|
"Ами до колкото знам нито един мюсулманин или будист не се е покаял в предсмъртният си одър...."
Може и да си прав - в хода на собствените ти мисли. А те несъмнено са извън контекста на притчата, върху която философстваш.
В притчата НЕ се говори за това какво е станало или би станало с всички онези, които дори до смъртния си час не са били привикани от Господа за работа. За мюсюлманите и др. езичници ДРУГАДЕ е казано, че
"35. "Петър проговори и рече: наистина, признавам, че Бог не гледа на лице; но у всеки народ оня, който се бои от Него и върви по правда, приятен Му е".
...
12. Ония, които без закон са съгрешили, без закон и ще загинат; а ония, които при закон са съгрешили, чрез закон ще бъдат съдени
16. в деня, когато, съгласно моето благовестие, Бог чрез Иисуса Христа ще съди тайните на човеците.
13. (защото не слушателите на закона са праведни пред Бога, а изпълнителите на закона ще бъдат оправдани;
14. защото, щом езичниците, които нямат закон, по природа вършат законното, те, без да имат закон, сами на себе са закон;
15. че делото на закона е написано в техните сърца, те показват в туй време, когато тяхната съвест свидетелствува, и мислите им една друга се обвиняват, или се оправдават"
А да допуснем, че езичниците нямат Божия благодат, е абсурдно. Та нали точно тя, благодатта, е този живец (сила) у всеки човек, без който животът изобщо е невъзможен - още от времето, когато "Дух Божий се носеше над водата"...
Виж напр.
Притчата за работниците на лозето е ПОУЧИТЕЛНО откровение по КОНКРЕТЕН въпрос. Надявам се, че си прочел коментарите, които ти предоставих. Но въпросът, който ти извеждаш от притчата е неадекватен, подвеждащ (самия теб). С други думи "Мнозина са звани, но малцина са избрани" е само цитат. Откъснат от контекста на ПОУЧЕНИЕТО, той може да доведе до странни арабески на мисълта, до еретични мисли и до хула, не дай Боже!
Да философстваш само върху израза е опасно.
Поздрави!
|