Аз не гравитирам около Православието. Съвсем ясно съм определил себе си като Християнин от Първи Век. И съвсем коректно съм казал, че най-близките до мен по вяра са Православните, които изповядат Класическото Православно Богословие от четвърти до осми век, образно казано. Не че няма и в по-късните веков свестни братя, но Православието основно е формирано тогава.
Всичко, което правя за Православните, го правя за хора, които имам за братя, а те какво ще мислят за мен, мене ми е все едно. За когото трябва, Бог ще му покаже каквото трябва за Жабока.
И нещата са много по-сложни, отколкото на теб ти е възможно да разбереш.
Флоровски има симпатии към свещеник Павел Флоренски, а Дякон Кураев нарича Павел Флоренски, окултист в расо, с което съм съгласен, а за някои и тримата са модернисти.
И все пак: Всичко изпитвайте, доброто дръжте!
Колкото до това, какво е учението на Църквата, имаш предвид Православната, то е сигурно, че наистина знам доста.
Само че някои работи стават малко по-иначе, и това знам как, но в момента не ми се говори за това, което наричам "компенсаторни механизми" в Православието.
Но да ти кажа сега и аз няколко реплики за твоето въцърковяване, ако позволяваш...
В един Дух се потопихме, според апостола, в един Дух се напоихме да съставляваме едно тяло. Православието постъпва по точно обратната причинно-следствена връзка на тази. И не скачай на Стар Жабок, че може и да ти пообруля ушите.
Човек става част от Църквата, когато придобие Светия Дух. Придобиването на Светия Дух гарантира разбиране на Писанията. Дори три месечно бебе в Христа, което има Светия Дух, ще усети гласа на Господа ли чува или нещо друго. нЕма да знаеш ЗАЩО, но ще знаеш дали е по Господа или не е. Първата ми среща със Софронистите сред Протестантите беше точно в тримесечната ми възраст и ги усетих и влязох в първата си битка с църковното малоумно ръководство. Стигаше ми предговора към Игнатий Брянчанинов за Исусовата молитва, за да усетя Езотериката на Софроний. На теб двеста страници наготово, които илюстрират всичко нагледно не ти помагат да видиш, камо ли да разбереш. Има само две възможни причини за това:
Или си духовен слепец, тоест още не си част от Църквата, защото ти липсва Светият Дух, от Когото е разбирането.
Или си с богословските очила на предразсъдъка и самомнението, които са нещо още по-страшно и трудно за сваляне.
Кое? Ами чети и дано Господ ти даде да прогледнеш!
Смятах да ти пообруля ушите, но какво да се прави, в теб познавам себе си от моята младост в Христа. Едни неща в теб, други неща в Ежко, но знам, че с течение на времето, ако израстваш, тези неща ще ги оставиш.
С моята детска незрялост на други хора им се е налагало да ме търпят, аз на свой ред ще търбя теб и Ежа, а вие след време, на свой ред, поредната вълна неофитчета.
Желая успех, а преводите наистина ще ги направя, щото го правя за Господа и за свой кеф. При превеждането вникваш неизмеримо по-добре в написаното.
|