"Ако човек си затвори очите и не желае да гледа, ще си мисли, че вярата му е истинска. Но ако търси наистина, ще види достатъчно много несъответствия. "
Но това ще направи човек от всяка вяра. Освен това несъответствията могат да бъдат относно факти, вярата не е във фактите, там е работата. Обяснете кой е по-месия - Христос или Мохамед Тука не става дума за факти, кой кога живял и т.н., а за вяра че единия е по-важен, по-истински от другия.
"Ако Православието беше много малка част от истината, то нямаше да си струва да се говори за него."
Е, тука не знам. Моето впечатление е, че католиците са по-активни, и за тях се говори повече.
"Истината не може да се дели на части, тя има това свойство да е цялостна, вече ти писах за това. "
Ми след като не можем да докажем коя истина е истинската, какъв е смисълът от тези разсъждения за такава истина?
"Другите истини, в които вярват иноверците, не са цялостни. Те също както комунизма имат вътрешни пукнатини и принуждават изповядващия ги по собствената им вътрешна логика да казва на черното бяло и обратното. И човек, ако не е прекалено сляп, вижда това. И по него познава, че се намира в заблуда."
Виждате ли, същата гледка се вижда и от всяка друга камбанария на вяра. Е, някои не са толкова категорични, а допускат че истина може да има и извън тяхната вяра, но че в тяхната има истина - това е безусловно.
Истинските комунисти са вярвали безусловно. Пукнатините, за които говорите, ги има във всяка вяра, дори в православието. Например опита ми в темата за филма за Да Винчи, за женитбата на Христос, показва, че всеки си вярва различно и си мисли че това е самата истина, в рамките на една обща вяра.
|