Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 12:01 15.07.25 
Клубове/ Религия и мистика / Православие Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: Отец Назарий [re: ARMAGEDON]
Автор cave ()
Публикувано23.02.05 16:08  



да, очаквах да уязвите опонентите си с факта, че се присъединяват към мнението на протестант, но ви моля да отбележите, че не към моето, а към това на библията се присъединяват те и не стават по-малко православни с това (макар, че... ).

въпросите, които вие поставяте са изключително интересни и могат да бъдат разисквани, ако нямате нищо против да продължим, но мисля, че беше редно да бъде окончателно и твърдо разяснено какво казва библията относно самия акт на блудството, без оглед на възможните екзистенциални вариации (за каквито говореше Gergi и които очевидно са обект на старческите думи, които защитавате). сега след като направихме това, можем да стъпим на обща основа и да разглеждаме начините, по които да бъде третиран греха в различните му проявления и случаи. това са именно казусните случаи с които се занимава вашето предание и които са обект на всяко предание - това на юдеите - Талмуда и това на мюсюлманите - Хадисите. Наистина казусните разисквания сами по себе си са санкционирани в положителна светлина от самата библия -
Второзаконие 17
8 Ако се появи някоя работа, която е за тебе много мъчна, да отсъдиш спорни дела отвътре местожителствата си между кръв и кръв, между съдба и съдба, или между побой и побой, тогава да станеш и да отидеш на мястото, което избере Господ твоят Бог,
9 и да идеш при левитските свещеници и при онзи, който ще бъде съдия в онова време, и да ги попиташ; и те ще ти кажат решението на съда.
10 А ти да постъпиш според присъдата, която ти кажат от мястото, което избере Господ; и да внимаваш да сториш по всичко, което те научат.

прочее търсенето на съвет от по-мъдри и вещи в божиите неща лица, които вие наричате старци, не е концепция, която да не мога да разбера. тя присъства в библията и не е за мен, както твърдите "тера инкогнита". въпросът е че по-горният текст от Второзаконие не може да оправдае безумните басни на неспирните разисквания и законови тълкувания и постановления на равините, които четем в Талмуда. Защо ли? Ами защото следващият стих казва
11 Да постъпиш според изяснението на закона, както те научат, и според присъдата, която ти рекат

т.е. изяснението, което ти дават е изяснение на закона, не заобикалянето му, не противоречие с него, не спор с него, а именно начин по който да бъде приложен същия този закон. във вашия случай казусното решение е начин как да не бъде приложен канона. ето това нещо не мога аз лично да приема. казусните разпоредби не са чужди и на павел, като на истински евреин, закърмен с фарисейско мислене. евреите наричат тези казусни, екзистенциални разглеждания - 'khalakhah' - халаха, постановки за това как на дело да бъде живяно благочестието. Именно това са разпоредбите за покривалата на жените, за късата коса на мъжете и т.н. В своето първо писмо до Коринт павел разкрива, че е получил писмо с въпроси от църквата в коринт - ("А относно това, що ми писахте" 1Кор 7.1), хората са питали и то конкретно за младите девствени жени, за идоложертвеното (виж 8 глава) и т.н. - павел дава отговори. именно от 1Кор 7 беше и един от цитатите който получихте от един от участниците.
1 Коринтяни 7
1 А относно това, що ми писахте: Добре е човек да се не докосва до жена.
2 Но, за да се избягват блудодеянията, нека всеки мъж има своя си жена, и всяка жена да има свой мъж.

сега ако приемем, че блудодеянията в този случай говорят за голям промискуитет, а не за това, което Библията по принцип разбира под "блудство" - т.е. секс извън брака, както беше авансирано от Gergi например, то решението на Павел е човек да се ожени за една жена, разбирайки глагола "има" в контекста на библейското разбиране за "имането" - т.е. в брак.
И все пак няма причина да разбираме настоящия текст като отнасящ се до безразборни сексуални отношения наречени "блудодеяния", а не например и до единично блудстване с един единствен човек в посветена връзка (виж Яков 2.10). Разбира се и вие самият казвате, че човекът в солун е бил блудник. цялата дискусия е как да се процедира с такъв човек и вие застъпвате позицията на едно "просветено, мъдро решение", което наричате с вашия термин икономия - т.е. доколкото разбирам правилно разпределение и раздаване на божията благодат с цел спасение.

