|
Тема |
Re: За устойчивостта на Църквата [re: Роко] |
|
Автор |
ъглишв (Демодератор) |
|
Публикувано | 11.11.12 00:38 |
|
|
Да, щото е бил фаворит по принцип. В епархията си е бил на почит, а проф. Арнаудов (който не е комунист) го лансира; изглежда удобен дори за Партията включително и защото не е страшно активен като по-старите владици (например от типа на убития Борис). Страшно активни вярващи днес, та дори и хора вътре в ДСБ говорят за покойния патриарх като за стоик, но не като за ченге.
Знаем, че няма и документи за негово завербуване - а за събратята му има. В 1971 или по-рано не е имало поводи за притеснения на комунистите, така че ако имаше документи, те по-скоро щяха да са запазени. Или поне да бъдат унищожени тези за разколниците... А те не са.
на това отгоре покойният дядо Максим е бил замонашен още преди 1944, а всички днешни владици, които се оказват вербувани, са разработвани около замонашването си, което все е след тая паметна дата.
Между другото, избраният в 1953 патриарх Кирил също няма как да е ченге. Това е митрополит отпреди 1944, един от спасителите на българските евреи. А е избран в най-дивите сталинистки времена. Интересен случай. Компромисна фигура, може би. Също като патриарх Максим.
Проблемът с разцеплението не е, че разколниците гравитират около СДС. А че и те като самото СДС са пълни с ченгета. Айде, няма да казвам чак, че и самият разкол е активно мероприятие, но е непряк резултат от десетилетия работа на БКП с Църквата.
Повече лая
|
| |
|
|
|