|
Тема |
По-смислени успехи от ритането на топка!!!! |
|
Автор |
Peaлиcт (жидомасон) |
|
Публикувано | 25.08.06 14:22 |
|
|
Пендачанска триумфира в Австрия
Александрина Пендачанска и Светлана Донева възхитиха австрийската публика и преса с участието си в новата постановка на Дон Жуан от Моцарт под диригентската палка на Рене Якобс, носител на ГРАМИ за опера за 2004.
Постановката беше основното събитие на тазгодишния фестивал за барокова музика в Инсбрук. За първи път от написването на операта от Моцарт през 1787 пред публика последователно в различни вечери бяха представени двете версии на Дон Жуан – Пражка и Виенска. Обикновенно операта се изпълнява в комбиниран вид от двете версии.
Основното желание на Рене Якобс е максимално да се доближи до автентичното звучене на музиката от преди повече от 2 века. За целта ролята на Дон Жуан беше поверена на младия норвержец Йоханес Вайсер, почти връстник с първия изпълнител на знаменитата роля Луиджи Баси, който е бил само на 24 години, когато е пял на премиерата на операта в Прага на 29 октомври 1787 под диригентстката палка на самия Моцарт. За автентичното звучене помогна и Фрайбургският бароков оркестър, който свири изцяло на старинни инструменти, използвани преди 2 века. За двете главни женски роли Рене Якобс избра две български сопрани - Александрина Пендачанска (Дона Елвира) и Светлана Донева (Дона Анна). Това бяха и най-аплодираните от публиката изпълнители.
„Александрина Пендачанска е феноменална като Дона Елвира!”, коментира вестник Залцбургски новини.
Седмичникът Ди Велт писа: „Сензационна Дона Елвира! Със своята чувствителност, плътен тембър и колоратурни височини Александрина Пендачанска прекрасно контрастира на бляскавите и светли тонове на нейната сънародничка Светлана Донева в ролята на Дона Анна”,
Австрийската телеграфна агенция (АПА) определи изпълненията на двете българки така: „Изискана Донна Анна с култура в пианисимите и огнено експресивна Донна Елвира.”
За блясъка на постановката на Дон Жуан в Инсбрук спомогнаха и великолепните костюми на световно известния дизайнер Кристиан Лакроа. Режисьорът Венсан Бозард предложи абсолютно нов прочит на голямата сцена, в която духът на Командора отива на вечеря у Дон Жуан. За първи път Командора идва от залата, но не се качва на сцената, а от страната на публиката призовава Дон Жуан да се покае.
Постановката ще се играе в началото на октомври в Баден-Баден, от където телевизия АРТЕ ще я излъчи директно. След това през ноември Рене Якобс ще запише Дон Жуан с Пендачанска и Донева за звукозаписната къща Хармония Мунди. Миналата година за записа си на „Сватбата на Фигаро” за Хармония Мунди Рене Якобс беше отличен с Наградата ГРАМИ за опера.
Албумът на Александрина Пендачанска Genuine, издаден на българския музикален пазар в края на миналата година от Вирджиния Рекърдс, продължава да е сред най-добре приетите класически албуми от последните години. В него се съдържат седем прекрасни арии от опери на Росини, Верди, Моцарт и Доницети - роли, с който певицата се прочу и утвърди на международната оперна сцена.
|
| |
|
|
|