питам как е свързано, защото ние коментираме дали да се женят (преди секс), а не как да се женят (преди секс).
по времето на Исак е имало определени обичаи определящи, кога двама души са женени, по времето на павел други (тях павел въобще не ги и коментира), а по наше време трети (примерно). подтекстът е че трябва да се спазят онези условности, които в нашето време и държава определят човек като женен - това е единствената конструктивна позиция, всичко друго е пълна анархия.
В отговор на:
А и след като се цитира Св.Писание и Св.Апостол Павел, значи би следвало да важи правилото: било е преди, е, и ще бъде. Нали нищо не трябва да се променя, и на йота?
коя йота променям, като защитавам брака преди секс!? ако ме обвинявате в селективен буквализъм, моля посочете коя точно йота съм променил - не можете, защото павел не говори за начина на сключване на брак, и не случайно - Святият Дух е знаел, че това евангелие, ще обиколи света и ще се говори и на племена в които няма общинска книга с брачните двойки и прочее - именно затова християнството е най-лесно културно приспособимата вяра в света. павел защитава само принципа на брака - независимо от неговите културно обусловени специфичности при сключването му. така че коя йота промених ?
В отговор на:
Защо солунската гражданка и солунския гражданин тогава да не отидат в къщата на майка му?
най-лесно е да ви кажа - питайте него! но не знам дали ще ме разберете. ами много просто - самият солунец, очевидно разбира, че и да я заведе в къщата на майка си няма да е брак.
кое е брак според контекста в който живеем трябва да научим сами (и не е трудно естествено), като се придържаме към правилото
2 Коринтяни 8
21 понеже се грижим за това, което е честно, не само пред Господа, но и пред човеците.
пред човеците в българия, по закон не си женен, ако не си подписал граждански брак, така, че като отидеш после в общината и кажеш "ма аз съм женен" влизаш в притовречие с горния стих.
|