Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 20:38 30.04.24 
Клубове/ Политика, Свят / Политика Пълен преглед*
Информация за клуба
Тема Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? [re: Dobrata]
Автор Dobrata (добричка)
Публикувано21.11.03 00:35  





15-10-2002

Oshte.info/razum >>On line от 13-10-2002, 19:15

За смисъла в обществото

Иван Костов

Дълбоките промени, в които участваме или които безучастно наблюдаваме, но и в двата случая като потърпевши, продължават да са неясни на българското общество. Какви са последствията и изводите от комунистическия експеримент? Накъде ни водят днешните големи преобразувания? Това са въпроси, на които отговорите се казват, но не се чуват. За мнозина не е ясен смисълът на ставащото. Затова нека повторим отговорите.

С края на комунистическия експеримент обществата в Централна и Източна Европа стигнаха до истината за своето доскорошно съществуване. Тя е, че огромните жертви и усилия създадоха безплодна, неконкурентна и вредна за хората и околната среда икономика, нисък жизнен стандарт и похабен човешки потенциал. Резултатът е без стойност и без полза за хората. Единствено значение има поуката за другите. Неуспехът на експеримента предпазва останалите да тръгнат в погрешна посока. Утопията няма друго разумно оправдание. Тя беше грешка.

Големите преобразувания в Източна Европа след 1990 г. са по съдържание контрареволюция на комунизма, защото: възстановяват частната собственост с присъщото й гражданско и търговско право, връщат земята на нейните собственици, компенсират отнетото имущество, възстановяват буржоазното разделение на властите, премахват икномическата роля на социалистическата държава и я заместват с капиталистическа инициатива, заместват централното планиране с пазарния механизъм за регулиране, налагат носенето на лична отговорност на мястото на общата безотговорност и, може би най-важното, възкресяват християнската нравственост.

Мнозинството трудно приема с разума си значението на отминалото и на ставащото. Какво остава - да ги приветства с облекчение и да почувства радост от избавлението, както всъщност би трабвало. Обществото се примирява с истината едва когато я осъзнае разумно, преживее я емоционално и я превърне в основание на своята дейност, т. е. когато я приложи практически. Ние сме далеч от практикуването на истината. Мнозина отказват въобще да видят реалността, други я деформират до неузнаваемост, за да се примирят с нея, а трети я приемат угнетени. Това е причината повечето хора компенсаторно и мъчително да преследват виновници, да привиждат заговори или в краен случай да търсят компромиси. Но едно общество не може да търси компромис с истината. Пред истината се препречват негодуванието за миналия похабен живот, съжалението за пропуснатите възможности, възмущението от мизерните доходи, които оставяме на следващото поколение. Те се сляха в ненавист. Вместо компромиси омразата спечели терен в обществото. Някой трябва да е виновен.

Стремежът към общото благо. Освен че не са прегърнали истината за миналото и настоящето си и най-вероятно точно заради това, българите още не са готови да прозрат смисъла в бъдещето. Ние сме по средата на незавършеността - не сме се разделили с миналото, не сме изпълнили дълга си в настоящето. Нямаме ориентир и за своето бъдеще. Целите на демократичните общества са ни чужди. Чужди са ни толкова, колкото и идеята им за общото благо, а за всяко общество само стремежът към общото благо, общата полза и изгодата от съжителството е двигател за неговото развитие. У нас машинално свързват общото благо с комунизма. Ние нямаме стремеж - част сме от общество, което не знае къде отива.

На думи целите вече се разпознават от мнозина. Те са благоденствие чрез частна инициатива и развитие на конкурентна капиталистическа икономика; справедливост чрез законност и подпомагане на нуждаещите се и нетрудоспособни членове на обществото; свобода и лични права, защитени от демократично избрани институции на държавата и гражданското общество; солидарност помежду ни за преодоляване на общите и лични изпитания; субсидиарност.

