Дядо ти Матейко е прав:за да кажа,че не си взела по внимание всичките доказателства,факти и косвени улики...
защита ти просто издиша.
Само няколко довода:
На Адам е била дадена точно една жена. Защо не са били дадени 2, или повече за да живее едновременно с тях (или да си избере една от тях, но това е друга тема) ?
С положителност не си запознат/а, че специално в юдаизма то се забранява от един равин чак след 900 г.сл.Хр. Както подразбираш по социално усмотрение, за което можеш сам/а да си намериш инфо. Това, че Бог е дал на Адам само Ева не се свежда до тълкувание за моногамия. В СЗ никъде не е забранявано многоженството. По този въпрос всички тълкувания са единодушни.
Бог ясно е казал, че само брачното легло е чисто, защото останалото се нарича блудство(за безбрачните) и прелюбодейство(за брачните които изневеряват на съпруга си, което е още по тежък грях от блудството) - смъртни грехове.
Къде? И ако да защо брачното легло с две-три жени да не е чисто? Говорим за брачно легло.
защото щеше да знае, че това ще му е човека с който ще живее цял живот, и друг избор няма да има.
От къде щеше да го знае? Как би бил застрахован от грешка? Нима толкова хора встъпвайки в брак не са убедени, че това е човекът за тях и след време се оказва, че са сгрешили? При това убедени, че именно това е бил "правилният" избор.
Тогава щеше да се моли на Бога и да намира точно този човек, който Бог е промислил за него.
...... от къде си сигурен/а, че и тези които са сгрешили преди това не са се молили...
Да се върнем пак на въпроса с моногамията и полигамията във връзка с правилността на избора на съпруг(а).
От кето личи, че идея нямаш от полигамия. При полигамията има "задъжения", които са равносилни на "закони". Мъжът е длъжен да "уважава" по равно всичките си жени. Това, че една от тях може да не е била "правилния избор" (да те цититрам) не означава, че ще бъде пренебрегната. И ако не ми вярваш си препрочети за Рахил и Лия, където едната е била "натрапена" съпруга. Ако това се бе случило в условия на моногамия, то горкият съпруг щеше да си остане с натрапената нежелана съпруга...без това дори да е негов избор! (понеже наблягаш на избора и то на личния, не пропускай, че само едната ебила личен избор)
2. Но, за да се избягва блудството, нека всеки си има своя жена, и всяка жена да си има свой мъж.
Съвсем ясно и недвусмислено е, че нито е позволено мъж да има повече от една жена, нито жена може да има повече от един мъж.
Няма нужда да се учи много теория на множествата за да се съобрази това.
Напротив. Двусмислено е.
"нека всеки си има своя жена". Поне една!
"нека всяка жена си има свой мъж" ...поне един!
А ако говрим за полигамия в патриархат, то двусмислието е: "нека всеки мъж си има своя жена (поне една), а всяка жена свай мъж (било то и като втора, трета негова жена).
За да не бе двусмислено би трябвало да е казано така:
"2. Но, за да се избягва блудството, нека всеки си има една единствена своя жена, и всяка жена да си има един единственсвой мъж."
Поздрави,
Аби
Редактирано от abi на 03.01.07 16:52.
|