|
Тема |
Re: Самопричастяване [re: orpизko] |
|
Автор |
menora (ner) |
|
Публикувано | 05.05.06 09:27 |
|
|
Ще ти кажа, че по-полезен за теб е този свещеник, който ти откаже Причастие, защото така те кара да напредваш духовно.
Огризко, чел ли си тълкуванията на св. отци на молитвата "Отче наш" и по-точно на думите "насъщния ни хляб дай ни днес". Та те свързват този насъщен хляб със Св. Причастие. Що се отнася за необходимостта от Св. Причастие ще ти приведа само думите на Христос, Който казва, че който не пие Неговата кръв и не яде Неговата плът няма живот...
А аз вярвам на думите на Христос, а не на думите на свещеници, които твърдят, че за миряни /католическо деление на Божия народ/ трябвало да се пости извънредно... Такъв канон който да различава подготовката на "мирянин" от подготовката на свещеник преди Причастие няма! Ужасяващи са аргументите, че понеже свещеникът работел като такъв той имал правото и задължението да потребява Св. Дарове... Това е единственият аргумент на мнозина свещеници. Това развързва ръцете им и някои по-недобросъвестен може да е убил, откраднал, прелюбодействал и пр. предната вечер, но на другия ден само поради факта, че той е свещеник може не само да извърши св. Литургия, но и да се причасти. Когато свещеник връща от Св. Причастие човек на когото той не е наложил епитимия да не се причастява заради грехове, които вярващия е споделил на лична изповед при него е духовен убиец.
И светлината в мрака свети и мракът я не обзе /Иоан. 1:5/
|
| |
|
|
|