Другият голям Йерей и богослов заедно с архиеп. Теофан Полтавски и архиеп. Серафим Соболев е Митрополит Вениамин Фьодченков. Той също се завръща и умира в родината, при положение че дълго време е бил с армията на генерал Врангел.
Игумен Никон Воробьов пък въобще си е бил винаги към тази патриаршия, но това прави ли го човек направил компромис с православната съвест?
Богословието е важно нещо, защото от начина по който се пише и това какво се пише, за който има необходимата способност, е ясен източника на благодатта или безблагодатността у човека.
Вярванията, които архиеп. Серафим Соболев е защитавал, като исконни православни духовни ценности, ако бяха толкова маловажни, нямаше да бъдат изтрити от учебниците в православните богословски училища контролирани от въпросното КГБ.
Няма нито една съвременна православна догматика, в която да е разгледан коректно Догмата за Изкуплението в кръвта на Христос или както е познат още така наречения Юридически Догмат.
Не присъства в Догматиката на архимандритите Алипий и Поликарп. Няма го в Догматиката на Юстин Попович, който като ученик на Митрополит Антоний Храповицки споделя неговите заблуди по отношение на единното естество и Гетсиманската молитва на Христос. Не присъства и в "Творение и изкупление" на Парижкия либерал и модернист Г.Флоровски.
Потърси в нета трудовете на старите догматици от 19 век Митрополит Макарий Булгаков и Митрополит Филарет Гумилевски и ще видиш, че нЕма намиране. От Митрополит Макарий има само 1 том, но том 2, където са нещата, които ни интересуват, май са махнали линковете за дежаву сканираните трудове.
Ако намериш, все пак, моля сподели, ще бъда много благодарен!
Теософ-масоните, които контролират Революцията, бъди сигурен, че няма да оставят нищо в богословски план, което би попречило на завладяването на РПЦ отвътре и превръщането и в слугиня на техните интереси!
А Юридическия Догмат за Изкуплението, когото архиеп. Серафим Соболев защитава на всяка цена е ИЗКЛЮЧИТЕЛНА ПРЕЧКА ЗА ТЯХ!
И последно, колкото и да са били зле нещата, за хора като Серафим Соболев РПЦ винаги е била една, независимо кой е оглавявал юрисдикцията. А тези в РПЦЗ, макар че дълго време са били юрисдикционно някак си отделени, всъщност са споделяли заблудите на МП. При решения на Задграничния събор на архиереите, в които се изобличават заблудите на Митрополит Антоний, все пак заблудите му си остават като вярвания за по-голямата част от Задграничая. Както писах, единствено архиеп. Аверкий Таушев остава верен на Православието в наше време.
Какъвто и да е архиеп. Серафим, според теб, богословските му трудове са верни, точни и полезни, което за мен е най-важното.
Поздрави
|