|
Драги Ми Йоаннис,
Какъв е точно Роман Вершилло като юрисдикция, не съм информиран, а и не смятам, че е толкова важно. Важно е богословските трудове и критики, които е направил дали са верни. Не съм изчел всичко, но това, което съм прочел го намирам за вярно, защото познавам протестантските версии на тези дивотии.
Не знам Граббе дали е масон, но ми е много интересно ако е масон, защо си прави труда да възхвалява трудове на архиепископ Серафим, които са насочени точно срещу масонството, теософията и Източния Пантеистичен Монизъм лежат в основата на идеологията на тези хора.
Линковете за някои материали. не ми се играе да ги правя активни, моля да бъда извинен! тези са за някои полемики със Сергий Булгаков и прочие.
http://feoz.narod.ru/a_serafim_index.html
http://proroza.narod.ru/
ето този труд имам предвид на сайт на катакомбците:
http://co6op.narod.ru/rar/roca.rar
Трудовете на архиепископ Серафим ги оценявам откъм богословската им стойност и как могат да бъдат употребени в полемиката със Сергианите.
Ако са се опитали да му обещаят някои неща, за да намалят опонентите си, то може би той се е подвел, като наивно се е надявал, да успее да постигне някаква промяна.
НАЙ-ВАЖНОТО ЗА МЕН Е, ЧЕ МИТРОПОЛИТ АНТОНИЙ ХРАПОВИЦКИ ПОБЕЖДАВА И В ЗАДГРАНИЧНАЯ И В МП В ЛИЦЕТО НА СВОЯ УЧЕНИК СЕРГИЙ СТРАГОРОДСКИ!
Защо съдя, че Митрополит Антоний е победил в задграничная?
Защото четох изложението на протоиерей Михаил Помазански по отношение на Догмата за Изкуплението, което е писано по време на пребиваването му в задграничная. По същество излага Юридическия Догмат на Изкуплението, макар че в същия този, няма грешка, труд говори против юридизма.
Много се учудих, при положение, че има решения на задграничния Синод, които спират Митрополит Антониевите еретизми по този въпрос.
Имало решения, но не са се приложили. И Роман в статията за митрополит Антоний и руснакът в този материал казват, че архиепископ Теофан Полтавски е помолен да не участва повече в заседанията на Синода (Роман) и е поставен в изолация (според другата статия).
Какво можете да очаквате от архиепископ Серафим Соболев в тази ситуация. Човекът май е решил да си умре по възможност в родината, при положение, че и в Задграничная и в МП властва един дух, този на теософията и масонството?
Не ми отговорихте за Митрополит Вениамин Фьодченков и игумен Никон Воробьов!
Макар че отговорът всъщност го дадохте вече в линка за сайт на Старопоморите-федосеевци. Висш клир, който гледа с изцъклените очи на неверието на една змия, и простичката истинска православна вяра на редовите хорица, която не се влияе от еретизмите на техните водачи.
Едните Бог ги вижда заради вярата им, като негови чеда, а другите, заради неверието им, като синове на погибелта! И това е за РПЦ МП, моето скромно мнение. Не крия, че по някои въпроси имам малко по-различно мнение, но нямам намерение да го дискутирам тук и сега.
Битката е за Догмата на Изкуплението в класическия Юридически вариант, а кой какви неща е направил в личен план сматям, че не е най-важното.
ето и линка за сайта на Ортодоксия, където са събрани на едно място материали в защита на Юридическия Догмат на Изкуплението:
http://orthodoxia.narod.ru/index.htm
И още един въпрос, който ми спестява дългите отговори, за които в момента нямам време по останалата част от поста Ви.
Прави ли Свети Исаак Сирин еретик пребиваването му в юрисдикцията на Несторианската Сирийска църква?
Отговорът е: Не!
Нито пък присъствието на Свети Исаак Сирин във въпросната Църква по някакъв начин и придава каноничност! Тя си остава еретична.
Качили са Свети Исаак на епископския престол, та дано пее в хор с останалите еретици. Не се съгласил човек, продължил да излага Православието и в резултат го изгонили от катедрата. На практика е станало така, мака че в житието му е записано друго. И това са неща, които могат да се прочетат между редовете на историческите събития.
Ами, според мен, с архиепископ Серафим е станало същото.
Благодаря Ви за критичността на съжденията!
|