добре ще се върнем на вашето решение и икономия, само нека малко още почетем от дядото на църквата (той нали все пак е отец и на вашите отци) - павел
8 А на неженените и вдовиците казвам: Добро е за тях, ако си останат такива, какъвто съм и аз.
9 Но, ако не могат да се въздържат, нека се женят, защото по-добре е да се женят, отколкото да се разжегват.

този текст, който ви цитираха и по-горе е ясен. ако не може да има въздържание има само един начин - сватба. брак. да нямаш пари за сватба е ирелевантен довод нямащ абсолютно нищо общо със святото единение с другия. напълно неуместно и смешно е да кажем на Бог "събирам пари за сватба, затова сега не мога да бъда праведен". сватбата не е пиршеството, което я съпътства, сватбата е свят съюз пред Бог, който става за нула време и не изисква пари. парите са нулев фактор. особено в Гърция, където да теглиш кредит е сигурно по-лесно и от тук. така че заповядайте, аз не съм против казусното разискване на конкретни случаи с цел доброто на човека. но вашият случай не издържа и на такава проверка.

извод от Второзаконие - търсенето на съвет от по-мъдри от нас е препоръчано, с цел правилното прилагане на закона/канона, а не с цел заобикалянето му. в този смисъл ровенето из вашето предание трябва да има за цел намирането на текстове, които прилагат казаното от павел, а не го обезсилват, инак похвалата на павел няма да важи за вас -
1 Коринтяни 11
2 А похвалявам ви, че ме помните за всичко, като държите преданията тъй, както ви ги предадох.

извод от 1 кор - павел, който чудесно е знаел какво значи казусни закони и приложения, дава кристално ясен съвет за избягване на блододеянието - сватба. къде е тук понасянето от негова страна на греха на някой? иронията ви към свещениците дето не били толкова духовни та да се нагърбят с това да носят греха на чадата си, е отправена и към павел - защо той не се нагърби със същото ? защото не каза "аз ще се моля и постя за вас докато се ожените"? защо даде съвсем друг съвет ? аз на ваше място не бих иронизирал павел.

извод въпрос - не бива ли преданията и употребата им да са в услуга, а не в ущърб на изрично заявените предания на апостол павел, досежно блудството, сватбата и т.н. аз не познавам старците, които цитирате, но смея да твърдя, че познавам добре стареца павел. нима може да представите някой по-авторитетен от него?

2ри извод въпрос - кога решаваме, че наистина работим за доброто на една душа? когато заобиколим основите на вярата само и само да остане тази душа в църквата? тази болест я има в изобилие в протестантските и евангелски среди, където човек е станал наистина "мярка за всички неща" и угаждането и 'очуването' на Човека е станало висше добро. Вижте жалката ирония в тази позиция (има тонове цитати особено от книгите на царете, и пророците които да опишат това прегъване пред незабавните интереси на човека) - иронията е, че това което ни се струва добро и полезно за човека (макар и малко заобикаляйки божиите думи) в крайна сметка се оказва катализатор за човешкото погубление - искам да цитирам един велик текст
1 Царе 15
19 Защо, прочее, не послуша ти Господния глас, но се нахвърли на користите, та стори това зло пред Господа?
20 А Саул каза на Самуила: Да! послушах Господния глас, и отидох в пътя, по който Господ ме изпрати, и доведох амаличкия цар Агаг, а амаличаните обрекох на изтребление.
21 Но людете взеха от користите овци и говеда, по-добрите от обречените неща, за да пожертвуват на Господа твоя Бог в Галгал.
22 И рече Самуил: Всеизгарянията и жертвите угодни ли са тъй Господу, както слушането Господния глас? Ето, послушанието е по-приемливо от жертвата, и покорността - от тлъстината на овни.
23 Защото непокорността е като греха на чародейството, и упорството като нечестието и идолопоклонството. Понеже ти отхвърли словото на Господа, то и Той отхвърли тебе да не си цар.

забележете, как Саул е УБЕДЕН, чее послушал гласа на Бог и дори разправя как щели да Му жертват сега овците, които Господ не е искал да взимат въобще като корист от врага.
забележете уникалния и велик отговор на Самуил - Бог иска послушание, не иска жертви, не иска епитимии, не иска поклони, иска послушание
забележете непокорството=чародейството, упорството=идолопоклонство.
забележете пряката връзка между "Ти отхвърли словото на Господ" (макар и да продължаваш да твърдиш, че не си отхвърлил Господ, де факто отхвърляйки словото Му отхвърляш Него) и "Той отхвърли теб".

