Зная за Вашите близки, че се черкуват и повече дори от черкуване ги свързва с този храм. Няма съмнение, че отец Филип ще да е постъпил нетактично, без да се съобрази с чувствата на живи хора. В този смисъл си позволих да изразя съждение, че нещата ще да са по-сложни отколкото Андрей Романов се опитва да ги обясни.
Затова бих се радвал, ако грамотни и добросъвестни богослови се бяха опитали да обяснят нещата неутрално, долу-горе в реда, указан от Майкъл
- собствеността на храма
- статута на ефимериите от българска националност, техните възможности на изява или правата им като наемни работници при чужд работодател с различен църковен устав
- богослужебният език и възможностите да участва на богослужения на съвременен български език
- статута на подворието и правата на богомолците в него
после да последва анкетата на Андрей Романов.
Боя се, че колкото и правдиво да отразява нещата Андрей, недоволните ще възприемат статията му като настроение срещу българите или по-скоро желание да изобличи "Двери" като конкурентен портал.
Иначе, раните си остават необработени.
Не случайно старите руски енории на Запад се боят от наплива на нови или т.н. "съветски" богомолци.
Интересно ми е да зная каква ли щеше да е реакцията на телевизионния журналист и на екипа на "Двери", ако в Атина гърците устроят същия скандал срещу българската църква, която няма статут на подворие и се развикат по площадите на Атина, че са им накърнени конституционните права.
На фона на този български скандал отново и отново изпъква питанката защо са ни национални църкви в Румъния след като всичките ни сънародници разбират румънски или в С.А.Щ., където си има местна църква и всички разбират говоримия богослужебен английски език?!
Защо маститите богослови практикуват такъв демагогски двоен стандарт и как биха убедили онези, които се съмняват в истинността на дверските статии, че не подклаждат нарочно един изкуствен скандал, който не се вгражда в самата българска църковна логика и практика.
Ще има да чака Б.П.Ц. щото Московската патриаршия да съдейства за построяването на българска църква в Москва. Този скандал ще им е прекрасен урок в отношенията с българите.
Любопитно ми е да прочета мнението на тукашната "енорияшка" защо не се е явила на срещата в Синода, където са ги очаквали трима български архиереи. Означава ли, че о. Филип лъже публично за устроена среща в Синода? Не видях и "Двери" да упоменават за тази среща, а и защо се изписаха статии, че "обидените" чакали отговор от Синода?!
Боже, каква каша и то през дните на Великия пост.
На въпроса ми към стари руски емигранти защо обичат повече сърбите, а някак си ненавиждат българите, те ми отговориха с контра въпрос :"Как искате да обичаме българите, които минираха морските води срещу руски кораби с бомби, носещи надпис: "Христос Възкресе!"". Дали е истина това не зная. Историците какво ще кажат по въпроса и гадателите какво ще предскажат за предстоящия Великден в руската църква?
Редактирано от Prokimen на 22.03.12 16:16.
|