|
На никого в ЕС НЕ МУ ПУКА КАКВО СЕ ВОДИ, а какво ИМА!!!!!!!!!!
Тва със соц-отчетите Е МИНАЛО! ЩОМ СЕ ВОДИ, ТРЯБВА ДА ГО ИМА!!!!!!!
Иначе чиновниците са за уволнение, а не населението - за наказание.
На 4 ноември 2004 г. на редовно заседание Министерски съвет прие Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства. Наредбата се приема на основание чл. 24, от Закона за управление на отпадъците (ЗУО, . ДВ бр.86/2003г.). Приетата наредба влиза в сила от 1 януари 2005 г. и отменя Наредбата от 2001 г.
Наредбата е изготвена на основание чл. 24 и във връзка с § 5, ал. 1 от ПЗР на Закона за управление на отпадъците (ЗУО), приет през 2003 г. Тя въвежда изискванията на Директива 2000/53/ЕС за излезлите от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) в българското законодателство. Изготвянето на наредбата е продиктувано от факта, че ИУМПС са масово разпространени отпадъци, чието събиране и третиране изисква прилагането на специфични методи. Решаването на проблема с изоставените на обществени места стари автомобили е от особена важност за чистотата на населените места.
I. Наредбата се прилага за категориите леки автомобили за превоз до 8 бр. пътници и тегло до 3,5 тона, като с нея се определят:
* реда и начините за събирането, временното съхраняване и разкомплектоването на ИУМПС, както и за оползотворяването и/или обезвреждането им;
* изпълнението на целите за повторната употреба, рециклиране и/или оползотворяване на отпадъците от моторни превозни средства (МПС), посочени в чл. 21;
* изискванията към пусканите на пазара материали и компоненти за тях.
II. Въвеждат се и задължения към физическите лица да предават своите излезли от употреба МПС на определените в наредбата площадки.
III. С проекта на наредбата се предвижда последният собственик на ИУМПС да не заплаща такси при приемането му на площадка за временно съхранение или център за разкомплектоване.
IV. Отменя се действащото до сега изискване за заплащане на таксата от 80 лева за регистрираните автомобили до 01 януари 2002 г. ( до влизането в сила на отменената наредба) в случаите, когато се прекратява регистрацията им или при продажба на тези МПС. Таксата се заплаща еднократно за целия жизнен цикъл на МПС - от пускането му на пазара до момента на излизането му от употреба.
Премахването на това задължение се премахва една от основните причини гражданите да изоставят своите ИУМПС на места публична собственост или да ги обявяват за откраднати, с цел избягване на тази такса.
V. За лицата, пускащи на пазара МПС, след употребата на които се образуват масово разпространени отпадъци, наредбата въвежда отговорност за изпълнение на определени количествени цели (нива) за повторната употреба, рециклиране и/или оползотворяване на отпадъците от МПС, съгласно чл.11, ал.1 от ЗУО.
Тези цели са:
1. за МПС, произведени след 1 януари 1980 г. нивото на повторно използване и оползотворяване трябва да не е по-ниско от 95 % за всяко ИУМПС, прието в център за разкомплектоване, като нивото на повторно използване и рециклиране достигне 85 % (чл. 21, ал.3,т.1). Целите се постигат поетапно за периода 1 януари 2005 г. - 1 януари 2015 г.
2. за МПС, произведени преди 1 януари 1980 г., нивото на повторно използване и оползотворяване трябва да не е по-ниско от 75 % от всяко ИУМПС, прието в център за разкомплектоване, като нивото на повторно използване и рециклиране достигне 70 % (чл. 21, ал.3,т.2). Целите се постигат поетапно за периода 1 януари 2005 г. - 31 декември 2006 г.
VI. Постигането на целите от задължените лица по ЗУО, се извършва:
* индивидуално;
* чрез колективни системи, представлявани от Организация по оползотворяване.
В наредбата са разписани правата и задълженията на лицата изпълняващи целите за повторно използване, оползотворяване и рециклиране на отпадъци от МПС индивидуално и чрез колективни системи от организация по оползотворяване.
В случай, че производителите и вносителите на МПС не изпълняват задълженията си чрез Организация по оползотворяване или индивидуално, за финансовото обезпечаване на системата е предвидено да се събира такса в размер на 80 /осемдесет/ лева за моторно превозно средство в ПУДООС. Таксата ще се събира при първи внос на МПС в страната или при пускане на пазара от производителите от страната. Заплащането на таксата е необходимо условие за извършване на вноса на МПС в страната, когато производителите и вносителите на МПС не изпълняват задълженията си чрез Организация по оползотворяване или индивидуално.
VII. Икономическите оператори, съобразно предмета си на дейност, са длъжни да осигурят приемането на цялото количество отпадъци от МПС (в тонове), равно на общото количество отпадъци от МПС (в тонове), образувани през текущата година. (чл. 21, ал.1).
Количеството ИУМПС (в тонове), за което всеки производител или вносител е длъжен да постигне целите за оползотворяване и рециклиране, е равно на частта от общото количество предадени ИУМПС (в тонове) през текущата година, която съответства на пазарния му дял през същата година. (чл. 21, ал.2.).
VІІІ. За извършване на дейностите по събиране, транспортиране, временно съхраняване, оползотворяване и/или обезвреждане на отпадъци от МПС се изисква разрешение, издадено по реда на чл. 37 от ЗУО или комплексно разрешително, издадено по реда на глава седма, раздел II от Закона за опазване на околната среда.
В страната с такова разрешение работят около 120 центъра за разкомплектоване и площадки за временно съхранение, собственост на еднолични търговци или юридически лица.
IX. С имуществена санкция в размер от 1500 до 5000 лв. се наказва едноличен търговец или юридическо лице, което извършва дейности по събиране, съхраняване, транспортиране, оползотворяване и/или обезвреждане на излезлите от употреба моторни превозни средства, компоненти и материали от тях, без да притежава съответното разрешение по чл. 37, регистрационен документ по чл. 12 или лиценз, издаден по реда на глава пета, раздел III от ЗУО. Те се наказват със същата санкция и в случаите, когато разкомплектоват излезли от употреба моторни превозни средства на площадки за временно съхраняване или добиват части и компоненти от тях, или събират други видове отпадъци, които не произхождат от излезли от употреба моторни превозни средства, техни компоненти и материали.
Съгласно чл. 104, ал.1, т.4 от ЗУО се наказва с глоба от 150 до 500 лв. физическо лице, което не предаде излязло от употреба моторно превозно средство на площадки за временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.
НЯМА вече такъв термин - според закона - АВТОМОРГА.
Хайде сега да питаме чиновниците КОЛКО ДУШИ СА НАКАЗАНИ? Нито един. КОЛКО ДУШИ СА ПРЕДАЛИ ИУМПС по тази наредба? Ми пак НИТО ЕДИН.
Хич недей да ги питаш колко души пък се занимават уж с решаването на този въпрос - пак не знаят, но ще ти кажа, че са много, и все на държавна СЛУЖБА(безмалко да напиша "държавна работа", въпреки че разликата е очебийна).
Zzloba
|