Труда е благословение,тежкия труд - проклятие.Аналогично е и с виното,благословението е в него,но в пиянството е проклятието.Мисля,че е подобно и с богаството.То не е лошо,стига човек не му служи,а сърцето - да трупа богаство на небето,а това със днешната материална идеология си е почти непосилно..Тоест,добре е всички да се трудим,но понеже на някой им се налагат да работят повече,(не защото искат ,а защото други ги задължават)падат под това проклятие.,а също и тези който не работя,го акумулират.Лошото в богаството е неговия начин за придобиване и служението - нему.Че богаството е проклятие,е спорно найстина.,все пак,човек може да е праведен пред Бога,макар и да е богат.,но това са изключително малко случаи.(днешно време мисля,че не съществуват,но в библията имаме примери,за такива хора...Йов,Авраам).
Ето и Петър какво казва...
2 Петрово 2:14 - те имат очи пълни с прелюбодеяние и непрестанен грях, прелъстяват неукрепналите души; сърцето им навикнало на користолюбие: те са чеда на проклятие;
А за богаството Павел...
1 Тимотей 6:10; Защото корен на всички злини е сребролюбието, на което предавайки се, някои се отклониха от вярата и си навлякоха много мъки.
Предадени сме,на прокятието на тежкия труд, и обичта към парите,който определено зависи от тяхното натрупване.Греха е в количеството.По принцип сребролюб човек,се стреми количествено към по голямо натрупване,в такъв смисъл е под проклетия.,защото се труди за него.Така човек който се труди много ,за да забогатее е същото под прoклeтия,както и богатия.,а си мисля ,същото и с човек който е лентяй.,както и човек,който не работи,а му работят.,само ,за да го облагодетелстват.Труда е благословение,а когато не се труди,той не е под "покрива" на това благословение.
За,това дали тежкия труд е проклятие също е спорно.Но нека не забравяме,че има символика и в това,когато Господ освобождава изралтяните от Египет.Реално, той не само ги освобождава от робството,но и от тежкия труд.,на който са положени.
Изход 1
11.И поставиха над тях надзорници на работите, за да ги изнуряват с тежки работи. И те съградиха на фараона градове за припаси: Питом и Раамсес (и Он, сиреч Илиопол).
14.и правеха живота им горчив с тежката работа над глина и тухли и с всяка полска работа, с всяка работа, на която ги караха с жестокост.
А във връзка с хората,които пък не виждат никакъв смисъл в труда.
Екслисиас пита:
3.Каква полза за човека от всичките му трудове, с които се труди под слънцето?
после заявява:
"Трудът на глупеца го уморява, защото не знае дори пътя за в града. "
Глупеца не може да види нито смисъла от труда ,нито ползата и това благословение.
Давид пък разделя труд от труд ,като труда на нечистивия го опреледеля за грях.
"Трудът на праведника води към живот, успехът на нечестивеца - към грях." ..
" смятам всичко за измет, само Христос да придобия " Редактирано от lampion на 01.10.11 20:50.
|