| 
         
        
  
        
				В отговор на:
 През 1945-та той се присъединява към МП, но не поради опасения, че, бидейки член на РПЦЗ, е бил разколник, а по съвсем други причини, които по-горе съм изложил, ама няма кой да чете 
  . 
 
 Нека прочетем, тогава, каквоточно  си казал:
 
 "Вие сякаш искате, имайки Догматиката и Канона пред себе си, да определите една църква стои ли или е отпаднала. Но това не е възможно за човека пък бил той и епископ, освен в случаите, в които Бог ВЕЧЕ ни е открил. Във всички останали случаи ние трябва да търсим преди всичко Божията воля - как да постъпим. Затова аз казвам - не знам МП църква ли е или не, - Бог знае. Това, което ми трябва да знам, е че епикопатът води паството си в грешна посока, следователно не бива да имам църковно общение с него.
 
 По същия* начин е стоял въпроса и за св.Серафим. Той не е признавал никога избора на митрополит, по-късно патриарх Сергий, нито неговата съглашателска идеология, затова не можем да кажем, че е станал сергианин. Св.Серафим също така никога не се е съгласявал с комунизма, а до края на живота си остава убеден монархист, затова няма как да кажем, че не е считал болшевиците за зло. Стъпката за влизане в МП, както е обяснено в статията, е направена при следните условия:
 1. Св.Серафим губи връзка със задграничния Синод.
 2. Ситуацията в МП е представена пред него като изменяща се към добро. Т.е. той е имал, макар и наивното донякъде, основание да вярва, че в Руската Църква постепенно ще се възстанови православният живот.
 3. Изборът на новия патриарх Алексий му се е струвал обнадеждаващ във връзка с това, че той е избран свободно и няма да продължи линията на м.Сергий.
 4. МП не е осъдена** от никой събор като отпаднала, нито е разглеждана като "сталинистка" в своята цялост. Порицавана е политиката на узурпиралите властта в нея епископи. Какво пречи на когото и да било да се присъедини към нея, ако този епископат се смени, както е вярвал св.Серафим? От тази гледна точка актът на присъединяване е всичко друго, но не и безпринципен.
 
 Ако сте чели подробно житието на свв.братя Кирил и Методий, трябва да сте обърнали внимание колко от папите, в чиято юрисдикция св.Методий даже заема епископска катедра, поддържат неправославни учения. И въпреки това св.Методий не проявява непослушание, а винаги търси разрешението на римския престол за дейността си. Звучи също толкова "удобно" - търсиш да си прокараш идеята под някаква форма пред силния на деня. Съглашателство? Ни най-малко, бих казал!"
 
 * Ами не е по същия начин. МП не е осъдена, а такива като тебе съдят. И щеще да признаеш, че изборът на владика Серафим да се върне в лоното на МП е избор продиктуван свисше, а не да се силиш, сам себе си да опровергаваш:
 
 В отговор на:
  Единствената "духовна", следователно съществена, причина да се въведе новият стил е заради икуменическите стремежи на някои "православни" архиереи. Ако и някой да не вярва по този начин, но щом се причащава заедно с вярващите по този начин, то така сериозно противоречи на основополагащ принцип на Църквата - за ЕДНА вяра. 
  
 Да ти припомням ли, че "новостилната" БПЦ е в евхаристийно общение с Руската Православна Църква. С един замах ти поставяш МП като неканонична, а по-горе - само и само за да се опиташ да защитиш владика Серафим, казваш, "не знам МП църква ли е или не, - Бог знае." 
 
 Ами представи си, че и владика Серафим знае, затова и се е върнал в лоното на МП. Представи си, че владика Серафим знае повече от теб, просветляван свисше. Представи си още, че този просияващ и сега в Бога човек, бидейки патриот, се е ужасил от подлогата, която архиереите от РПЗЦ правят на  нацистите по време на войната - нещо, за което твоите съмишленици избягват да говорят. 
 
 
 
 . . .
 
 
 Редактирано от Ежко на 13.09.13 17:17. 
        
        
  
          |