обре, приемам това, което казваш. Но тези неща са записани в свещена книга
Тук е фундаменталната ти грешка. Свещена книга, та свещена книга. Ами не е "свещена книга" ами сборник от книги. Сборник съставян в продължение на много години. Дело на много автори. Дори има книги с повече от един автор и това добре личи от самия текст.
Не може, ей така нашироко, да взимаш част от пророческа проповед, изречена в определен контекст и да заключиш, че авторът на проповедта (в случая Исая) е морално пропаднал, само защото езикът му е цветист, образен. Ще ти кажа нещо. Когато Исая е изричал пророчеството си за Вавилон (това с насилените младенци и вавилонки) основна политическа сила и съответно заплаха за Юдея е Асирия. В онзи политически момент Вавилон е в периферията на събитията, но "мъдрите" юдейски царе решили, че трябва да се съюзът именно с този град. Е, пророкът мислил различно и пригодил една оплаквателна погребална песен към бъдещите съдбини на Вавилон. Да е излъгал в нещо? Къде е днес Вавилон?
Редактирано от spanishcaravan на 14.09.10 01:39.