В отговор на:
1. Църквата си празнува св Кирил и Методи на 11 май юлианска дата. До 1916 година това прави и държавата.
2. След 1916 г държавата променя календара си. Църквата не. Църквата продължава да си празнува на 11 май юлиански стил. За външните, нецърковни хора тая дата в България е 24 май граждански стил
Не отговаря на истината. Например прочутата реч на екзарх Стефан по повод депортирането на българските евреи пред "Александър Невдски" пред цялото правителство събрано по повод Църковното честване на Светите братя е произнесена на 11 или 24 май 1943 г.?
В отговор на:
За лунния и слънчев цикъл в църковния календар се изписа в тоя клуб достатъчно. Факт е, че за да се спази канона, Пасхалията ни си остава юлианска. А за Църквата основното е да се спази канона, а не да се търси астрономическа точност в празнуването, защото нашите празници по начало си имат символично значение. Та нима Пасхата не е подвижна всяка година? Нима някой твърди, че точно на 25 декември се е родил Спасителят? И тъй, св Църква не търси астрономична точност, да празнува на същия ден, то е и невъзможно (с редуването на високосни години и пр), и безсмислено, а търси да подреди Богослужебния си цикъл по правилата на св Отци
Изцяло съм съгласен с теб.