ортодоксалните православни нещо много ортодоксални станаха, но понеже ортодоксалното разбиране за секса не е точно такова, визираното от теб мнение ги прави по-малко ортодоксални, отколкото си мислят, че са.
историята на сексуалното въздържание е дълга и датира още преди християнството, формирана е въз основа на разибранията на гърците и евреите и синтеза на техните мирогледи относно секса, удоволствието от него, раждането на деца и т.н. имало е култове, изискващи въздържание (весталките) и дори скопяване (последователите на бог Атис), много философи са смятали, че на света има достатъчно хора, за това отначало на педерастията се е гледало (също както сега) като на приятен вариант за неразмножаване. по-късно свети йоан златоуст също смята, че хората са достатъчно, обаче за целта препоръчва сексуално въздържание.
християнството не отрича половия нагон като обективна реланост и необходимост за продължаване на човешкия род до деня на страшния съд, след като благодарение на намесата на сатаната Бог е допуснал смъртта, за да не съществува вечно нещо увредено от греха.
изразявам се сложно, но вие сте умни хора.
в библията апостолът реалисдтично заявява, че макар девството да е ценно, то не е дадено на всеки и съответно няма да се изисква от всеки. за хората, които не могат да се посветят на този чутовен подвиг той препоръчва да се женят, да се женят млади, та чрез взаимно отдаване един на друг да се предпазват от блудство, безрабзорен секс и ако мога да те перефразирам - люта ебън. бракът е благословен от Христос в Кана галилейска, а за това, че последния е пиел вино, ходил по празници и вечерял с нехранимайковци може да се говори доста.
в християнството не трябва да се отрича нито аскетизма, нито "светския" живот, когато е посветен на Христос. не може да се иска от всеки строго въздържание, нито трябва да се омаловажава подвига на монасите и монахините. Бог дава таланти и иска резултати срещу това, което е дал.
|