|
Аск,
Не се учудвам ни най-малко на отговора ти... само че има въпроси, по които не е сега времето и мястото да се дискутира.
Дали за светите отци говоря чисто интелектуално или познавам и духовния смисъл на казаното и написаното от тях, това е нещо за мен, което само Светият Дух може да ти освидетелства. Между другото имам претенцията, че разбирам, колкото и странно и неочаквано да ти се вижда това. Не очаквам да погледнеш в съседната тема, където Ежко се дърля със Стефанус за деноминацията му и съм привел цял арсенал стари постове по разискваните въпроси. Част от интересната благодат е при четене да можеш да разбираш един човек просто си го говори нещо или е дълбоко убеждение на сърцето му.
Както и да е:
Глава 25
Виждащият със сетивните очи знае кога става ден и кога нощ, а слепият не знае това. И духовно прогледналият и виждащ с духовните очи, ако, след като е видял истинската и незалязваща светлина отново се върне, поради нерадение и безгрижие, към предишната слепота и се лиши от светлината, то той, имайки все още една духовна нагласа, добре осъзнава и чувства липсата на тази светлина и причините за нейната загуба; но пребиваващият в (духовна) слепота още от своето раждане не знае нищо такова нито от опит, нито от действие, освен това, което е чул и узнал от слухове, за нещо, което никога не е виждал, на за което „нещо” разказва на другите, макар че нито той, нито слушащите го познават в действителност познават тези неща, за които разговарят. (стр. 18,19) Добротолюбие Том 5 на Зограф
Мисли се, че не знам за какво става на въпрос.
Колкото до хлъзгавия "Бъди Верен", ще се радвам да ми покажеш нещо от хлъзгавината му по-нататък, че да поразсъждавам. Аз си имам предвид написаното по точно определени въпроси, макар че не съм чел всичко написано там, а написаното го смятам за вярно.
И след като не бе трябвало да мога да разбирам православието, то обясни ми грешките в следната ми критика към Митрополит Антоний Сурожски:
Ако пък съм се справил добре, то защо казваш, че не разбирам?!
Ето ти и обещаното:
Та просто архиепископ Серафим Соболев е един от последните, които защитават Юридическия догмат на Изкуплението, което страшно много пречи на Православните Модернисти, а до какво води това може да видиш от поместеното в темата за деноминацията на Стефчо.
Приятно четене, може и Господ да ти даде най-неочаквано да разбереш, че Бог си призовава суверенно Жабоци, където и както си пожелае!
А трудовете, които си давам за Православните не са просто защото съм решил да си поиграя на Православен или пък да използвам нещичко от Православието, за да стана троянски кон, който ще поведе към някаква форма на протестантизъм впоследствие!
От истинската причина ще ти писнат ушите, но това никога няма да го узнаеш в този свят!
Поздрави
Жабчо
|