас е Глас на Църквата tri-9084   02.01.14 09:44
. * Re: Съборният Глас е Глас на Църквата Prokimen   03.01.14 13:32
. * На кой всеправославен Събор ? tri-9084   03.01.14 19:16
. * 1968 г. не е глас на Църквата timotey-25734   04.01.14 00:41
. * Re: 1968 г. не е глас на Църквата gosti   04.01.14 11:02
. * Ще отговориш ли на 6-те въпроса ? tri-9084   14.01.14 07:38
. * Re: старецът Порфирий Eliana21   14.12.13 20:16
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.