Вярно е, че съществува опастност от прелъстяване от злите сили, но когато с нас е Бог, ако с нас е Божията свята Премъдрост, кой ще е против нас. Така че, "ако тоя замисъл или това дело е от човеци, ще се разруши; ако ли пък е от Бога, вие не можете го разруши; пазете се да не би да излезете и богоборци." [Книга Дeяния на светите Апостоли, глава 5-та]
КНИГА ПРЕМЪДРОСТ СОЛОМОНОВА
[7:8] Аз предпочетох м ъ д р о с т т а пред скиптри и престоли и богатството смятах за нищо пред нея;
[7:9] драгоценния камък не сравних с нея, защото пред нея всичкото злато е нищожен пясък, а среброто е кал в сравнение с нея.
[7:14] защото тя е неизчерпно съкровище за людете; ползувайки се от нея, те влизат в съдружие с Бога чрез даровете на учението.
[7:15] Дано Бог ми дадеше да говоря, според както разбирам, и да мисля достойно за даруваното, понеже Той е ръководител към мъдрост и изправител на мъдрите.
[7:16] Защото в Негова ръка сме и ние, и нашите думи, и всяко разбиране и изкуство да се работи.
[7:17] Сам Той ми дарува истинско познание на това, що съществува, за да позная строежа на света и действието на стихиите,
[7:18] началото, края и средата на времената, повратните смени и измененията на времената,
[7:19] годишните кръгове и положението на звездите,
[7:20] природата на животните и свойствата на зверовете, стремежа на ветровете и мислите на людете, отликите на растенията и силата на корените.
[7:21] Познах всичко, и скрито и явно, защото ме научи премъдростта, художница на всичко.
[7:22] Тя е дух р а з у м е н, свет, единороден, многочастен, тънък, лесноподвижен, светъл, чист, ясен, безвреден, добролюбив, бърз, неудържим,
[7:23] благодетелен, човеколюбив, твърд, непоколебим, спокоен, безпечален, всевиждащ и проникващ всички умни, чисти, най-тънки духове.
[7:24] Защото премъдростта е по-подвижна от всяко движение, и поради своята чистота през всичко преминава и прониква.
[7:25] Тя е дихание на Божията сила и чист излив на славата Вседържителева, затова нищо осквернено не ще влезе в нея.
[7:26] Тя е отраз на вечната светлина, чисто огледало на действието на Бога и образ на благостта Му.
[8:1] Тя бързо се разпростира от единия край до другия и урежда всичко за полза.
[8:2] Аз я обикнах и потърсих от младини, и пожелах да си я взема за невеста и станах любител на хубостта й.
[8:3] Тя въздига благородството си с това, че живее заедно с Бога, и Владетелят над всички я е обикнал:
[8:4] тя е посветена в тайните на Божия ум и е избирателка на делата Му.
[8:5] Ако богатството е многожелана придобивка в живота, то кое е по-богато от премъдростта, която всичко върши?
[8:6] Ако благоразумието върши много, то кой художник е по-добър от нея?
[8:7] Ако някой обича праведност, - плодовете й са добродетели: тя научава на целомъдрие и на разсъдливост, справедливост и храброст, от които нищо по-полезно няма за людете в живота.
[8:8] Ако някой желае голяма опитност, мъдростта знае отдавна миналото и налучва бъдното, знае тънкостта на думите и разрешението на загадките, предузнава личбите и чудесата и сетнините от годините и времената. . . .
И цар Соломон ли е окултист.
Четейки цитираният стих 19- ти от глава 7-ма, някой пък може би би го обвинил в гадаене по звездите, например.
. . .
Благословен човек, който се уповава на Господа.
Редактирано от Eжko_ на 30.03.07 08:44.
|