|
Да, видях го това дето си го казал, ама нарочно го игнорирах
А за Гьодел имам предвид там долу философския смисъл за невъзможността да постигнеш "пълно познание" по известните ни формални начини. И аз съзирам много общо с това дето ти говориш, в смисъл на това, че ти показваш, че може и да има живот след смъртта, но може и да няма. Ето това аз си го приемам за недоказуемо със сигурност дали има или не. Но не е ли това точно смисъла на вярата. Ако беше доказуемо всички щеше праволинеино и стадно да приемем доказаното, но понеже е недоказуемо идва мястото на вярата. В какво вярваме... Това е Божият замисъл и е показателно, за мене, как Господ предоставя избора на свободната човешка воля, тъй като човекът има своя свободна воля по сътворение. Затова в този ред на мисли, няма как да не се съглася с "Тоест имаме възможност живота след смъртта да се е появил някога след това, но има и възможност никога да не се е появил" и ми се струва, че за един вярващ човек, няма нищо чудно в това, тъй като самата идея, че е вярващ го освобождава от необходимостта за всичко да доказва и да се губи във формализми.
ПС И аз не намирам общо с аритметиката, ама съм виждал все така да я наричат и ми оства необяснимо защо ...
Да си призная, интересна ми се видя темата. Не очаквах, някой да се заеме да доказва такова нещо. Но всъщност това е красотата на вярата, че не се дказва със сигурност, а ти решаваш в кое да вярваш и в този варянт ти докарва доста душевни терзания, блуждения, чудене и какво ли още не. Това е момента на духовното и човекоприсъщото не просто сух интелект, а нещо истинско човешко, и в този смисъл Божествено, защото свободата на волята е от Бога, както човекът е по Божий образ и подобие.Редактирано от пpocтo1чoвek на 19.08.06 22:26.
|