| 
         
        
  
        
				1, 2, 3, 4.  Позицията на митрополит Йосиф е пределно ясна - сергианството е разкол и безбожническа ерес. Това православно изповедничество се поддържа от множество течения в Катакомбната църква, както и от РПЗЦ. Естествено, последната не е лишена от сталинисти, които признават благодат при сергианите. Точно тия я доведоха до злополучната уния с московските кагебисти, дегизирани като "епископи". Защо да няма връзка точка 2 с написаното?? Връзката е пряка. Позицията на митрополит Кирил е негово лично мнение, не и вероизповедна позиция на цялата катакомбна общност, към която и той е принадлежал. 
 
 5, 6, 7. Вие, лукаво се опитвате да изградите от мнението на един мъченик цяла една еклезиология, която обаче от каноническа гледна точка не е православна. Ако за Вас сергианската лъже-църква е благодатна, това може да означава само, че тя е законен правоприемник на дореволюционната Руска Православна Църква. Ако това е така, то РПЗЦ и Катакомбната църква са разколи на Едната Свята и Съборна Апостолска Църква. Ако последните две са приемници на руската дореволюционна Църква, то тогава сергианската "патриаршия" какво е? Пак Църква? 
 
 А какъв пастирски подход намирате в това да приемате хора от еретична "църква" без миропомазване? Ще излъжа ако кажа, че не е имало време, когато и аз си мислех така. Явно хуманизмът ми е бил в повече. Да, от светска гледна точка е много удобно, всички са щастливи, че са в Църквата - едни се черкуват при милиционери по нов стил, други по стар, трети изобщо не се черкуват, но всички са в Църквата. От светска гледна точка хубаво, но от каноническо гледище хич не е добре и за "пастира" и за мирянина да се признава благодат в еретически разкол и да се приема "кръщението" на схизматик за православно.
 
 "Аз не казвам, че признавам да има благодат в официалните църкви, - стига сте го твърдяли. Просто отказвам на общо основание да твърдя, че няма."
 
 Човече, как може да наричате Светие Канони "общо основание"?? Ами, като не искате да ги спазвате, станете протестант, там всеки си тълкува както му е угодно. Нищо няма да Ви ограничава и няма да се взирате в "буквата на канона".
  
        
        
  
          |