|
Тема |
Re: Телесното възнесение на Богородица не е ерес [re: Ежко] |
|
Автор |
Prokimen () |
|
Публикувано | 01.10.13 17:29 |
|
|
В отговор на:
Точка 2 макар и да не е част от православната догматика, макар и да не се отнася към основните верови Истини, е част от православното Предание. Затова няма как да е ерес.
Благодаря ти за участието, Наско.
1) Темата се получи най-инцидентно. Обсъждайки историята със смъртната замяна, беше ми цитиран тропар, възпяващ смъртта като духовен подвиг на послушание. В този контекст се опитах да обърна внимание, че понякога богослужебните текстове могат да ни доведат до объркване. В този именно контекст споменах за двата богородични римо-католически догмата, които осъждаме като ерес и които възпяваме точно като католиците в нашите православни богослужения.
Всички се пенявим, че са ереси догматите за непорочното зачатие и възнесението на Богородица с тяло на небето, но точно такова разбирано е възпято в православното богослужение за двата празника - Рождество Богородично и Успение Богородично.
2)Защо да обвиняваме римо-католиците в ерес, след като споделяме или по-точно след като католиците са взаимствали догматите си от Изтока?
Затова цитирах Фотий и Хризостом, които подчертават наличието на православни богослужебни текстове в стила на римо-католическите догмати, защото не разполагам с време да цитирам самите богослужебни текстове.
3) Прав си в забележката си за Преданието.
В случая с двата догмата се получава ужасна какафония.
4) Ако осъждаме католическите догмати като еретически и ги изповядваме богослужебно, то следва да се замислим още по-сериозно над Елениния тропар за смъртта й и да не проповядваме неволно вярност към православния шаманизъм до смърт, което не е християнство, колкото и да го оправославяме.
Поздрави
Редактирано от Prokimen на 01.10.13 17:30.
|
| |
|
|
|