Да, също както и даването на разводно писмо, убиването с камъни, око за око зъб за зъб и други подобни "екстри".
И убиването с камъни не е изрично забранено в НЗ. Става дума само за моралното му изпълнение.
И всички случаи на многожеснство, дори на светите хора, са били жалка и унизителна картинка, като се почне от Авраам и се стигне до Соломон.
Що за мисъл? Кои сме ние да съдим кое е жалка и унизителна картинка!
ПОСЛАНИЕ НА СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛА ДО ЕВРЕИТЕ
ГЛАВА 13.
4. Бракът е нещо честно у всички, и брачното легло - чисто; а блудниците и прелюбодейците ще съди Бог.
Именно. Говрим за брачно ложе,но не за моногамия.
От това, че би имал право да се жени веднъж в живота си, и да не се развежда. Имам предвид, че знаейки това нещо, много би внимавал кого ще избере, щото щеше да знае , че после отървация няма - каквото си избрал това ти остава.
Мога да ти изредя един куп примери за убедени в неотървацията, но накрая стигнали до ...отървация. И са били убедени, че е веднъж и завинаги именно този им брак. Тоест съвсем не с подхождали към него с намерение за развод.
По всички възможни начини за които би се сетил, би отделил доста сериозно внимание на застраховката.
И какви са тези начини? Какви са правилата?
Нима толкова хора встъпвайки в брак не са убедени, че това е човекът за тях и след време се оказва, че са сгрешили?При това убедени, че именно това е бил "правилният" избор.
За съжаление да, и точно това е проблемът. Очевидни случаи са например браковете по сметка. Също тези които се женят "за да не изпуснат влака". Или пък тези които не можейки да се оженят за който искат, се женят за следващия в класацията (като това не е доказателство за автентичността на първия в класацията, но е доказателство за това, че не е убеден за втория)....
А това са само част от случаи на убедените в противното, да не говорим за тези които просто не са достатъчно убедени - не повече от сектант в доктрината си.
В нито един от изредените от теб примери няма отговор на моя въпрос. Всеки от случаите, за които спомена е "предопределен". Всеки подходил по подобен наичин към брака е със задна мисъл за "отоврената вратичка на развода" (особено в случаите на брак по сметка).
Аз говоря за случаите в които двама души се женят само от любов, но някъде по пътя каруцата се счупва и следва непоправимото. Всичко е започнало с най-възвишени намерения докато не завършва в канавката.
Едносмислено е и синтактически и семантически - единствено число.
Ако беше полигамен случаят, щеше да е казано "свои жени" - от където щеше да следва и "поне една" - а тук се говори за "точно една".
Освен това, от контекста в който е написан, се вижда, че целта на този текст очевидно не е за да научи хората, че повече от една жена не могат да имат , защото това е било ясно за всички. Целта е да ги научи, че брака е мощен щит против блудодеянието.
Сигурен си? Аз пък ще ти кажа, че даже при превода има една уловка, но да не се отклоняваме. "Точно една" е също толкова изсмукано от пръстите като "поне една". Казано е да си има своя жена, било то и само една. В такъв случай не е нужно да се упоменава бройката, въпреки, че това "свои жени" наистина би било най-уместно. С последното не мога да не се съглася.
Целта е да ги научи, че брака е мощен щит против блудодеянието.
Да. Бракът с поне една жена.
Брака който Христос е узаконил е м/у един мъж и една жена
Къде? В кое евангелие?
|