Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 08:56 17.07.25 
Клубове/ Религия и мистика / Православие Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: За разцепването на евхарийстийните общности [re: пoлckи щypeц]
Автор Prokimen ()
Публикувано20.03.12 21:08  



Ваше Боголюбие,

Благодаря Ви за двата постинга, които сте ми адресирали. Първоначално мислех да отговоря на Вас, а ето че се отклоних от намерението си. Искрено се радвам да Ви чета и адмирирам трезвата Ви словесна премереност. Питам се защо не се опитате да отразите проблема в руската църква в някой от българските вестници за да се хвърли правдива светлина на нещата и се успокои излишното напрежение.

В отговор на последния Ви постинг, позволете да обърна вниманието Ви, че се заблуждавате.

С Вашата забележка, че на великата ектения се споменава само името на правещия български митрополит не може да се възрази или омаловажи руското "Великого Господина и Отца нашего...", изповядвано от българите в софийския руски храм.

Нека се върнем отново към историята с провъзгласяването на Българската етнофилитична екзархия. Самото непроизнасяне името на Вселенския патриарх сложило началото на раздялата. В нашия драматичен случай днес, българите трябва да осъзнаят този немаловажен детайл, че признавайки за свой Господин и Отец Московския патриарх, те се отказват от Българския патриарх. От евхаристийна гледна точка, това не е шега работа. В българския случай едва ли някой реално осъзнава нещата.

После, българските свещеници в руската църква имат особен, извън юрисдикционен статут. Това трябва да се обясни и точно това премълчават "Двери" да разяснят на обидените българи, които в своето църковно тесногръдие си въобразяват богословската грамотност и християнска добросъвестност единствено във вярност към личния изповедник и етнофилитическа скандалност да налагат български капризи в чужда поместна църква.

С тези си думи не обвинявам богомолците, а богословите, които създават сеира и не искат да обяснят нещата от богословска и евхаристийна гледна точка.

Българските свещеници са чисто и просто наемници на чужда служба по изключителни съображения. Нищо повече. Българите могат да са "добре дошли", ако възприемат руската богослужебна традиция. Иначе, богослужебните традиции са три - византийска. руска и сръбска. Българите нямаме богослужебна традиция, а сме византийско-руски хибрид.

Българските свещеници като наемници в руската църква нямат енорийски права и задължения и трагедията започва от неправилното склонение на понятието "енория". Дори в българското разбиране за енория, църковното настоятелство няма същите права като тези на руските църковни настоятелства, дадени им от Поместния събор през 17-18 г.

Едно руско църковно настоятелство може да задължи владиката да промени своето решение, докато едно българско църковно настоятелство е една формалност без реална власт. Именно руското църковно настоятелство е своеобразен гарант за църковната съборност или едноправие с клира.

Сегашният архиепископ на руските църкви в Западна Европа под омофора на Цариградския патриарх не прилага цариградския административен устав, а руския от 18 г. Той искаше да наложи като официален богослужебен език френския. Бившата ми руска енория не се подчини, макар, че в момента неин председател е самият архиеископ. Архиепископът се опита да наложи свой приятел за свещеник, но след година църковното настоятелство просто изхвърли багажа на свещеника на двора и предупреди владиката, че кракът му няма да стъпи в техния храм, където самият той е председател, но служебно, ако не уважи искането им да се запазят руските традиции. Настоятелството в лицето на своя староста не позволи на архиепископа да премести избрания от тях нов руски свещеник. Тези дни пак настоятелството наложи мнение да отстрани същия този руски свещеник, който забрави кой е домовладиката и се опита да флиртува с архиепископа против настоятелството.

Виждате ли разликата в силата на настоятелствата?

Руската църква в София обаче има съвършено друг статут и не се вгражда дори в рамките на обикновен руски енорийски храм. На царските двери би трябвало да има постоянно владишки жезъл, защото храмът е подворие на Московския патриарх. Затова именно и му пеят многолетието след всеки отпуст. Това е негова лична територия, това е посолството на руската църква.

Питам се дали пък отец Филип не изпълнява някакво нарочно патриаршеско разпореждане. Този негов пост е трамплин за епископска хиротония и не е в негов интерес да създава излишно напрежение.

До какви резултати би довела българската реакция?

Патриарх Кирил е отстъпил само веднъж пред народното недоволство. Това се случи неотдавна в една подобна скандална ситуация в Осетия. Народът моли на колене (против своите национални разбирания) местния владика да промени решението си и да не изпраща руския архимандрит Антоний в Дагестан. Владиката пренебрегна коленопреклонната молба на осетинския народ и моментално народът заплаши с непризнаване на Московския патриарх. Мигновено патриаршията отмени разпореждането на местния владика.

В руската църква в София владиката е самият руски патриарх. Той, само той и никой друг не може да разреши проблема. Това "Двери" трябваше да го разяснят на неосведомените българи да не се излагат с пресконференции, а благоприлично да се обърнат към своя Велик Господин и Отец - Московския патриарх Кирил. Всичките други драсканици и изказвания на юристката са от лукавия или по-лукави и от самия дявол.

В софийската какафония е важно и има сила думата на руския църковен староста, който може дори и да има по-голям авторитет отколкото самия о. Филип и всичките попове взети заедно. Гарантът за храмовото благополучие е старостата, който задължително е лаик или мирянин.

