|
Тема |
Re: Какъв разкол? [re: isihia] |
|
Автор |
famulus (щастливец) |
|
Публикувано | 07.09.05 20:44 |
|
|
Определение за трите степени на отпадане от Църквата дава 1-во правило на свети Василий Велики. Според него съществуват: ерес - нарушение на основни догматически истини; разкол - нарушение на каноните на св Църква; беззаконно събрание - когато група (миряни, клирици) се отдели от епископа си по някакви причини, несвързани с вяра и канони. Точното определение лесно ще намерите на .
С това отговарям - какво е разкол.
Промяната на месецослова е канонично нарушение, както може да се убедите от лесно достъпните съчинения на Владика Серафим "За стария и новия стил" и на св Теофан Полтавски: "Кратки канонични разсъждения...". Ако не можете да намерите линкове - ще Ви доставя, че сега пиша от чуждо място и бързам. Та - промяната на месецослова е канонично нарушение. Църква, която приеме официално практиката на нарушението на каноните, изпада в разкол. Тя става разколническа църква. Тя се отделя от пълнотата на Църквата като общност от правилно вярваши в Христа. Чрез новостилната проклета реформа няколко църкви една след друга са изпаднали в разкол - Вселенската, Еладската, подир тях Румънската, Източните Патриаршии и накрая Българската. Тоя разкол е лесно видим - когато за едните постът свършва, за другите той започва. При това тук не става дума за някакво осветена от древност местна особеност в богослужението, каквито Църквата понякога толерира.
С това обяснявам за какъв разкол става дума. За проклетия от пет поместни събора новостилен разкол.
Кой го прави - на пръв поглед е ясно - Синодът на патриарх Кирил с тази си необяснима стъпка вкарва БПЦ в новостилен разкол. Кой обаче е инспирирал това, кой го е подготвил, доколко е имало натиск от комунистите, какво, що - Бог знае. Той е Сърцеведец. Ние можем само да подозираме. Така на третия Ви въпрос ми е най-трудно да отговоря.

|
| |
|
|
|