| 
         
        
  
        
				Драги ми Йоанис,
 Не очаквах, че днес ще имам включване, затова не се и подготвих специално, но някои неща ще ви ги нахвърлям само на идейно ниво, а линковата илюстрация ще ви я предложа при следващото ми включване, когато имам възможност.
 
 Първо за иеромонах Епифаний Чернов.
 
 Ирина задава на Роман Вершилло въпрос за сайта на който са събрани творенията на въпросния автор. Роман отговаря, че всичко това го е виждал, изучавал и като най-голям познавач на творенията на Теофан Полтавски, бих добавил аз, казва, че въпросните творения са на един странен човек, при това са измишльотини и лъжи, представени като ръкописи на архиепископ Теофан.
 
 Може да си го намерите на бутона за биографията на Теофан Полтавски в сайта на Роман Антимодерн.
 
 Попаднах на сайт на Катакомбная, където се обсъжда апостазията на Задграничная по въпроса за Кръстоборството на Митрополит Антоний Храповицки. Още през 1925 г. основните опоненти на Митрополита за били Теофан Полтавски и Серафим Соболев. Ако архиеп. Серафим е бил агент, то бъдете сигурен, че тези от катакомбная не биха му простили критиката.
 
 Това го споменавам, за да се знае, че богословските трудове на архиеп. Серафим са си негови, а не дело на някакъв професор. В библиотеката на Антимодерн се намира трудът на Граббе "Парижските богослови", в което човекът си говори, че за труда си в опровергаването на софиянската ерес на Сергий Булгаков, архиеп. Серафим Соболев в дореволюционните времена напълно заслужава докторска титла по богословие.
 
 Може да видите кратката реплика на Теофан Полтавски по този въпрос и обширното разсъждение на Серафим Соболев.
 
 Към превода на "Митрополит Филарет за тайната на Изкуплението", за когото съм дал линк по-нагоре, най-отдолу ще намерите линк към сайта Ортодоксия, където има накуп много материали по въпроса, както и линк към сайт, където могат да се намерят много сканирани документи по тези въпроси. Мненията на Храповицки и Булгаков, както и контрите на архиеп. Серафим и други, които са писали критики.
 
 Може да видите и написаното от Роман, в превод на сайта Бъди Верен, за Антоний Храповицки, нравствения монизъм и е добре да видите поместеното досега от труда на архиеп. Серафим "Изопачаването на православната истина в руската богословска мисъл". Обяснено си е подробно кой какви дивотии прави в потъпкването на най-основния християнски догмат, този за изкуплението.
 
 Статията на архиеп. Никон Рождественски я поместих, защото тя ясно си казва нещо.
 
 Антиюридистите се позовават на протестантско влияние, което не е вярно. В следващия момент те представят алтернативи, които са почерпени от либералното немско протестантско богословие. И не са само Социн и Ричли, ами си има и други такива, които могат да се видят съвсем точно в наръчника по "Християнско богословие" на Милард Ериксън, който съдържа точно изложение на всички основни християнски доктрини, както и основните ереси и различни виждания по тези въпроси.
 
 Много хора се опитва да дискредитират Теофан Затворник и Игнатий Брянчанинов, като ги изкарват проводници на латинското влияние, но това са клевети. Клевети, по които си има написани добри контри, но преводите на тези неща ще бъдат след като свърша с материалите по защита на Догмата на Изкуплението в Юридическия му вариант.
 
 Приципната схема на поста беше това, а ако желаете доказателствен материал с достатъчно превод и точно посочване на линковете за различните статии, то при пръв удобен случай ще направя необходимото.
 
 Дори от материалите дотук, може да излезе една интересна статия за блога ми в защита на архиеп. Серафим Соболев.
 
 Поздрави
 Жабчо
  
        
        
  
          |