затова, аз съм твърдо за 'разглеждането на парче' - за това да се постараем не с голямата ножица да отрежем човека, а да разгледаме неговия конкретен случай, да седнем заедно с него, да се помолим със сълзи, да постим заедно и да търсим начин да ПРИЛОЖИМ казаното от Бог, а не да го отложим или да му намерим заместител или подходящо време за изпълнение. защото, когато се оженим, ще сме пропуснали момента да изпълним "Не блудствай, Аз съм Господ Твоя Бог"

поздрав



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* Отново за монах Михаил ARMAGEDON   20.02.05 14:44
. * Re: Отново за монах Михаил zoi   20.02.05 19:22
. * Re: Отново за монах Михаил ARMAGEDON   20.02.05 19:31
. * Re: Отново за монах Михаил *DELETED* famulus   20.02.05 19:55
. * Re: Отново за монах Михаил ARMAGEDON   20.02.05 20:07
. * Re: Отново за монах Михаил asuncion   20.02.05 20:24
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   20.02.05 21:33
. * Re: Отново за монах Михаил zoi   20.02.05 20:28
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   20.02.05 20:40
. * Re: Отново за монах Михаил ARMAGEDON   20.02.05 20:44
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   20.02.05 20:58
. * Re: Отново за монах Михаил ARMAGEDON   20.02.05 21:14
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   20.02.05 21:31
. * Re: Отново за монах Михаил ARMAGEDON   20.02.05 22:04
. * Прелюбодейство и блудство *Лия*   20.02.05 21:43
. * Re: Прелюбодейство и блудство ARMAGEDON   20.02.05 23:04
. * Re: Прелюбодейство и блудство famulus   21.02.05 07:21
. * Re: Прелюбодейство и блудство ARMAGEDON   21.02.05 07:57
. * Презумпцията "днес" famulus   21.02.05 09:41
. * Re: Презумпцията "днес" ARMAGEDON   21.02.05 12:13
. * Re: Презумпцията "днес" famulus   21.02.05 13:20
. * Моят стар враг пак се обади... Tимoтeй   21.02.05 15:07
. * Re: Моят стар враг пак се обади... famulus   21.02.05 15:43
. * Re: Моят стар враг пак се обади... Tимoтeй   21.02.05 16:29
. * Re: Презумпцията "днес" ARMAGEDON   21.02.05 15:13
. * Re: Презумпцията "днес" famulus   21.02.05 15:31
. * Re: Презумпцията "днес" Tимoтeй   21.02.05 16:58
. * Re: Презумпцията "днес" ARMAGEDON   21.02.05 20:26
. * Re: Презумпцията "днес" kaмъчe   21.02.05 20:46
. * Re: Презумпцията "днес" ARMAGEDON   21.02.05 20:50
. * Re: Презумпцията "днес" kaмъчe   21.02.05 22:14
. * Не съм казал това! famulus   22.02.05 09:15
. * Re: Презумпцията "днес" Ask2OO4   21.02.05 14:46
. * Re: Прелюбодейство и блудство *Лия*   21.02.05 16:07
. * Re: Прелюбодейство и блудство Tимoтeй   21.02.05 16:52
. * Re: Прелюбодейство и блудство *Лия*   21.02.05 17:01
. * Re: Прелюбодейство и блудство famulus   21.02.05 17:39
. * Re: Отново за монах Михаил petarst   06.06.05 09:07
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   06.06.05 13:39
. * Re: Отново за монах Михаил zoi   21.02.05 11:17
. * Re: Отново за монах Михаил ARMAGEDON   21.02.05 11:49
. * Re: Отново за монах Михаил zoi   21.02.05 12:02
. * Re: Отново за монах Михаил zoi   21.02.05 13:16
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   21.02.05 13:54
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   21.02.05 14:04
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   21.02.05 14:38
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   21.02.05 17:02
. * Re: Отново за монах Михаил Anima Mea Tibi Amandi   21.02.05 17:16
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   21.02.05 17:23
. * Re: Отново за монах Михаил Tимoтeй   21.02.05 19:23
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   21.02.05 17:17
. * Re: Отново за монах Михаил *Лия*   21.02.05 17:22
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   21.02.05 17:28
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   21.02.05 17:44
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   21.02.05 17:54
. * Как откога? famulus   21.02.05 17:58
