г-н Антонов много ви моля, да не ми приписвате неща които не съм казвал (Вероятно ще ми кажете и че двама съпрузи могат да бъдат заедно, само ако смятат да правят деца. Иначе е блуд, нали така?), защото вие не сте Господ, за да предвидите какво ще ви кажа. Много ви моля да сдържате своята православна неприязън, изразяваща се в псевдо-пророчески проявления спрямо моята еретична особа. Аз по никакъв начин не провокирам вашата православна чувствителност.
не знам дали аз не вниквам в същината на дискусията. сигурно вие ще кажете най-добре. що се отнася до мен, колкото мога толкова вниквам, участвам според способностите ми, ако не достигат Бог да ми дава мъдрост. Струва ми се обаче, че вие не сте съгласен и не вникнахте в правосланите текстове, които asuncion ви представи. вашето твърдение, че В отговор на:
в крайна сметка няма значение по какъв закон се признава този брак и че това е напълно достатчно, за да престане взаимното съжителство да бъде блуд.
повече прилича на човек, който не следи дискусията. аз заявих, че библията е категорична относно брака, и asuncion потвърди, като изнесе православни текстове, които казват, че ако не църковен то поне законен брак е нужен, за да има брак. иначе е блудство. на което вие казвате, че вече "нямало значение по какъв закон се признава, т.е. това не е блудство". т.е. имаме два закона - един библейски и един светски и двата говорят какво е брак и какво блудство - и понеже вие не можете да решите кой от двата да зачетете, решавате и двата да обезсилите. така не става.
"Очаквам да ми обясните сега какво е съжителство без грях и как би постъпил апостол Павел, ако еди какво си... Изглежда го познавате лично."
а вие не го ли познавате лично от написаното от него? аз като протестант не го познавам задочно, чрез думите на някое трето лице, което е обяснило павел, а го познавам лично, щото му чета писмата, написани лично до всеки един от нас чрез Святия Дух. та, в тези писма няма и намек за съжителство без брак, камо ли то да е получило одобрението на павел. както ви бе посочено, гърците са държали също на брака. римляните още повече. в древния египет прелюбодейството е наказвано със смърт.
с риск да ви отегча, ще ви питам кое ви дава правото да мислите, че тайнството в което се състои брака - а именно от двама души да станат един човек, става единствено и само след благословия в църквата ? Имайте предвид следния текст
1 Коринтяни 6
16 Или не знаете, че който се съвъкупява с блудница е едно тяло с нея? защото "ще бъдат", казва, "двамата една плът".
моля за вашето внимание. павел цитира "ще бъдат двамата една плът" - това е текст от Битие за Адам и Ева. Същият текст цитира Исус, говорейки срещу развода - т.е. става дума за някаква тайна, която се осъществява между тези двамата дето се съвъкупяват. сега идва интересното - павел казва, че това става и когато някой отиде при блудница !? а фортиори, колко повече стават едно двама души венчани в общината, но без църковен брак. Нима Бог не зачита този брак!? Нима не ги държи отговорни за даденото обещание ? Или този брак може да бъде разторогнат с лесна ръка !? както вие казвате - реторични въпроси.
"да преценим доколко духовният наставник има правото да лекува чедата си с временна отстъпчивост пред недъзите им с цел да бъдат преодолени постепенно, за да може с времето неразумната страст да бъде претопена."
Г-н Антонов, считам, че по-голяма любов от тази на Бог, Който е Любов няма. Прочее, ако Този, който е Любов МРАЗИ ГРЕХА, до степен да превърне единствения си син в една кървава слузеста маса повисена на кръст заради нас, то и ние Му дължим същото в замяна отношение към греха, а не да го наричаме евфемистично "недъзи", "неразумна страст", която да бъде "претопена". Ако имаше начин да се "претопи" греха на света, Бог щеше да го намери преди вас и преди да изпрати сина си "в жертва за грях". Грехът не се претопява, той се изкоренява, той е плевел, квас, който заразява. нужно е да бъде посочен, назован и изтръгнат - именно по време на изтръгването е нужно това да стане с внимание и с любовта на Бог. но отстъпчивост? "грешете мои чада, аз ви позволявам временно, после епитимия, един два поклона" ... недейте така. грехът заслужава смърт, тази смърт я понесе Исус, за да можем днес от благодарност да "се гнусим дори от осквернената от плътта дреха", а вие ще дадете причастие на блудници...
"От друга страна, доколко той има правото да иска от Бога да отговаря сам за греховете на чедата си."
на това отговорих вече.
"Никой грях не се изкоренява "от раз", както и никоя болест не се лекува за един миг."
абсолютно съм съгласен. но това, което вие предлагате е един болен от пневмония да му позволим да кара ски ... още малко, ма много малко. на един болен от грип да не пие единственото лекарство, което ще го спаси, още малко, още много маааааааааалко и през това време да се движи сред здравите. това лечение ли е ?
явно е. очевидно е, че имаме различни представи за лечението на греха.
Римляни 6:1
1 Тогава какво? Да речем ли: Нека останем в греха, за да се умножи благодатта?
2 ДА НЕ БЪДЕ ....
да не бъде.
|