Привет,
Още веднъж благодаря за отговора.
Бих искал да моментирам три основни момента в него, които ми правят впечатление. А именно:
Да наистина прославеното тяло на Христос е съвършено и не притежава недостатъците на смъртното. Той полага доста усилия за да ги убеди, че има физическо тяло. Не за да ги заблуди, че това е само временно.
Лука 39 Вижте ръцете Ми и нозете Ми: Аз съм Същият; попипайте Ме и вижте; понеже духът няма плът и кости, както виждате Мене, че имам.
В отговор на:
Св. Григорий Богослов казва с езика на апофатическото богословие, че Христос ще дойде едновременно "не в плът, но не и безтелесен".
За това, че Христос не е безтелесен е ясно, но какви са основанията на Св. Григории Богослов да казва, че ще дойде “не в плът,...”?
В никакъв случай не искам да обиждам почитаният Св. Григории Богослов, но вижте какво пише Йоан за тези, които не изповядват дохождането на Исуса в плът:
2 Йоан 1:7 защото в света влязоха мнозина прелъстници, които не изповядват, че Иисус Христос е дошъл в плът; такъв човек е прелъстник и антихрист.
Да, плътта не е подложена на глад, жажда и т.н. но Той не само не е премахнал “измерността, фомата и прочее от този род” но и няма никакво намерение да ги премахва.
В отговор на:
". По-нататък коментаторът подчертава обоженото тяло ще притежава плът, но тя ще бъде нещо средно между плът и "нещо безтелесно".
Искам да Ви кажа (пък и всички физици ще потвърдят) , че средното между плът и “нещо безтелесно” е пак плът, така, че няма нужда изкуствено да се дърпа чергата към безплътното и безтелесното. Просто няма никакви основания, поне в Библията. Обоженото тяло е от плът.
В отговор на:
Издигането на Христос в небето изобразява изправянето на цялото паднало човешко естество и по никакъв начин не може да ни застави да мислим, че Христос се е качил на някои космически кораб и е излетял към близка планета, където е седнал "отдясно на Отца".
Да се търси символизъм тук е крие някои опасности, защото по тази логика ще излезе, че дохождането на Христос трябва да изобрази падането на човечеството...
Издигането на Христос е било просто издигане и той е бил във физическо тяло и е останал в такова. Той не е отишъл никъде, Той е отишъл някъде – при Отца. От тук нататък ще Ви оставя сами да рашавате проблема “ Аз и Отца едно сме”. За това и дясното на Отца малко пречи на класическото богословие.
Да, нямаме основания да си мислим за космически кораб, но и нищо не може да ни застави да мислим, че се е разтворил в пространството за да го изпълни и за да се слее с Отца. Иначе всичко би било измама. Бог не се прави на човек, а човека е създаден по образ и подобие божие. Да се говори за две естества на Бога е малко странно и лицемерно защото излиза, че Бог ни се явява в човешко естество, заповядва ни да бъдем съвършени като него и след това хоп Той си отива в божественото естество и ни оставя тук на страстите.
Отец е Дух в съвършено тяло, Синът също. Човекът е направен по техен образ и подобие – дух в тленно тяло. Тлението ще премине в нетление след възкресението. Ние сме уподобени на Бог, а не Бог на нас.
Поздрави,
Енос
Лука 24:45 Тогава им отвори ума, за да разберат писанията...
|