В отговор на:
...Прокимен, Вие със сигурност можете най-добре да отговорите на тези въпроси. Все пак смятам, че причината да ги задавате е да видите какво мислят другите...
Истина е, че бих желал да прочета мнения на протестанти и православни. Провокира ме да отворя тази тема един текст на протестантски автор. Многократно се питах дали авторът не е православен, но той си е протестант и отправя в статията си критични забележки към свои едноверци.
Иначе, обичам провокацията и провокациите на другите ме вдъхновяват. Недостатък ми е, че мисълта у мен тече по-бързо от изговарянето или записването й. Това е причината да преправям началния си постинг, който в самозародиша си бе адресиран към протестантите, а пишейки го, съзрях някои аномалии в православната ни действителност. В контекста на поставените въпроси към протестантите се открояват православните спорове за "канонична" благодатност и безблагодатност, т.е. твърдо задължение към Бог кого да облагодати и кого да лиши от благодат по силата на човешките ни капризи.
В отговор на:
...Всъщност в покаянието е ключът към всичко.
И да и не, макар Евангелието да ни учи да казваме едно от двете. Можем ли да нарушим догмата за единството на Църквата, ако признаем, че всеки, който се кае е потенциален съсъд на благодатта? Покаянието не е патент на Едната Свята Съборна и Апостолска Църква, а извън нея не може да има благодат и святост.Редактирано от Prokimen на 28.02.10 12:34.