"Каква е причината да знам как? Каква е изобщо причината да го правя? Който иска да разбере (нали уточних, че това е условието да се разбере истината - да искаш да разбереш), ще започне да търси. Ако дойде при мен, вярвам, че Бог ще ме научи как да го убедя. И тогава той може да види. "
Не, не сте прави. Причината за горното е именно целта за която говорим - доказване коя вяра е по-истинска. Ако вие не опитате да докажете, който си вярва в старото, ще си се счита че вярва в истината, който му е писнало - ще си смени вярата и ще почне да заклеймява старата истина... Ако дойде при вас, той вече си е сменил истината, в която се кани да вярва. Това съвсем не означава, че новата истина ще е по-истина от старата, след като ще я обосновава само с вяра.
"Обаче не ми е работа да търся разни универсални методи за убеждение. Това е загуба на време, а моите проблеми, които зависят от мен, кой ще реши? И работата над мен кой ще свърши? "
Точно така, загуба на време е, щото такива универсални методи просто няма.
"Православието не е пасивно, то има друг път. Истината не може да се налага - това и сам разбираш. Който я търси, един ден ще я намери и сам ще дойде."
Много хора търсят, и всеки си намира истина в която да вярва. И православието е една много малка част от тази истина. :))
Но въпросът с това коя вяра е най си остава открит.
|