Какво е Вярата!
Аз наистина не знам кръстан какво оправи с тия дискусии. Сигурно си има смисъл да проповядва, да буди съвести и пр. Аз възприемам по-ограничено нещата. Съзнавам, че е така, но ще кажа как ги възприемам. Дискусията е безмислена, понеже вече казах, че вярата е въпрос на личен избор, ти си имаш здраво духовно ръководство, няма какво да се безпокоя за тебе, а за себе си по-скоро. Т.е. ти можеш и така. Въпросът е, че нещата се променят наистина много страшно, от това, което чета, че двамата с кръстан говорите. Тия изглаждания на догматичните различия така и не разбрах как ще станат без да има отстъпление от ПРавославието - решително при това, защото не виждам католиците как ще стана православни. Много не ми е ясна проблематиката, някой трябва да ме осветли.
Нещата, които той е писал - за гръцките букви след алфата, които ще последват, са сто процента верни. Тръгне ли се по този път, то - ясно. Но лично аз не съм съгласна и на минимални промени тук и сега и за себе си - нито мога да се върна някога към новостилния календар, нито бих се замолила на български, ами все по на славянски смятам да се моля и да търся такова черкуване - Слава Богу, има го още. Разбиранията ми са много строги, телевизия не гледам никаква, какво остава за Ну, погоди.
Тук участвах в две дискусии само - за цславянския и на едно място репликирах Ежко. Забележително беше дежа вюто, което изпитах. Интересно, старостилният евангелски морал ми е пределно ясен и знам, че е моят. Старостилци, писали тук, съм заварила Аск, Тимотей и фамулус. С Тимотей почти не се засякохме, но помня какво пишеше - за живота си, за разбиранията си и за християнската етика в неща като брак, родителство, молитви, такива работи. С Аск и фамулус имам друг контакт, който ми даде възможност много да се поуча и да науча много. Нещата се въртят около духовното израстване, споменатата от нас тука любов към ближния и христолюбие, които ме привлякоха в темата, впрочем. Например аз съм твърде критична към Фотий. Не съм го крила това нещо от старостилците, но никога не е ставало проблем от това. Не съм ги забелязала да изпадат в транс при споменаване на името на фотий и да е някакъв императив за тях да го възлюбят горещо с цялата си душа, а сигурно го познават, не знам. Хм, сигурно, даже и за това не сме говорили.
Какъв е евангелският морал на новостилците обаче. Дядо Максим. Е, аз ценя дядо Максим много повече от Фотий. За мен това е благочестив старец, явно голям постник и затова дълголетен. Не го познавам обаче.
Връщайки се в клуба, участвайки в тия три дискусии, трябваше да бъда подтиквана двукратно от Ежко да се вгледам най-после в постингите на фамулус, за да открия там не знам си какви негови недостатъци. (Въздържах се да оставя атестат, пишете си го вие.)
Какво евангелско може да има това осъждане, мен ме интересува моето си черно грозно сърце и моите си клубни грехове - и теб твърде съм нападала, моля да ми простиш. Какво общо може да има с Господ туй вглеждане, което най-сетне съм трябвало да направя в постингите на добрия и благодетелен човек, за да съм откриела там хапливост и заядливост, каквито недостатъци специално той не притежава в никаква степен, ако трябва да сме точни, ами е твърде кротък и търпи всякак да го малтретираме, нали е модератор оттатук и как ли не го обиждаме, но никога не е отвърнал, доколкото знам.
Как се увенчава всичко това - след като призная във форума и проумея най-сетне, че ближният ми (благодетел) е гаден, то ще си спестя ненужни страдания. О, Господи!
Нещата завършват с обвинение към мен, че не милея за дядо Максим. Това е венецът на новостилското разсъждение. Ами за Георги Първанов? Ами за депутатите? Какво общо има Бог с това? Ами с аск и фамулус не си говорим такива неща. Тук обаче нещата фатално са в посока любов към дядо Максим, каквито евангелски основания аз не виждам за това който е критичен към него, да бъде похулен и изгонен, а отделно, че не го и правим туй нещо.
Дала си Галатяни.
[1:10] У човеци ли сега търся благоволение, или у Бога? Или на човеци искам да угаждам? Ако бях още угаждал на човеци, не щях да бъда Христов раб.
Ами Бог е казал да възлюбим ближния си, да му служим, не да го хулим и осъждаме и да си пестим страданията от неохулването.
За изопачаването на вярата - и патриарсите да тръгнат след ереста, е, няма да ги последваме. Вярващите просто биха се оттеглили, ако стане това, което прегледах, без да чета внимателно, че с кръстан си пишете.
[1:8] Но ако дори ние, или Ангел от небето ви благовестеше нещо по-друго от това, що ние ви благовестихме, анатема да бъде.
[1:9] Както по-горе казахме, и сега пак казвам: който ви благовествува нещо по-друго от това, що приехте, анатема да бъде.
Дори и ангел, дори и апостол да би изкривил нещата, е, анатема ще е.
Не знам ти какво подкрепяш с галатяни, моля да ми обясниш.
Ако трябва да пиша за календара, то към новия календар изпитвам отвращение, върху което мога да се спра с конкретни забележки, но какво да натоварвам дискусията.
Редактирано от corpo celeste на 17.02.06 07:14.
|