Първо, идеята за това, че "Библията е променяна", показва непознаване на процеса на създаване на библейския канон. В началото книгите от Библията са съществували отделно, без да бъдат обединени в една книга. Спед първи век започват да възникват многобройни апокрифи, голяма част от които освен че противоречат на Писанието, си противоречат и взаимно. Например едното Томино евангелие (което не съдържа повествование, а само изказвания на Исус) представя Исус като крайно миролюбив, нещо сравнимо с Ганди например, ако мога да се позова на по-близка исторически до нас личност. В другото Томино Евангелие, известно като Детство Исусово, Исус си е направо отмъстителен.
Та в така сложилия се хаос от неизброими писания, претендиращи за автентичност, се е наложило да се подберат тези, за които няма съмнения, че са автентични. И това е съвсем нормално. Достатъчно е да прочетем примерно "Ходене на Богородица по мъките", за да разберем, какви апокрифни безумия са писани. Няма начин просто всички те да влязат в Библията.
В Битие няма две Сътворения. Има едно. В Битие първа глава се описва Сътворението, а във втора глава се прави ретроспекция. То е близко до акъла. В първа глава се описва Сътворението по дни. Втора глава се позовава на вече завършения процес, без да посочва хронологичния ред.
Битие втора глава започва с:
1 Така се свършиха небето и земята и цялото тяхно войнство.
2 И на седмия ден, като свърши Бог делата, които беше създал, на седмия ден си почина от всичките дела, които беше създал.
Тоест, на седмия ден вече цялото творение е било приключило.
Опитът да се намери противоречие е в Битие 2:19 И Господ Бог създаде от земята всички полски зверове и всички въздушни птици; и ги приведе при човека, за да види как ще ги наименува; и с каквото име назовеше човекът всяко одушевено същество, това име му остана.
Напомня се, че Бог е създал всички земни зверове и се казва, че Бог ги е привел при човека.
Ако оценяваме Библията от гледна точка на днешните литературни правила, да, тя не е добре структурирана, често хронологията е разместена. Но за древните това е бил обичаен стил на писане - спонтанно връщане към вече казани неща, каквото днес ни изглежда "ни в клин, ни в ръкав".
Що се отнася до това как Исус ще бъде видян от всички, то хипотезата на фамулус не е толкова шеговита. Преди средата на 20 - ти век не е било възможно едно събитие да бъде едновременно наблюдавано в целия свят. Но днес можем да гледаме примерно Олимпийските игри дори когато са в обратната част на Земното кълбо. Не казвам, че точно това е обяснението. Когато дойде, ще се види как ще е. За ангелите, които ще съберат Господните избрани пише, че ще обиколят небето.
Може и Той така да направи. Не се дават обяснения как ще стане, има много възможности.
Редактирано от JoroH на 17.04.11 11:02.
|