В отговор на: От подклаждането на страсти никой не печели, Фам!
Я прочети това внимателно, защото май ти си погледнал само първите две-три изречения...Не ми се занимаваше за е-нти път с половинчатостите на Тимотей, гръмко прокламирани, но изолирани от библейската същност. Все пак ще се позанимая с най-същественото, погрешно духовно наставление от написаното:
“сторете плодове, достойни за покаяние”, освен това: Който е крадил, да спре да краде, и да почне да връща краденото; който не е постил, да започне да пости; който е лъгал, да започне да говори истината; който е блудствал, да започне да се въздържа от блудство и от мисъл за блудство; който е мразил, да почне да обича; който е бил извън Църквата, да влезе в Църквата, да се изповяда и причасти и т.н. Тоест, плодовете, достойни за покаяние са добри дела, обратни на предишните греховни дела. Иначе, ако си останем на предишните греховни дела, ще бъдем отсечени и хвърлени в огън, според думите на св. Иоан Кръстител.
Хайде сега го обмисли добре това "сторете плодове, достойни за покаяние".
Защотото казаното, има смисъл по-различен от този на делата, за които твърди Тимотей, че се заложени тълковно.
Тимотей определено няма понятие кой плодът, достоен за Покаяние, но да пише нескопосани проповеди, талант...дал Някой, въпросът е Кой?
Светото Евангелие:
"Иоан говореше на човеците, които отиваха при него да ги кръсти: рожби ехиднини! кой ви подсказа да бягате от бъдещия гняв? Прочее, сторете плодове, достойни за покаяние, и не начевайте да думате в себе си: наш отец е Авраам; защото, казвам ви, Бог може от тия камъни да въздигне Аврааму чеда. И секирата лежи вече при корена на дърветата: всяко дърво, което не дава добър плод, бива отсичано и хвърляно в огън. И питаше го народът и казваше: какво тогава да п р а в и м ? Той отговори и им рече: който има две дрехи, нека даде ономува, който няма; и който има храна, нека прави същото. Дойдоха и митари да се кръстят, и му рекоха: учителю, какво да п р а в и м ? А той им отговори: не изисквайте нищо повече от това, що ви е определено. Питаха го тъй също и войници и казваха: а ние какво да п р а в и м ? И рече им: никого не притеснявайте, не клеветете, и задоволявайте се с вашите заплати."
Ето, че плодовете, достойни за покаяние, са нашите благоприятни Богу д е л а - онези, с които сме призвани да бъдем Негови съ_работници, работейки в синергия с Божията Воля. Не ли затова и се молим с: ...да бъде Твоята Воля...
Редактирано от Eжko_ на 11.07.10 13:03.
|