Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 09:35 02.11.25 
Клубове/ Политика, Свят / Политика Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Тва е ПОСЛЕДЕН опит: [re: Дeдo Bи ToдЪp]
Автор Zzloba (злобен)
Публикувано17.03.06 16:39  



На никого в ЕС НЕ МУ ПУКА КАКВО СЕ ВОДИ, а какво ИМА!!!!!!!!!!

Тва със соц-отчетите Е МИНАЛО! ЩОМ СЕ ВОДИ, ТРЯБВА ДА ГО ИМА!!!!!!!

Иначе чиновниците са за уволнение, а не населението - за наказание.

На 4 ноември 2004 г. на редовно заседание Министерски съвет прие Наредба за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства. Наредбата се приема на основание чл. 24, от Закона за управление на отпадъците (ЗУО, . ДВ бр.86/2003г.). Приетата наредба влиза в сила от 1 януари 2005 г. и отменя Наредбата от 2001 г.

Наредбата е изготвена на основание чл. 24 и във връзка с § 5, ал. 1 от ПЗР на Закона за управление на отпадъците (ЗУО), приет през 2003 г. Тя въвежда изискванията на Директива 2000/53/ЕС за излезлите от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) в българското законодателство. Изготвянето на наредбата е продиктувано от факта, че ИУМПС са масово разпространени отпадъци, чието събиране и третиране изисква прилагането на специфични методи. Решаването на проблема с изоставените на обществени места стари автомобили е от особена важност за чистотата на населените места.

I. Наредбата се прилага за категориите леки автомобили за превоз до 8 бр. пътници и тегло до 3,5 тона, като с нея се определят:

* реда и начините за събирането, временното съхраняване и разкомплектоването на ИУМПС, както и за оползотворяването и/или обезвреждането им;
* изпълнението на целите за повторната употреба, рециклиране и/или оползотворяване на отпадъците от моторни превозни средства (МПС), посочени в чл. 21;
* изискванията към пусканите на пазара материали и компоненти за тях.

II. Въвеждат се и задължения към физическите лица да предават своите излезли от употреба МПС на определените в наредбата площадки.

III. С проекта на наредбата се предвижда последният собственик на ИУМПС да не заплаща такси при приемането му на площадка за временно съхранение или център за разкомплектоване.

IV. Отменя се действащото до сега изискване за заплащане на таксата от 80 лева за регистрираните автомобили до 01 януари 2002 г. ( до влизането в сила на отменената наредба) в случаите, когато се прекратява регистрацията им или при продажба на тези МПС. Таксата се заплаща еднократно за целия жизнен цикъл на МПС - от пускането му на пазара до момента на излизането му от употреба.
Премахването на това задължение се премахва една от основните причини гражданите да изоставят своите ИУМПС на места публична собственост или да ги обявяват за откраднати, с цел избягване на тази такса.

V. За лицата, пускащи на пазара МПС, след употребата на които се образуват масово разпространени отпадъци, наредбата въвежда отговорност за изпълнение на определени количествени цели (нива) за повторната употреба, рециклиране и/или оползотворяване на отпадъците от МПС, съгласно чл.11, ал.1 от ЗУО.
Тези цели са:
1. за МПС, произведени след 1 януари 1980 г. нивото на повторно използване и оползотворяване трябва да не е по-ниско от 95 % за всяко ИУМПС, прието в център за разкомплектоване, като нивото на повторно използване и рециклиране достигне 85 % (чл. 21, ал.3,т.1). Целите се постигат поетапно за периода 1 януари 2005 г. - 1 януари 2015 г.

2. за МПС, произведени преди 1 януари 1980 г., нивото на повторно използване и оползотворяване трябва да не е по-ниско от 75 % от всяко ИУМПС, прието в център за разкомплектоване, като нивото на повторно използване и рециклиране достигне 70 % (чл. 21, ал.3,т.2). Целите се постигат поетапно за периода 1 януари 2005 г. - 31 декември 2006 г.

VI. Постигането на целите от задължените лица по ЗУО, се извършва:

* индивидуално;
* чрез колективни системи, представлявани от Организация по оползотворяване.

В наредбата са разписани правата и задълженията на лицата изпълняващи целите за повторно използване, оползотворяване и рециклиране на отпадъци от МПС индивидуално и чрез колективни системи от организация по оползотворяване.

