В отговор на:
Исус тук е представен като най-човешки и несведущ за Божията воля.
Защо ?
"И като се поотдалечи, падна на земята и се молеше, да Го отмине тоя час, ако е възможно; и казваше: Ава Отче! За Тебе е всичко възможно; отклони от Мене тая чаша; но да бъде не каквото Аз искам, а каквото Ти."
Тук Исус е представен като човек, който не е всезнаещ като Бога. Той е несведущ не по отношение на всичко (както поради малоумие си разбрал, забравяйки, че дори и малоумниците като теб не са несведущи по отношение на всичко), а по отношение на това за което е темата тук - ще го отмине ли или не този час/тази чаша.
А относно чуваемостта в Йоан 12, да те питам: Разполагаш ли с доказателства, че най-близко стоящите хора не са чули молитвата, описана в Йоан 12 и не са я преразказали на околните си? Защото аз имам доказателство в полза на това, че при ев. на Марк никой, дори учениците, с които идва, не чува молитвата Му към Отца:
"И като се поотдалечи, падна на земята и се молеше...
Дохожда, и ги намира, че спят, и казва на Петра: Симоне, спиш ли? не можа ли един час да постоиш буден?"
При Йоан ситуацията е съвсем различна - тълпата със сигурност чуват отговора на Отеца, най-малкото като гръм. Но въпросът за това, дали най-близо стоящите до Исус хора са чули или не молитвата му, е до голяма степен отворен, тоест не е като при Марк категорично представена като нечута от никой (човек) в момента на произнасянето си.
И така, отричаш ли, че във версията на Йоан, за разлика от версията на Марк, Исус е представен като много по-пОказен, предварително уверен в скорошната си участ по време и непосредствено около времето на молитвата?
Айде, тичкай при пастора си за "правилния" отговор и пак ела да го споделиш.
Попско чедо, дяволска унука. (народна пословица)
|