|
Тема |
Граждански или църковен брак? [re: Poзмapия] |
|
Автор |
gloriana (минаващ) |
|
Публикувано | 23.08.12 07:46 |
|
|
Причините да не им предлагат брак - не е по моите сили да анализирам.
Това е така, но е не само възможно, но и необходимо да анализираш собствените си мотиви да искаш брак. Защото е напълно възможно страданието ти да идва от погрешни, макар и масово разпространени разбирания, които след основно осмисляне да отпаднат и да приемеш напълно спокойно ситуацията, в която се намираш. Бракът е юридически акт, който урежда имуществените отношения и експлицира пред другите чувството на принадлежност. Той е едно улеснение, но сам по себе си не носи нищо по същество - нито задължава с нещо хората, които сами не са в състояние да се задължат към другия, нито поема функцията да урежда отношенията между двамата, нито възпира от разпад връзката, която се е разрушила отвътре. Ако е доказателство за любов - единственото доказателство ли е и нужни ли са доказателства за това или пък за да се вярва в Бог? Това са неща по съвест и за тях няма писан закон, не може и да има. Психиатърът Михайлов каза нещо много съществено в смисъл, че между моногамната връзка и гражданският брак няма принципна разлика. Напълно съм съгласна с него и разбирам мотивите на партньора ти да не иска брак, ако разсъждава по този начин и ако няма нужда да заявява пред външни хора нито чувствата, нито отговорностите си към теб. И тук идва въпросът за твоето безпокойство - дали имаш основание да смяташ, че липсата на предложение означава липсата и на горните, т.е. на любов и ангажимент или не? Тук отговорът е индивидуален и сама трябва да си отговориш. От моя гледна точка и то от настоящата ми позиция единственият смисъл на гражданския брак е да бъде изпълнено изискването на Църквата към миряните да имат църковен брак - нито повече, нито по-малко. Едва ако ти искаш църковен брак, а той не, това е повод за страдание, но и в този случай не трябва да се действа прибързано, а да се попита духовник. Въпросът е има ли у теб желание за църковен брак?
|
| |
|
|
|