В случай, че производителите и вносителите на МПС не изпълняват задълженията си чрез Организация по оползотворяване или индивидуално, за финансовото обезпечаване на системата е предвидено да се събира такса в размер на 80 /осемдесет/ лева за моторно превозно средство в ПУДООС. Таксата ще се събира при първи внос на МПС в страната или при пускане на пазара от производителите от страната. Заплащането на таксата е необходимо условие за извършване на вноса на МПС в страната, когато производителите и вносителите на МПС не изпълняват задълженията си чрез Организация по оползотворяване или индивидуално.

VII. Икономическите оператори, съобразно предмета си на дейност, са длъжни да осигурят приемането на цялото количество отпадъци от МПС (в тонове), равно на общото количество отпадъци от МПС (в тонове), образувани през текущата година. (чл. 21, ал.1).

Количеството ИУМПС (в тонове), за което всеки производител или вносител е длъжен да постигне целите за оползотворяване и рециклиране, е равно на частта от общото количество предадени ИУМПС (в тонове) през текущата година, която съответства на пазарния му дял през същата година. (чл. 21, ал.2.).

VІІІ. За извършване на дейностите по събиране, транспортиране, временно съхраняване, оползотворяване и/или обезвреждане на отпадъци от МПС се изисква разрешение, издадено по реда на чл. 37 от ЗУО или комплексно разрешително, издадено по реда на глава седма, раздел II от Закона за опазване на околната среда.
В страната с такова разрешение работят около 120 центъра за разкомплектоване и площадки за временно съхранение, собственост на еднолични търговци или юридически лица.

IX. С имуществена санкция в размер от 1500 до 5000 лв. се наказва едноличен търговец или юридическо лице, което извършва дейности по събиране, съхраняване, транспортиране, оползотворяване и/или обезвреждане на излезлите от употреба моторни превозни средства, компоненти и материали от тях, без да притежава съответното разрешение по чл. 37, регистрационен документ по чл. 12 или лиценз, издаден по реда на глава пета, раздел III от ЗУО. Те се наказват със същата санкция и в случаите, когато разкомплектоват излезли от употреба моторни превозни средства на площадки за временно съхраняване или добиват части и компоненти от тях, или събират други видове отпадъци, които не произхождат от излезли от употреба моторни превозни средства, техни компоненти и материали.
Съгласно чл. 104, ал.1, т.4 от ЗУО се наказва с глоба от 150 до 500 лв. физическо лице, което не предаде излязло от употреба моторно превозно средство на площадки за временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.


НЯМА вече такъв термин - според закона - АВТОМОРГА.

Хайде сега да питаме чиновниците КОЛКО ДУШИ СА НАКАЗАНИ? Нито един. КОЛКО ДУШИ СА ПРЕДАЛИ ИУМПС по тази наредба? Ми пак НИТО ЕДИН.

Хич недей да ги питаш колко души пък се занимават уж с решаването на този въпрос - пак не знаят, но ще ти кажа, че са много, и все на държавна СЛУЖБА(безмалко да напиша "държавна работа", въпреки че разликата е очебийна).