Но разпознаването на целите не е достатъчно, както не е достатъчно и едностранното усилие. Трябва да правим големи преобразувания, за да се доближим до реализацията на новите идеи. От промените произтича полза, само ако те се възприемат органично и се градят едновременно. Не може да има демокрация без капитализъм, с повече демокрация да се заместват по-малкото частни инвестиции, приватизацията да се замества или да се смесва със социално подпомагане, а спазването на закона да се оставя за накрая.

Преобразуванията са като градеж на дом, в който участват с желание всички негови бъдещи обитатели. При това двигателят на градежа е точно общият ни стремеж, който не ни е внушен отвън, ние го пораждаме сами - идва ни отвътре и никога не спира. Стремежът е осмислено усилие, което се прави от самото общество, друг не може да го свърши вместо него. Вярно е, че западноевропейската цивилизация въздейства притегателно на българското общество. Прави ни политически и икономически своя част, но не ни насажда ценности, не ни налага стремежи, защото не може - те са наше дело. Тя не замества българското общество.
Ние развиваме енергия и се движим напред към своето общо благо, защото то има значението на висша цел, която ни мобилизира, мотивира и вдъхновява. Затова стремежът към общото благо е всепризната добродетел; тя "не се съизмерва с нищо и сама мери всичко останало". Напредъкът в реализацията на проекта за общото благо е мерило за всичко, което се случва в едно общество, той е мярката за отличаване на доброто от злото в него, той умножава и запазва общото наследство, съхранява и непрестанно актуализира идентичността и ценностите му. Днес за западноевропейската цивилизация формулата на общото благо е съвременната редакция на проверените и издържали на суровите изпитания на историята ценности и принципи. Това е начинът чрез стремежите и усилията на съвременниците да бъдат съхранени и пренесени във времето християнската нравственост, традицията на римското право и личната свобода на Ренесанса.

Изправено пред големите преобразувания, българското общество е предизвикано да променя основите си, като променя своите стремежи. Сменяме двигателя на своето развитие. Преобразуванията не могат да не се осъществят. Старите двигателни механизми не действат. Колкото повече отлагаме във времето новото, толкова повече ние самите оставаме извън времето. Колкото повече се изопачават нужните ни промени, толкова по-сигурно е, че няма да отидем там, където искат децата ни.

Когато усилията за преобразувания не са монолитни, когато в тях не участват с желание членовете на обществото, когато не са общ стремеж, когато не са най-висша обществена мяра за добро, те остават напразни, остават само на думи. Нещо по-лошо, промените и развитието се възприемат като ставащи насила, като някаква външна принуда, като нещо неприето, несподелено и неосмислено от обществото. А всичко това ни деморализира.

Всеки човек се ориентира за социалния смисъл на своя живот след като обществото породи вътрешния си стремеж и се устреми към своята цел. В българското общество не се долавя вътрешен стремеж, не се вижда цел, които едновременно да променят и да движат напред. Общество без ориентири не е способно да посочи смисъла на живота на своите граждани.

В едно от нравствените си писма Сенека казва: "Всеки път, когато искаш да узнаеш какво трябва да избягваш и към какво да се стремиш, обръщай поглед към върховното благо, към целта на целия ти живот. Защото каквото и да вършим, трябва да бъде съгласувано с него; то трябва да се посочи с пръст и да не се разпилява сред многото. Защото какъв смисъл има да го разчепкваш на частици, след като можеш да кажеш: върховното благо е това, което е достойно."

