ОТ МАРКА СВЕТО ЕВАНГЕЛИЕ
ГЛАВА 10.
4. А те казаха: Моисей е позволил да напише мъжът разводно писмо, и да я напусне.
5. Иисус им отговори и рече: поради вашето жестокосърдие ви е написал тая заповед.
6. Но в начало на създанието Бог ги сътвори мъж и жена.
7. Затова ще остави човек баща си и майка си
8. и ще се прилепи до жена си, и ще бъдат двамата една плът; тъй че те вече не са двама, а една плът.
9. И тъй, което Бог е съчетал, човек да не разлъчва.
10. Вкъщи учениците Му пак Го попитаха за същото.
11. Той им отговори: който напусне жена си, и се ожени за друга, той прелюбодействува спрямо нея;
12. и ако жена напусне мъжа си, и се омъжи за друг, прелюбодействува.
Ясно е казано "ще бъдат двамата една плът", не 3-мата, не 4-мата. Явно не става дума (само) за единение на мъжкия и женския пол по принцип, а имено за съчетаването на всеки конкретен мъж с жена му. Иначе нямаше да бъде наречено "разлъчване" напускането на една жена и оженването за друга(това не е разлъчване на половете, а смяна на конкретните представители на мъжкия и женския пол, иначе единението на половете си продължава, само че в греховния му вариант - прелюбодейството, но това е разлъчване на конкретния мъж с жена му).
Също "ще остави човек баща си и майка си" - очевидно подлог в това изречение не може да бъде "мъжкия пол", а може да бъде всеки конкретен мъж. И продължението му - "и ще се прилепи до жена си, и ще бъдат двамата една плът; тъй че те вече не са двама, а една плът." - откъдето в контекста с предната част следва, че става дума имено за конкретна жена (не за "женския пол"), която може да бъде точно една - "жена си", не "жените си" - и единствено негова(ничия друга) жена. За многоженство и дума не може да става.
На Адам е била дадена точно една жена. Защо не са били дадени 2, или повече за да живее едновременно с тях (или да си избере една от тях, но това е друга тема) ?
ПЪРВО ПОСЛАНИЕ НА СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛА ДО КОРИНТЯНИ
ГЛАВА 7.
2. Но, за да се избягва блудството, нека всеки си има своя жена, и всяка жена да си има свой мъж.
Съвсем ясно и недвусмислено е, че нито е позволено мъж да има повече от една жена, нито жена може да има повече от един мъж.
Няма нужда да се учи много теория на множествата за да се съобрази това.
Позовавам се само на малка част от чисто библейските основания, защото са валидни едновременно за всички които се позовават на Библията, и защото мисля че са предостатъчни.
Ааа да, щях да забравя, жалко че нямам много време да го развия нагледно, но ако помислите малко може и сами да стигнете до извода, по чисто биологични съображения по естествен отбор, че точно с моногамията се запазва най добрия генетичен фонд - това е оптимума.
Поздказка - когато може да избира само ед(на/ин), и мъжа и жената ще избират само най добрия вариант, и само с него ще оставят потомство, в резултат ще се ражда далеч по малко измет. Също има и факти - интересно е да се сравни генетичния фонд на моногамните и полигамните общества - голяма част от африканските племена например.
|