А иначе старозаветното поняте "ближен" се отнася само до юдеите ли?
Точно това исках до поясня сутринта, но не ми остана време.
Левит в 19 глава недвусмислено подчертава, че заповедите се отнасят да евреите и техния народ.
По мое мнение това обаче нищо не променя.
Исус се обръща към евреи при това със съвсем конкретното "един другиго", за да пзнаят, че именно те са неговите ученици. В този текст, Йоан 13:34, въобще не става дума за еврейския народ като цяло, камо ли за всички народи.
Дори погледнато в глобален мащаб, това не е някаква нова заповед. Приемането на Бога на Израил от който и да била друг народ, автоматично следва да приеме Левит 19:18 във дадената форма. Всеки трябва да заобича своя народ, своя ближен.
За да се оспори това и да се докаже, че тази заповед вече е да обичаш не само своя народ, а и всички останали на равно е необходим цитат, който го доказва.
В противен случай следва да немерим основание, за това, че Божи народ юридически (за евреите мога да го докажа) е целият Християнски свят от приелите Исус и така заповеддта пак ще си важи, но се опасявам, че пак НЯМА да се отнася за цялото човечество, освен ако не се приложи...точен цитат.
Ти си на ход.
I'm proud to be a citizen of Rep. Mangasaria
|