Zzloba



Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* За безопасността, БСП и номерата Дeмoн   16.03.06 13:34
. * И що пък на Миков да е вината? Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 14:05
. * Re: И що пък на Миков да е вината? Дeмoн   16.03.06 14:36
. * За зстраховки и регистрация става дума. Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 15:45
. * Re: И що пък на Миков да е вината? Areнт   16.03.06 16:41
. * Чиновниците отново са се осрали, Zzloba   16.03.06 16:51
. * Re: Чиновниците отново са се осрали, Areнт   16.03.06 16:53
. * Много правилно си го написал. ОБАЧЕ! Zzloba   16.03.06 22:24
. * Ми ти що не каза убавото си предложение за график Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 17:45
. * Re: И що пък на Миков да е вината? Дeмoн   16.03.06 21:43
. * Re: И що пък на Миков да е вината? raлилeй   16.03.06 14:38
. * Ти какво би посъветвал да се стори Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 15:48
. * Re: Ти какво би посъветвал да се стори raлилeй   16.03.06 15:57
. * Те точно това правят - вършат си работата Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 16:13
. * Re: Те точно това правят - вършат си работата raлилeй   16.03.06 16:27
. * Що бе? Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 17:09
. * Ся да не искаш да кажеш, че тоя номер с табелите Beнko   18.03.06 16:04
. * Re: Те точно това правят - вършат си работата 3apeтo   16.03.06 16:32
. * Ский съа, Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 17:13
. * Re: Ский съа, V. Grig   16.03.06 17:40
. * Еми по таз логика що тогава никой не роптай Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 17:51
. * Re: Еми по таз логика що тогава никой не роптай Дeмoн   16.03.06 21:46
. * Глей ся - к`фи ги ръсиш! Дeдo Bи ToдЪp   17.03.06 10:44
. * Ни е ивропска, ами комунистическа Beнko   18.03.06 17:44
. * Та викаш - Петков утепаа Чората, ъм? Дeдo Bи ToдЪp   20.03.06 12:10
. * Kат рече "спонсори" да ти напомня за вашите, а? Beнko   20.03.06 18:27
. * Разни цели - разни идеали. Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 12:06
. * Именно! Я виж на какви "държавни" глави Beнko   21.03.06 14:36
. * Гъл-гъл! Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 14:46
. * Ти там ли беше като реваха? Beнko   21.03.06 15:13
. * Що ми са снимки? Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 15:21
. * Няма я. Щото няма от какво. До сега куфарчета Beнko   21.03.06 15:27
. * Добре де знам, че сте в траур. Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 15:45
. * Я виж кой седи на една маса с доказани престъпници Beнko   21.03.06 14:44
. * Ае скръндзаи такъви, Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 15:05
. * Няма нищо лошо за вложиш парите на мафиотите Beнko   21.03.06 15:20
. * Верно - трудно дават! Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 15:26
. * Е, за сметка на това шестака Димитър Иванов Beнko   21.03.06 15:34
. * От Костов по широко не мога - признавам! Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 15:54
. * Re: Та викаш - Петков утепаа Чората, ъм? Hoщнa Cтpaжa   20.03.06 18:31
. * Баце, Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 12:03
. * Re: Баце, Hoщнa Cтpaжa   21.03.06 19:08
. * Крооотко, кроотко, не се напинвай толкоз Дeдo Bи ToдЪp   21.03.06 19:52
. * Re: Крооотко, кроотко, не се напинвай толкоз Hoщнa Cтpaжa   21.03.06 21:40
. * Гу-гууу-гу! Дeдo Bи ToдЪp   22.03.06 10:51
. * Re: Гу-гууу-гу! Hoщнa Cтpaжa   23.03.06 08:54
. * А-хаа-ааа, Дeдo Bи ToдЪp   23.03.06 09:19
. * Re: А-хаа-ааа, Дeмoн   23.03.06 10:47
. * Не беше ли за безопасността, БСП ичак тогава за Beнko   24.03.06 10:30
. * Бляк! Дeдo Bи ToдЪp   24.03.06 10:46
. * Re: Бляк! "Ръководството на МВР е зависимо Beнko   24.03.06 11:05
. * Re: А-хаа-ааа, Hoщнa Cтpaжa   24.03.06 01:38
. * Ами бих посъветвал да спират от движение и свалят Beнko   18.03.06 15:58
. * Re: И що пък на Миков да е вината? Лили и Mими*   16.03.06 16:08
. * Нещо имаш да ми казваш ли? Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 16:16
. * Re: Нещо имаш да ми казваш ли? Лили и Mими*   16.03.06 16:40
. * Тоя измудрен начин по Атакаджийски пада. Zzloba   16.03.06 16:43
. * Къф регистър бе? Ти ся ма изненада. Дeдo Bи ToдЪp   16.03.06 17:30
. * Ората изобщо не са казали така, ама карай. Zzloba   16.03.06 22:34
. * Еми нал по нашите канони - щом е Дeдo Bи ToдЪp   17.03.06 12:29
. * Re: Чекай . . . спри са малко . . .. Heidrich   17.03.06 12:49
. * Щото ще излезе кой е Дeдo Bи ToдЪp   17.03.06 14:33
. * Re: Тъй , тъй . . . Heidrich   17.03.06 15:08
. * Догодина, по социалистически, Zzloba   17.03.06 16:45
. * Re: Догодина, по социалистически, Дeмoн   17.03.06 23:41
. * Що трябва КАТ да обикаля, вместо данъчните? Zzloba   17.03.06 16:44
. * Re: Щото ще излезе кой е Бял Kит   18.03.06 13:16
. * Re: Щото ще излезе кой е Лили и Mими*   18.03.06 16:13
. * По-известен е като нагъл червенотиквеник и банков Beнko   18.03.06 18:26
. * А мене ако питаш, Beнko   18.03.06 18:24
. * Тва е ПОСЛЕДЕН опит: Zzloba   17.03.06 16:39
. * Глупости дрънкаш. Според закона мое да излезе Beнko   18.03.06 18:10
. * Ми що не задраскаха от списъците тия Beнko   18.03.06 18:01
. * Re: За безопасността, БСП и номерата вeйдъp   16.03.06 22:19
. * Re: За безопасността, БСП и номерата Дeмoн   20.05.06 14:56
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2025 Dir.bg Всички права запазени.