А, защо. Това, че си чул за депресирани послушници и за гей-старостилец не е толкова страшно. Толкова гейове-новостилци има, вкл из клира, защо да няма и един старостилец за цяр Виж, депресирани послушници при новостилците по-няма, то няма вече послушници въобще, камо ли депресирани, а и с тия кръчми и бардаци из манастирите им хората нямат време да се депресират особено. Пей, сърце! - кебапчетата димят, чист балкански въздух, па как се пее и как се пие на манастир, па като извади някой и пищов да запука към небето, като старите българи... Гостите се веселят и покрай тях и послушниците се ободряват.
Но да говорим сериозно - за разделянето на Тялото Христово - наистина, не е трябвало да става, но е станало с въвеждането на календарната реформа. С нея се отделят от богослужебното единство Цариград, след него източните Патриаршии без Иерусалим и пр. С промяната на богослужебния ред и нашата Църква изпада в разкол - защо е така (защо е неканоничен новия календар), вж свети Теофан Полтавски. Така че - отделянето вече е станало 1968 г. Ще си послужа с пример, който вече съм използвал. Ако група католици униати реши да се отдели от Рим и да се присъедини към правилното изповядване на вярата - тя разкъсва ли, разделя ли тялото Христово?
Много сериозен е и въпросът т - защо не се подеме инициатива, да се обсъди, да се иска промяна "отвътре". Уви, брат, всичко това е направено... Има благословение от Синода която енория иска, да слижи по стар стил! И само една има в Челопечене, о. Марий, който си беше духовно чедо на о. Серафим. Инициативни хора с познанства в черковните среди, с благословия от владика са обикаляли да убеждават стотици (!) буквално свещеници - без никакъв резултат. Всеки се страхува да бъде пръв, да не го обвинят в "сектантство", "фарисейство" и пр, други пък са подведени да мислят, че не е важен календарът и създаденото от него разцепление. Уви, направени са тия работи, които казваш. Преди отделянето на БСПЦ пък е имало достатъчно обосновани молби до Синода, изчакани са 3 години...
Защо свещениците при тайното синодално благословение не минават на стар стил; защо никой владика, макар да са наясно всички с богословската страна, не се осмелява да въведе стария стил в епархията си? - Опитай се и ти да си отговориш.
|