Кои сме ние да съдим кое е жалка и унизителна картинка!
Хора които сме имали щастието да живеем в Новия Завет, където Господ е очистил брака от дяволски отпечатъци, и го възстановил в съвършенство.
По сравнение с това няма как да не ми се видят жалка и унизителна картинката случаите както с Авраам, Сара и Агар, така с Яков Рахил и Лия (по късно в СЗ даже Бог е забранил даже като писан закон човек да взима 2 сестри за жени) , ... така и с върховете на жанра "многоженство" в лицето на Давид - пример за това, че въпреки светостта си, и количеството на жените си, те пак не му бяха достатъчни да не извърши страшните грехове - прелюбодейство с Вирсавия, жената на най-верния си войн Урия, и после да го прати на смърт - и абсолютния връх Соломон - с 300-те му наложници и 700-те му жени , които развратиха сърцето му и всичката мъдрост която Господ бе вложил в него.
По всички възможни начини за които би се сетил, би отделил доста сериозно внимание на застраховката.
И какви са тези начини? Какви са правилата?
Ами аз ги казах вече (не четеш внимателно и за други неща):
"Никой нямаше да се доверява на първия порив на сърцето си,щеше да изпитва чувствата си, да се прислушва внимателно в сърцето и съвестта си, защото щеше да знае, че това ще му е човека с който ще живее цял живот, и друг избор няма да има. Тогава щеше да се моли на Бога и да намира точно този човек, който Бог е промислил за него."
Това Бог да ти покаже човека е безспорно най-сигурния метод, както за търсене, така и за застраховка. Но има един проблем - връзката ни с Бога.
Освен този вариант, и също за тези които или не вярват, или са загубили комуникация с Бог - ами например да си отговорят на въпросите:
1. Убеден ли съм в сърцето си , че това е жената която е най-привлекателна за мен, измежду всички жени за които вобще знам че съществуват, или предполагам че съществуват (щото може тя да е "най" измежду тези които е виждал, но все още да не е срещнал истинската "най", но интуитивно да се досеща че тя съществува). "привлекателна"="съвкупостта от всички видими и невидими качества които ме привличат към нея като мъж към жена".
1а. Дали т. 1. е по принцип така, или просто моментно, поради това че в момента е най близката до мен, тъй като най близките предмети ни се виждат най големи - една монета приближена до окото изглежда по голяма от слънцето.
2. Дали аз съм същото за нея като мъж.
Предполагам могат да се измислят още безброй алгоритми за доказване на истината и детектването на лъжата в този случай, и който го е грижа ще си ги измисли, но целта беше просто да дам пример.
Аз говоря за случаите в които двама души се женят само от любов, но някъде по пътя каруцата се счупва и следва непоправимото. Всичко е започнало с най-възвишени намерения докато не завършва в канавката.
1. Ако е съгласувано с Божията воля няма как да не ударим бингото - точния човек, в противен случай може, колкото и финни алгоритми да разработваме, дявола да ни заблуди с илюзия.
2. Освен това, ако ще и точно този човек да сме избрали който Бог е определил за нас, ако се отделим от Божията благодат пак нещата могат да свършат в канавката - дяволът не спи.
"Точно една" е също толкова изсмукано от пръстите като "поне една"
Не, не е - дори и само за това, че са употребени едновременно "своя жена" и "свой мъж", следва че мнжественото число за жената е точно толкова измукано от пръстите колкото и за мъжа. Но ние сме съгласни, че за мъжа е напълно изсмукано (нали така ?), следователно точно толкова изсмукано е и множественото число за жената. С което доказахме че и жената не може да бъде повече от една.
въпреки, че това "свои жени" наистина би било най-уместно. С последното не мога да не се съглася.
"би било", в "множествения" случай, но след като не е употребено, значи не е това случаят. - още един довод(макар и напълно излишен) в полза на единственото число.
Брака който Христос е узаконил е м/у един мъж и една жена
Къде? В кое евангелие?
В Евангелието от Матей, и в Евангелието от Марк. От последното бях цитирал Господните думи за брака - в първия си постинг.(пак не четеш)
|