Защото не е въпрос на приемане, а на факти. Ами ако накрая вземе, че се окаже, че Христос наистина е роден на 25 декември (щото че не е нито на първи, нито на шести, нито на седми януари е ясно)?
А ако не е работа на факти, а на традиция, още по-добре - няма тепърва да сменяме традицията, тачена от толкова много светци през вековете, я.
А септемврийската Нова година има общо с датирането от Сътворение мира, ако не се лъжа. Сега още сме в 7517, а на първи септември започва 7518, индикта, разбира се, не го знам.
Едит: впрочем, както обичам да напомням, Христос трябва да е роден в 6 г. пр. Хр. :) Преброяването по родово място на свободните в Азия, Сирия, Финикия, Египет и Палестина при проконсула Квириний става в 747 г. от основаването на Рим, а не в 753. В осмото, а не в четиринайсетото мирновременно консулство на Цезар Август, когато той е петдесет и шестгодишен. Във втората година на 192-та Олимпиада, а не в първата година на 194-та. Засвидетелствано е в две египетски копия на Анкирския паметник - официалния списък с делата на Цезар Август. Но най-вероятно самото преброяване (когато свети Йосиф е трябвало да пътува към Витлеем) наистина е станало през зимата, когато в източните провинции времето все пак позволява да се пътува и когато римските чиновници трябва да са могли да задействат системата след като са получили заповедта от Рим в самия край на корабоплавателния сезон (някъде в началото на ноември).
И наистина избиването на младенците може да е станало само в тази област, която не е била под непосредствената власт на римляните, а на местния тетрарх. Римляните никога не биха позволили такава самоволна разправа със семействата на невинни провинциали.
Редактирано от glishev на 02.01.10 15:06.
|