До известна степен съсм съгласен, че не всеки набор аксиоми ще даденепротиворечиво описание, макар че в определени случаи именно противоречията може да се затвърждават с подходящи аксиоми, поради което престават да са такива. Колкото и да е странното, аксиомата че нещо може да съществува и едновременно с това да не съществува, веднъцж положена в една такава конструкция, може да оправдае умопомрачаващи противоречия според друга гледна точка, без те да са такива в рамките на конструкцията. Но не говорим за това.
Случаят с разпространените религии е много по-мек. Наистина непротиворечиви конструкции има всъщност безброй, така че непротиворечивостта не може да е фактор, изявяващ истинската религия. Още повече, както казах, някои противоречия според една аксиоматика не са такива според друга - виж началото.
"Теоретично трябва да е ясно, че правилната гореописана конструкция съществува и може да бъде различена от всички останали. Теоретично. "
Това съвсем не е ясно дали е така. Дали съществува, и дали може да съществува са много различни въпроси. Докато не се докаже съществуването, остава само възможността, и тука се връщаме в изходната позиция - нужно е нещо извън вярата, за да докаже съществуването. Иначе всеки вярва в своята хармонична и непротиворечива схема, която вярва че единствена съществува, но без възможност това да се докаже, т.е. да се установи истинската вяра.
"Аз ти давам примери с хора - не някакви слабовати характери, а истински искрени последователи на различни такива конструкции (вери). Всред всички такива вери съществуват примери, в които човек е стигнал дотам, че е разбрал грешката в конструкцията. Това е достатъчно да се каже, че грешка има. "
Какво да ти кажа - прав си. Православието обаче не е изключение, аз познавам искрено вярващи хора, разочаровани по разни причини и станали протестанти и атеисти. И мюсулмани, напълно доброволно. Православието не е изключено от тази тенденция, а е нейно потвърждение. Както православните не могат да си представят че някой искрен във вярата не може да я смени, защо си мислиш че тези които са сменилио вярата си с православна са били искрени в предишната си вяра?
|