Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:43 17.07.25 
Клубове/ Религия и мистика / Православие Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общности [re: enoriashka]
Автор Prokimen ()
Публикувано23.03.12 09:48  



В отговор на:

Добре, оставете ги свещениците (които впрочем освен на арменския си събрат в случая няма на кого другиго да се оплачат)




В горното Ви съждение има истина, но не е самата истина. Вярно е, че нашата църковна администрация би могла да бъде мудна в някои епархии. Не зная как стоят нещата в Софийска епархия.

1. Проблемът с липсана на официално "назначение" не е прецедент в църковната ни администрация. Искрено мога да съчувствам на отец дякона, ако поради липса на назначение е оставен без заплата. Лично съм преживявал такова състояние и зная неприятността. Отново стигам до заключението, че богомолците не желаят да вникнат в административните детайли и занаятено поставят ултиматум да бъде отстранен о. Филип. Оставам с убеждението, че нищо друго няма да устрои недоволните богомолци. Може да се лъжа, но точно това прозира все по-силно и по-силно.

2. Стува ми се, че ако недоволните бяха загрижени за църковния мир, преди да молят патриарх Максим, когото споменават формално на втори план, а официално признават за свой Велик Господин и отец патриарх Кирил, трябваше да сигнализират с писмо до Московската патриаршия за евентуалните аномалии от страна на новия предстоятел, преди да изявяват по площадите и пресата своето ултимативно искане за смяна. Това е нагла дързост.

Не мислете и не се опитвайте да убеждавате цяла България, че недоразумението богомолци - свещеник е прецедент.

Някога, когато в руската църква се черкуваха 99 процента руснаци, някои бяха настроени срещу отец Никита. На никой не му е минавала на ум налудничавата идея да поставя ултиматуми или да безпокои Българския патриарх, защото хората съзнаваха кой е домовладиката на храма. Цяла делегация беше приета от патриарх Пимен Извеков и последният кротко и ясно обясни нещата, но не смени отец Никита. Имаше някои недовлни руснаци и от отец Николай, който предприе първите необясними промени в храма.

Тогава нямаше българи и затова недоволството не придоби формата на площаден скандал или революционен метеж, както сега се прави.

И най-добрият свещеник си има своите богомолни врагове и най-лошият си има своите симпатизанти.

2. Според Вас е непростима лъжа, че о. Филип си е измил ръцете със Софийска митрополия. Засега Вие нямате абсолютно никакъв аргумент, че той казва лъжа. Напротив, недоволните се опитват да представят преместването на отец дякона като мотив за изгонването на църковния посланик - о. Филип.

Неосведомената тълпа може да се хване на тази манипулативна въдица. В екипа на "Двери" има административни работници, които са задължени да разяснят административните процедури. Второ доказателство, че историята се раздухва изкуствено и тенденциозно злонамерено.

Ако о. Филип има известно недоволство от о. дякона, несъмнено той ще да е сигнализирал това в Софийска митрополия, чийто реален клирик се явява отец Сава. Това е задължение на Софийска митрополия да разреши трудовия проблем на своя служител. О. Филип няма тази административна власт да изпрати дадения му под наем дякон в който и да било софийски храм. Прочее, всички площадни приказки по този въпрос са чиста проба злонамерена манипулация или от преизпълнени от злоба сърца без никакво желание да се проумее административната истина. О. Филип не е излъгал, че инициативата е на Софийска митрополия, защото тя е ръкополагала дякона и той е неин служител, макар временно да има трудов договор да служи в руската църква.

3. Българските свещеници са също реални служители на Софийска митрополия. Крайно непочтено е миряни да внасят суматоха и да използват по този грозен и долнопробен скандален начин защитата на свещениците, представяйки ги неверно като мъченици.

Ако свещениците смятат, че е уронено достойнството им в този чужд храм, където доброволно са отишли при определени финансови условия, тяхно право е да се обърнат към своя административен началник - патриарх Максим в качеството си на Софийски митрополит, а не като патриарх Български, и да помолят да им се даде реална енория.

Някогашен дякон в този храм беше отец Димитър, който дълго време служи като свещеник в Брюксел. Възможно е все още да е там. Той е нямал никаква нужда да иска съдействие от арменския поп или главния мюфтия на София.

Друг дякон имаше при отец Николай, който споделяше с мен недоволството си от о. Николай. Последният наистина го унижаваше, препоръчвайки му да стане таксист. Дяконът прояви интелигентност и напусна руската църква. Нямам представа къде служи в момента.

Друг дякон след него беше моят съученик о. Антон, който никога не се е оплаквал, но определено не искаше да го ръкополагат за свещеник в този храм. За съжаление, отец Антоний се ожени на стари години повторно и сега си гледа жената и детето, вместо енорията в Хамбург. Може би добре направи и да не си къса нервите с неудовлетворими човешки капризи.

Не зная житието на о. Николай и затова не мога да говоря за него.

Уважаемият отец Симеон обаче не е кой да е и никак няма нуждата да се оплаква на своя арменски колега, както Вие в незнанието си или в съзнателната си манипулация пишете.

Той е син на уважаван и приближен на патриарха свещеник - отец Мина (ако не се лъжа за името) от храма "Св. Неделя" и на презвитера Лили, която беше дългогодишна уважавана синодална служителка. После родителите на о. Симеон имаха задгранично послушание в Канада и бяха уважавани от старото поколение владици, и както споменах, твърде близки с патриарх Максим.

Отец Симеон смени в руската църква своя брат отец Мина от храма "Св. Неделя", който беше обичан от всички богомолци.

Ако не знаете тези немаловажни детайли, узнайте, ако го знаете, спрете да манипулирате незнаещите широки маси.

