да, мисля, че и моят отговор бе простичък, дотолкова доколкото говорим за контекстуализация на евангелието - една не много проста тематика.
добре, аз питам - кое ви кара да се съмнявате, че "тоя брак, за който говорим, и при чиято липса, съвместно живещите се определят, като блудници, е именно оная женитба, за която говори Св.Апостол Павел" ??
в единия случай има брак в 1 век - акт, засвидетелстван пред тогавашното общество по даден начин.
и брак в 21 век - отново акт, засвидетелстван пред днешното общество по даден начин.
павел не коментира начина, а самия акт. има ли го или не? в случая в солун не. това е.
не, не съществува знак за равенство между единични посветени сексуални партньори и безразборния промискуитет. всеки ще бъде съден според делата си - един ще бъде "много бит", друг по-малко, но пак ще бъде бит, ако е извършвал съзнателен грях. не можем да толерираме "малко грях", защото според написаното "малко квас заквасва цялото тесто, отлъчете нечестивия човек изпомежду си" - в църквата не може да се толерира грях (не "допуска" - защото в Коринт беше допуснат грях, но те бяха истинска църква, понеже този грях не бе толериран) - инак, съжалявам да ви го кажа, но тя не е вече църква.
лишено от смисъл е да търсим начини, тези дето се обичат със секс извън брака, колкото и посветени да са един на друг, да бъдат задържани в църквата. със самия акт на съзнателно извършвания си грях, те са се отделили от църквата духовно и трябва и телесно да бъдат отлъчени.
очевидно с вас имаме различно усещане за това колко страшен е греха -
Римляни 7
13 Тогава, това ли, което е добро, стана смърт за мене (т.е. закона - бел. моя)? Да не бъде! Но грехът ми причинява смърт чрез това добро нещо (закона/канона - бел. моя), за да се показва, че е грях, тъй щото чрез заповедта, грехът да стане много грешен.
станал ли е грехът "много грешен" за вас ?
|