|
Изход 31:15
15 Шест дена да се работи, а седмият ден е събота за света почивка, света Господу; всеки, който работи в съботния ден, непременно да се умъртви.
както знаеш Шабат е ден отреден за Бог (от самия Бог). Няма тън мън. Почиваш. За нас християните това е Неделя - възкресението на Христос. Първия ден от седмицата. Докато Събота е 7мия ден от седмицата. В битие се казва , че Бог сътвори земата, небето , всичко що е в небето , небесните светила - звездите - вселената, всичко що е на земята за 6 дена. А на седмия си почина. На 7мия ден Бог постановява всички да си почиват от всекидневните си задължения, като го прославят. Неподчинението на тази заповед е ГРЯХ. Всеки грях заслужава смърт. И това неподчинение заслужава смърт. Аз тук обаче изключвам хората който не могат да не работят, да кажем като лекари , полицаи , пожарникари, тези които работят в атомни централи.
Второзаконие 13:13-19
13 Някои подлеци, излезли изсред тебе, са отклонили жителите на града си, като са казали: Да идем да служим на други богове, които вие не сте знаели,
Тук се казва, че ако някой престъпи първата заповед: Да нямаш други Богове освен Мен , да не им се кланяш и да не им служиш и особено като завлече други хора с него си , подтиквайги ги да идолопоклонстват. Бог казва по добре да се умъртвят. Защото те са изсъхнали дървета. Нито могат да се напоят, нито плод да дават.
Левит: 20-10; 20-13
10 Ако прелюбодействува някой с чужда жена, тоест, ако прелюбодействува някой с жената на ближния си, непременно да се умъртвят и прелюбодеецът и прелюбодейката.
Имаме престъпване отново на една от заповедите, а именно 7-мата заповед - Не прелюбодействай!
В седмата заповед се изисква да опазваме моралната чистота в сърце, думи и поведение - както своята собствена, така и на ближния ни - I Кор.7:2-3,5; I Сол.4:3-5.
В седмата заповед се забранява всякакви порочно мисли, думи , действия. Мат. 5:28; Еф.5:3-4
Левит: 20-13
13 Ако някой легне с мъжко, като с женско, и двамата са извършили гнусота; непременно да се умъртвят; кръвта им да бъде върху тях.
Както при седмата , така и продължението на седмата заповед осъжда всякакво нечисто дело , мисъл или дума. Хомосексуализма е несто и мръсно неща. Гнусото е и заслужава смърт (справка Содом и Гомор)
Второзаконие 21
Тук се говори за убийство . Господ казва ,че ако не си видял или не си извършил убийството - няма да има наказание. При война можеш да взимаш пленници. Жената пленник е пленник! Обръсването на главана на жена е била срамно по онова време. Тя е трябвало да се срамува ,че е тръгнала против Бог. След това се говори за първородството. Няма значение дали първородния ти син от жена ти или от нелюбимата. Той става наследник на целия имот. По Библейки закон първородния син взима двойно , което взимат останалите. Ако имаш двама сина , първия от тях ще вземе 2 къщи , а втория 1. След това се говори за непокорствто. И точно тук се нарушава друга божа заповед 5-тата -> Почитай майка си и баща си. Основанието за петата заповед е обещанието за дълъг живот и благополучие (доколкото те ще послужат за слава на Бога и за доброто на човека) на всеки , които спазва тази заповед - Изх. 20:12; Втор. 5:16; Еф. 6:2-3
Левит 25:44
43 да не господаруваш над него жестоко, но да се боиш от своя Бог.
44 А колкото за робите и робините, които ще имаш, - от народите, които са около вас, от тях да купуваш роби и робини.
Тук се говори за роби и робини. Имаш право са имаш роби и робини само 7 години, ако робите ти искат след това да си тръгнат нямаш право да ги спираш. Ако искат да останат ти си длъжен да ги държиш на работа. Робите са имали право да забогатеят - се казва по надолу в главата. Което изключва нашата представа за роб (асуциация с робите в памуковите плантации).
Изход 21:20
Тук се говори за възмеждие.Ако нараниш човек като го удариш , но не го убиеш - не заслужаваш смърт. Наранения може да поиска "отплата" за действията ти. Може да поиска да му работиш известно време, може да поиска да ти причини това което ти си причинил , като те удари по същия начин или може да те пусне.
Тук е мястото да кажа ,че смъртното наказание , трябва да се извършва, тогава и само тогава когато наранената страна го изисква. Както Библията е против затвора - защо? - защото Библията изказва мнение по въпроса - а то е , че трябва да има възмеждие. Крадеца трябва да върне 7мо кратно ,даже май беше 77кратно ( не си спомням точно). Когато един крадец лежи в затвора , той не се издължава на пострадалата страна. А точно обратното. Тъй като затворите се издържат от данъжи. Крадеца "законно" краде пари от наранената страна за да може да живее в затвора.
Исая 13 както и Осия 13
не мога да тълкувам тази част. Не съм толкова напред. Ако някой може да помогне - ще се радвам. Хем ще науча нещо ново :)
Е , ако чета достатъно съсредоточено може би , ще разбера. Но не искам да рискувам . Може да се получи точно обратното.
числа 31
Говори се за война. Израелтяните трябва да отмъстят на мадиамците и след това се говори за данък към Бог - а именно Десятъка.
С твойта кръв съм откупен,виждам мост над смъртта и по него към теб ще вървя!!!
|