. * Re: Отново за монах Михаил Tимoтeй   21.02.05 19:54
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   21.02.05 20:43
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   22.02.05 08:41
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   22.02.05 09:25
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   22.02.05 11:00
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   22.02.05 11:35
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   22.02.05 11:49
. * Re: Отново за монах Михаил Gergi   22.02.05 17:38
. * Re: Отново за монах Михаил Tимoтeй   23.02.05 09:00
. * Re: Отново за монах Михаил Legion   23.02.05 09:22
. * Re: Отново за монах Михаил Tимoтeй   25.02.05 14:03
. * И аз това питам? famulus   21.02.05 17:55
. * Re: Отново за монах Михаил kaмъчe   21.02.05 17:23
. * Re: Отново за монах Михаил kaмъчe   21.02.05 17:36
. * Re: Отново за монах Михаил famulus   21.02.05 17:45
. * Re: Отново за монах Михаил kaмъчe   21.02.05 18:11
. * Полово общуване преди брака engeneer   21.02.05 22:34
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   21.02.05 22:43
. * Re: Полово общуване преди брака engeneer   21.02.05 23:06
. * Re: Полово общуване преди брака ng   21.02.05 23:11
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   21.02.05 23:13
. * Re: Полово общуване преди брака ng   21.02.05 23:20
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   21.02.05 23:26
. * Re: Полово общуване преди брака ng   21.02.05 23:44
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   22.02.05 09:28
. * Re: Полово общуване преди брака ng   22.02.05 10:46
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   22.02.05 10:57
. * Re: Полово общуване преди брака ng   22.02.05 11:05
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   22.02.05 11:20
. * Re: Полово общуване преди брака famulus   22.02.05 11:06
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   22.02.05 11:21
. * Re: Полово общуване преди брака kaмъчe   22.02.05 11:11
. * Re: Полово общуване преди брака Gergi   22.02.05 11:22
. * Re: Полово общуване преди брака engeneer   21.02.05 23:21
. * Re: Полово общуване преди брака *DELETED* ng   21.02.05 23:23
. * Пушенето engeneer   21.02.05 23:30
. * Re: Полово общуване преди брака ng   21.02.05 23:26
. * Re: Полово общуване преди брака ARMAGEDON   22.02.05 13:09
. * уточнение engeneer   22.02.05 23:05
. * Аман от монах Михаил famulus   22.02.05 08:45
. * Re: Аман от монах Михаил ARMAGEDON   22.02.05 13:05
. * Отец Назарий famulus   22.02.05 13:43
. * Re: Отец Назарий ARMAGEDON   22.02.05 15:47
. * Re: Отец Назарий Legion   22.02.05 15:52
. * Един пример Tимoтeй   22.02.05 16:44
. * Re: Отец Назарий cave   22.02.05 16:59
. * Re: Отец Назарий zoi   22.02.05 23:13
. * Re: Отец Назарий ng   23.02.05 00:24
. * Re: Отец Назарий cave   23.02.05 11:08
. * Re: Отец Назарий famulus   23.02.05 12:14
. * Re: Отец Назарий Legion   23.02.05 12:46
. * Re: Отец Назарий cave   23.02.05 14:55
. * Re: Отец Назарий cave   23.02.05 16:31
. * За разбирането *Лия*   23.02.05 17:19
. * Re: За разбирането cave   23.02.05 17:46
. * Re: За разбирането Ask2OO4   24.02.05 11:54
. * Re: За разбирането *Лия*   24.02.05 17:43
. * Re: Отец Назарий ann   28.02.05 19:47
. * Re: Отец Назарий cave   01.03.05 18:58
. * Re: Отец Назарий ann   02.03.05 16:51
. * Re: Отец Назарий cave   02.03.05 17:38
. * Re: Отец Назарий ARMAGEDON   23.02.05 14:32
. * Re: Отец Назарий cave   23.02.05 16:08
. * Re: Отец Назарий Anima Mea Tibi Amandi   23.02.05 16:32
. * Re: Отец Назарий cave   23.02.05 16:38
. * Re: Отец Назарий Anima Mea Tibi Amandi   23.02.05 16:47
. * Re: Отец Назарий cave   23.02.05 17:27
. * Re: Отец Назарий Anima Mea Tibi Amandi   23.02.05 17:43
. * Re: Отец Назарий cave   23.02.05 18:03
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   23.02.05 22:43
. * Re: Отец Назарий asuncion   24.02.05 00:03
