Отдавна не се бяха появявали в клуба на spanishcaravan в темата на Дея.
За да не се отклонява темата за попския "дрес код", а и на Ежко Бежко, което задълбочава размислите върху прекрасния израз за "евхаристийните общности" , струва ми се, че се налага нова тема за обмяна на мисли.
Друга тема, касаеща въпроса за канонизациите, докосна въпроса за древните християнски или както spanishcaravan се е изразил на академичен богословски език за "евхаристийните общности".
По повод честването на годишнината от смъртта на приснопаметния и ненадминат за момента роден български богослов и духоносен старец - архим. Серафим Алексиев, възниква недоумението дали старостилието в България е само по себе си "раздиране на евхаристийни общности".
1. отговарят ли нашите енорийски събрания на древните евхаристийни общности, които са могли самостоятелно да "канонизират" някого.
2. ако всяка енория е същинска евхаристийна община, тогава как да разбираме развихрения от богословите на "Двери" изкуствен скандал в руската църква в София. Българите, които пренебрегват енорийските си общини и демонстративно не ги признават за спасителни евхаристийни такива, а се силят да окупират и унищожат руската евхаристийна общитна с традиционната й канонична дисциплина, превръщайки я като болшинството български пазари по един нагъл и хулигански начин, де факто, не раздират ли своите си софийски евхаристийни общини и не подценяват ли като цяло спасителността в Българската православна църква или скандалът е чисто и просто за любимите църковни имущества и пари, пари и само пари?!
3) Ежковото съждение ми остана неразбрано. Ако Ежко защитава свещения гняв на уважавания от мен клубен богослов, тогава възниква друг, далече по-сериозен проблем.
Нека оставим голямата лъжица за нащите големи уста "Вселенските събори" се се опитаме да отговорим на въпроса за Българската Екзархия. Тя раздрала ли е Църквата Христова и в крайна сметка, оправдала ли е намеренията си?
В контекста за българското старостилие и раздраните евхаристийни общини, св. Максим Изповедник раздрал ли е някоя или някои евхаристийни общини, или неговият "сектантски" подвиг - "ненадминат инат" е свидетелствал, че всички църковни общини, колкото и да били сплотени, били де факто отпаднали от Църквата без никаква съборна санкция?
В крайна сметка, кажете ми къде ги има тези евхаристийни общини в Б.П.Ц., където богомолците си познават вярата, живеят я и са реални християни с правилно разбиране за Бога, Църквата и душеспасението?
Редактирано от Prokimen на 16.03.12 11:55.
|