Храмът "Св. Неделя" е катедрален храм на Софийска митрополия и не всеки може да служи в него, който е и най-доходният храм на Софийска епархия. Щом о. Мина (брат) е назначен в него, това е очевадно доказателство, че той е довереник на Софийския митрополит и неговата дума се чува с несравнимо по-голям авторитет от арменския колега на о. Симеон. Това задължава да се прекрати тази демагогия на недоволните българи, които в наглостта си дръзват да искат от патриарх Максим да ги освободи от чужд клирик и да въвличат Б.П.Ц. в бай Ганьовски скандал.

При положение, че има толкова пустеещи църкви в Софийска епархия, непростим грях е, ако свещениците предпочитат да замълчават личното си недоволство от о. Филип и тълпата тръби по площадите как страдали българските свещеници в руския храм заради национализма на о. Филип. Глупава история и от всички страни погледната, изглежда плод на човешка злоба и тотална неграмотност.

Колкото до параклиса "Св. Пантелеймон", преди повече от 3 десетилетия, по предложение на мои близки църковни настоятели в руската църква изявих желание да служа в него, но желанието ми остана без последствие.

Не виждам никаква сериозна причина служението на о. Николай там да става предпоставка за площадна и медийна врява. Къде е човешкото отношение на недоволните българи към възрастните хора и защо се използва такава жестока, не християнска дискриминация към живеещите в старческия дом, в който почина архимандрит Герасим Рогозин и игуменката на Буховския манастир "Св. Мария Магдалина" - мон. Фотиния?

Този храм е филиал на руската църква и заплатата, ако не съзнанието, задължава да се служи и там без това да се използва по такъв лукав начин като вода в мелницита на раздора.

Редактирано от Prokimen на 23.03.12 10:28.



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   16.03.12 11:48
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Дeя   18.03.12 13:03
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   18.03.12 18:34
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   19.03.12 09:50
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Black Wolf   19.03.12 10:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 12:52
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   19.03.12 13:41
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 15:14
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   19.03.12 15:44
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 19:39
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   19.03.12 16:45
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 19:33
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   19.03.12 20:12
. * РПЦ няма да служи на руски Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 21:04
. * Re: РПЦ няма да служи на руски gloriana   20.03.12 09:06
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 18:02
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   20.03.12 19:57
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 21:08
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   21.03.12 12:29
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 10:05
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   22.03.12 11:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 12:29
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 13:32
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 13:59
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 14:14
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 16:12
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 17:02
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 17:29
. * "Храм" - като параклис _maycal   22.03.12 17:42
. * Re: "Храм" - като параклис Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 17:54
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 18:19
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 19:21
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 19:57
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 20:12
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 21:42
. * Това за снимката е факт! _maycal   22.03.12 21:51
. * Re: Това за снимката е факт! enoriashka   22.03.12 21:55
. * enoriashka , къде бяхте _maycal   22.03.12 23:34
. * Re: Това за снимката е факт! пoлckи щypeц   23.03.12 08:23
. * Re: Това за снимката е факт! enoriashka   23.03.12 09:40
. * Re: Това за снимката е факт! Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 09:23
. * Re: Това за снимката е факт! enoriashka   23.03.12 09:43
. * Посока навън от Църквата Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 12:10
. * Re: Това за снимката е факт! _maycal   23.03.12 13:43
. * Re: Това за снимката е факт! Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 13:50
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   23.03.12 08:38
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   23.03.12 09:48
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   23.03.12 10:24
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   23.03.12 10:34
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   23.03.12 10:40
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   23.03.12 11:31
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности _maycal   22.03.12 17:31
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 17:40
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 19:45
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 20:00
. * Г-н Романов ясно казва: подворие не е = на енория Eжko Бeжko   22.03.12 16:43
. * Re: Г-н Романов ясно казва: подворие не е = на енория Prokimen   22.03.12 18:58
. * И.Филип ясно казва: подворието е енория gloriana   23.03.12 09:37
. * "подворието е енория" Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 12:48
. * А историята с "предател" и _maycal   23.03.12 14:22
. * Майки, впечатли ме едно друго свидетелство Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 14:43
. * Re: Майки, впечатли ме едно друго свидетелство пoлckи щypeц   23.03.12 15:30
. * Re: Майки, впечатли ме едно друго свидетелство Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 15:51
. * Re: А историята с "предател" и enoriashka   23.03.12 16:39
. * Какво има да кажете Пpaвocлaвeн ckoт   24.03.12 19:06
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   19.03.12 18:11
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 19:50
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   19.03.12 22:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 06:41
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   20.03.12 09:51
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   20.03.12 19:41
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 20:17
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 20:52
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 21:23
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 21:42
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 21:52
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:00
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 22:06
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:20
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 22:25
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 23:16
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   21.03.12 13:19
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   21.03.12 13:37
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   20.03.12 23:13
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   21.03.12 09:31
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   24.03.12 20:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   26.03.12 18:24
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   29.03.12 20:54
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   30.03.12 08:43
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   13.06.12 23:47
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности oldfrog   17.06.12 14:14
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   21.03.12 07:33
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 21:58
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:13
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 22:16
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 22:22
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Aлиca.   20.03.12 22:38
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 22:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Aлиca.   20.03.12 23:04
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:45
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Augustine   26.03.12 15:29
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности _maycal   19.03.12 21:09
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 07:00
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности _maycal   20.03.12 12:19
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   21.03.12 13:32
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 10:08
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 13:18
. * Базисният принцип, при който _maycal   22.03.12 14:38
. * Re: Базисният принцип, при който Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 15:07
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.