Привет Лия!
Конкретизирам, какво имам предвид по някой от въпросите:
1. Под кадрова политика разбирам не просто да се запълват празните места по храмовете , а да се търсят целенасочено и назначават хора с качества на духовни пастири. Висшият клир трябва да си изгарди концепция за подбор на кадри с качества на духовни водачи.Когато свещенниците не справят със задачите или петнят православието не просто да бъдат премествани на друго място и скатавани , а да бъдат отстранявани или да им бъде намирана подходяща на способностите им служба в църката. Вярно е, че в обществото трудно се намират читави хора. Но все пак , броят на свещенниците не се е увиличил кой знае колко , а в страната вече има 4 богословски факултета. Голяма част от завършващите тези факултети се отчуждават от Православието още преди да завършат именно поради лошия пример и битовизираното Православие , с което се сбълскват в Църквата.
2. Защо БПЦ не води счетоводство и не дава отчет на енориашите за извършената дейност?
Аз също не съм питал , но знам за множество злоупотреби. Самият факт, че няма отчетност създава предпоставки за изкушения и кражби от страна на свещенниците , което почва да им личи и отблъсква хората. Освен това не ние трябва да питаме , а както всяка нормална организация , храмовете трябва да дават отчет не само пред Епархийските съвети и владиката , /които най-често прикриват нередностите/ , но и пред миряните , при това не само за приходи- разходи , но и за това какво са извършили. Въвеждането на счетоводстов ще има дисциплиниращ ефект върху разпищолилите се свещенници.
3. Надявам се , че не смяташ че ограниченото и инцидентно издаване на книги прядставлява просветна дейност. Православната просвета е много по-широко нещо ,а отделно от това пък съвременната медийна среда налага допълнителни изсквания към традиционните форми на просвета . Хората се нуждаят от просветни иницитиативи на които да им се говори от подготвени за това люде, да се осветляват различни въпроси чрез медиите и известни личности и т.н. Освен това липсва отношение на БПЦ, по който и да било съвременен проблем и съответна комуникационна политика, която да осъществи връзка с хората.
4.Дяконията е задължителна от част служението на църквата.
6.Кога свещениците ще разберат , че църквата включва и миряните?
Едно е да знаеш нещо по принцип , съвсем друго нещо е да го имаш в предвид в практиката : свещенниците и особено митрополитите странят от миряните и сковават всяка тяхна църковна инициатива.
9. Какъв авторитет ще изгражда на БПЦ свещенник изгонен от алтернативния синод за кражби и приет в БПЦ, за да остане храма към БПЦ.
Тук не става въпрос да го осъжадме , а да си зададем въпроса може ли такова лице да бъде свещенник. И възможно ли е църковната политика да е толкова късогледа, че заради имот да приема за свой служител компромитирани люде.
10. Какъв ще е авторитета на свещенството след като се допусна негови колеги да бъдат влачени, бити и унижавани от полицията пред цялия свят?
Става въпрос за друго . Когато се създаде прецедент да се бият свещенници , и да се влиза в храма с джип, това води до срив във уважението към свещенника и храма, а от социалната психология знаем, че се създават и предпостваки за рецидив. Т.е. имайки веднъж прецедент , властта или пък друго лице с голяма вероятност ще повтори това насилие спрямо свещенството независимо от кой синод.
Що се отнася до закононарушенията , бъди сигурна , че зкононарушител е прокуратурата ,която няма право да въвежда във владение. Собственика се въвежда във владение от съдия изпълнител , при издаден изпълнителене лист след спечелено съдебно дело и това се отнася за всички субекти в РБ , включително и БПЦ.
|