Свещеникът е представител на архиерея, защото където е архиереят, там е Църквата. В случая. о. Филип представя Московския патриарх, избран от българите за техен Велик Господи и Отец. Българските свещеници не представят абсолютно никого. Те са обикновени наети работици за една дипломатическа декорация. В контекста на тази чиста и проста истина, очакванията на българите щото Синодът на Б.П.Ц. да ги удостои с вниманието си е чакане от умрял писмо или наивна налудничавост.

Нека се върнем на същината на Вашия постинг - споменаването, свидетелство за църковна принадлежност. Доколкото свещеникът представя владиката - кириарха на поместната църква - епархия, то затова и споменава неговото име. Където е епископът, там е и Църквата. Епископът обаче е задължен да спомене в своето служение патриарха, който олицетворява единството на народа и националната църква.

Оставам с доброжелателност и очакване да видя Ваша омиротворителна статия в пресата



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   16.03.12 11:48
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Дeя   18.03.12 13:03
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   18.03.12 18:34
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   19.03.12 09:50
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Black Wolf   19.03.12 10:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 12:52
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   19.03.12 13:41
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 15:14
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   19.03.12 15:44
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 19:39
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   19.03.12 16:45
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 19:33
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   19.03.12 20:12
. * РПЦ няма да служи на руски Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 21:04
. * Re: РПЦ няма да служи на руски gloriana   20.03.12 09:06
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 18:02
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   20.03.12 19:57
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 21:08
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   21.03.12 12:29
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 10:05
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   22.03.12 11:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 12:29
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 13:32
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 13:59
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 14:14
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 16:12
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 17:02
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 17:29
. * "Храм" - като параклис _maycal   22.03.12 17:42
. * Re: "Храм" - като параклис Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 17:54
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 18:19
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 19:21
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 19:57
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 20:12
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   22.03.12 21:42
. * Това за снимката е факт! _maycal   22.03.12 21:51
. * Re: Това за снимката е факт! enoriashka   22.03.12 21:55
. * enoriashka , къде бяхте _maycal   22.03.12 23:34
. * Re: Това за снимката е факт! пoлckи щypeц   23.03.12 08:23
. * Re: Това за снимката е факт! enoriashka   23.03.12 09:40
. * Re: Това за снимката е факт! Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 09:23
. * Re: Това за снимката е факт! enoriashka   23.03.12 09:43
. * Посока навън от Църквата Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 12:10
. * Re: Това за снимката е факт! _maycal   23.03.12 13:43
. * Re: Това за снимката е факт! Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 13:50
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   23.03.12 08:38
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   23.03.12 09:48
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   23.03.12 10:24
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   23.03.12 10:34
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   23.03.12 10:40
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   23.03.12 11:31
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности _maycal   22.03.12 17:31
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 17:40
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 19:45
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 20:00
. * Г-н Романов ясно казва: подворие не е = на енория Eжko Бeжko   22.03.12 16:43
. * Re: Г-н Романов ясно казва: подворие не е = на енория Prokimen   22.03.12 18:58
. * И.Филип ясно казва: подворието е енория gloriana   23.03.12 09:37
. * "подворието е енория" Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 12:48
. * А историята с "предател" и _maycal   23.03.12 14:22
. * Майки, впечатли ме едно друго свидетелство Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 14:43
. * Re: Майки, впечатли ме едно друго свидетелство пoлckи щypeц   23.03.12 15:30
. * Re: Майки, впечатли ме едно друго свидетелство Пpaвocлaвeн ckoт   23.03.12 15:51
. * Re: А историята с "предател" и enoriashka   23.03.12 16:39
. * Какво има да кажете Пpaвocлaвeн ckoт   24.03.12 19:06
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   19.03.12 18:11
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   19.03.12 19:50
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   19.03.12 22:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 06:41
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности пoлckи щypeц   20.03.12 09:51
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности enoriashka   20.03.12 19:41
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 20:17
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 20:52
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 21:23
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 21:42
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 21:52
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:00
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 22:06
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:20
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 22:25
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 23:16
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   21.03.12 13:19
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   21.03.12 13:37
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   20.03.12 23:13
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   21.03.12 09:31
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   24.03.12 20:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   26.03.12 18:24
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   29.03.12 20:54
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   30.03.12 08:43
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности AnimaMeaTibiAmandi   13.06.12 23:47
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности oldfrog   17.06.12 14:14
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   21.03.12 07:33
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 21:58
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:13
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 22:16
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 22:22
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Aлиca.   20.03.12 22:38
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   20.03.12 22:56
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Aлиca.   20.03.12 23:04
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности gloriana   20.03.12 22:45
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Augustine   26.03.12 15:29
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности _maycal   19.03.12 21:09
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   20.03.12 07:00
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности _maycal   20.03.12 12:19
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   21.03.12 13:32
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Prokimen   22.03.12 10:08
. * Re: За разцепването на евхарийстийните общности Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 13:18
. * Базисният принцип, при който _maycal   22.03.12 14:38
. * Re: Базисният принцип, при който Пpaвocлaвeн ckoт   22.03.12 15:07
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.