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 09:47
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 09:51
. * Re: Отец Назарий asuncion   24.02.05 14:10
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 14:19
. * Re: Отец Назарий cave   24.02.05 15:12
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 15:29
. * Re: Отец Назарий cave   24.02.05 16:47
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 20:48
. * Re: Отец Назарий cave   25.02.05 18:23
. * Re: Отец Назарий cave   25.02.05 18:23
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 16:13
. * Re: Отец Назарий cave   24.02.05 16:55
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 22:27
. * Re: Отец Назарий cave   25.02.05 18:26
. * Re: Отец Назарий H. Aнтoнoв   24.02.05 16:14
. * Re: Отец Назарий ARMAGEDON   23.02.05 20:09
. * Re: Отец Назарий cave   24.02.05 15:14
. * Re: Отец Назарий Roshava Garga   24.02.05 16:04
. * Re: Отец Назарий cave   24.02.05 16:13
. * Re: Отец Назарий Roshava Garga   24.02.05 16:33
. * Re: Отец Назарий cave   24.02.05 17:02
. * Kонтекста *Лия*   24.02.05 17:39
. * Re: Kонтекста cave   24.02.05 18:46
. * Re: Отец Назарий famulus   23.02.05 20:21
. * Re: Отец Назарий ARMAGEDON   23.02.05 20:49
. * Re: Отец Назарий asuncion   23.02.05 23:45
. * Re: Отец Назарий ARMAGEDON   24.02.05 07:13
. * случката със стареца Порфирий н@блюдaтeл   24.02.05 09:02
. * Re: случката със стареца Порфирий ARMAGEDON   24.02.05 22:41
. * Re: случката със стареца Порфирий Gergi   24.02.05 23:28
. * Разумно звучи... н@блюдaтeл   25.02.05 03:09
. * Re: случката със стареца Порфирий Eжko_   26.09.08 12:13
. * Re: случката със стареца Порфирий Tимoтeй   26.09.08 17:50
. * Re: Отец Назарий asuncion   24.02.05 16:15
. * Онтологична отделеност *Лия*   24.02.05 17:50
. * Re: Онтологична отделеност asuncion   25.02.05 15:42
. * Re: Онтологична отделеност *Лия*   25.02.05 15:55
. * пояснете enge neer   25.02.05 20:28
. * Re: пояснете asuncion   25.02.05 20:36
. * Re: пояснете enge neer   25.02.05 21:44
. * Re: пояснете abi   26.02.05 13:03
. * Re: пояснете asuncion   26.02.05 16:56
. * Пак сме на масата на етиката ARMAGEDON   24.02.05 21:43
. * Re: Отец Назарий cave   24.02.05 17:30
. * бащинската загриженост н@блюдaтeл   26.02.05 10:11
. * Re: бащинската загриженост cave   26.02.05 16:55
. * по темата н@блюдaтeл   27.02.05 22:25
. * Re: по темата cave   28.02.05 12:59
. * Re: по темата н@блюдaтeл   01.03.05 00:07
. * Re: по темата cave   01.03.05 18:56
. * Въпрос iordanOO1   27.02.05 23:13
. * Re: Въпрос Xrisa   01.03.05 14:04
. * "добрият пастир полага душата си за овците" Eжko_   01.03.05 15:14
. * Тези думи на Вашия старец ли са? Prokimen   06.06.05 01:14
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? famulus   06.06.05 13:57
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? Prokimen   06.06.05 14:01
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? famulus   06.06.05 16:42
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? Eлпидифop   09.06.05 10:55
. * поздрав Valentina   09.06.05 11:37
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? White Raven   06.06.05 15:38
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? famulus   06.06.05 16:33
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? ЛюбимeЦ 12+1   06.06.05 20:49
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? famulus   07.06.05 08:19
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? ЛюбимeЦ 12+1   07.06.05 08:31
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? Prokimen   07.06.05 10:44
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? ЛюбимeЦ 12+1   07.06.05 11:23
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? ЛюбимeЦ 12+1   06.06.05 20:58
. * Re: Тези думи на Вашия старец ли са? petarst   07.06.05 10:42
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.