Достойнството на човека се проявява в общността. Изпитанията на обществения живот го предизвикват да докаже, че притежава добродетел. Но какво е достойно в общество, което не знае къде отива? Кои човешки качества са похвални и кои позорни? Римският гражданин Луций Аней Сенека преди 2000 години е знаел отговорите на въпросите кое е добро и кое - зло. Българинът днес не ги знае. Образците на добродетел не са му известни. Той още се пита: предишните герои и днешните публични фигури хора на достойнството ли са или образи от предишния обезценен живот? Пита се, защото вижда от каква безпринципна позиция се прави иначе може би основателният опит за отсяване на предишните стойности.
Формално никой не защитава погрешността. По-лошо! Мнозина, най-тежко увредените от комунизма, въобще нямат лична позиция, опортюнисти са, станали са напълно безпринципни, приспособяват се към всичко, възприемат безкритично каквото им се внушава: вчера против НАТО, днес - за; преди - Москва, сега - Брюксел; в началото - срещу приватизацията и реституцията, в края им - първи радетели; срещу пазара - за пазара; войнствени атеисти - ревностни борци за единство на Църквата. Дори представителните публични фигури на България са без идентичност и без убедително защитена собствена добродетел. А когато няма достойни, няма и недостойни.

Да преоткрием себе си. Ние сме част от една цивилизация. Честта и личното достойнство не произтичат от европейския капитализъм, той ги е наследил и ги пренася във времето, защото е развил, модернизирайки и обогатявайки европейската представа за добродетелта. Мигел Унамуно казва: "Това, което наричаме чувство за чест, е, макар и у нехристияни, християнски продукт." Достойнството е закодирано в западната цивилизация от християнската традиция. Гражданският смисъл на нашия живот не замества, а допълва смисъла на личната ни съдба, като го проектира върху платната на обществените усилия. Осмислянето на живота е въпрос, който решава личната ни вяра в доброто. Но това едновременно е най-важният въпрос на обществото, тъй като то се гради от добродетелта. Точно за да пребъде добротата, която е венец на християнския морал, ние имаме представа за дълг и добродетел, имаме чувство за чест. Цивилизованият европеец, независимо дали е християнин или не, носи тази представа и това чувство в себе си. Те са неговият граждански вестибуларен орган. Така добротата пребъдва като единствената сила на съзиданието.
Последната дълбока промяна в нашата цивилизация е християнството. Оттогава до днес без революции и катастрофи еволюцията обогатява и ревизира, твори и заличава, издига и сваля, но непрекъснато развива и усъвършенства консервативните нагласи и ценности. Така нашата европейска цивилизация преследва своите стремежи и цели. Тя успя да разпространи в останалия свят най-важната част от тях - тези за човешките права и свободи.

***

"Човек е добър - казва Унамуно, - не защото вярата в Бог го прави добър, а защото добротата, която притежава благодарение на Бог, го кара да вярва в него. Добротата е най-добрият извор на духовна прозорливост." Това е отговорът на въпроса, защо нашият български дух е сляп. Добри сме, когато запазваме честта си. Имаме поръчение да следваме пътя на личната добродетел само в общество, което знае къде отива. Човек постига достойнство в общество на благородните стремежи.

По съдбовен начин гражданският смисъл на личния ни живот е свързан с обществените стремежи и цели. Когато имаме яснота за гражданското си призвание и силна вяра, придобиваме прозорлив дух. Виждаме, когато сме добри. Добротата възприема цялата палитра от богатството на света, защото гради този свят - той е неин продукт. Злото никога нищо не създава - като руши, показва себе си. Мразещият съзира единствено обектите на своята ненавист. Накрая разрушава и себе си. Същото става с общество, обсебено от омраза.
Двадесет и първи век предизвиква човечеството към градеж и непрекъснати промени. А нас българите, както се вижда, подлага допълнително на изпитанията на големите преобразувания. Впрочем, така е било и по времето на Българското възраждане. Васил Левски казваше: "Ако е за в Българско! То времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме." Времето вече ни обърна, наш ред е да го обърнем, за да покажем, че наистина го носим в себе си.

Нека помним, че тези измежду нас, които отиват на Запад, намират там смисъла, който ние тук в България не можем да им дадем!

--------------------------------------------------------------------------------

© 2002 Още Инфо



ДОБРОТО ВИНАГИ ПОБЕЖДАВА!


Цялата тема
ТемаАвторПубликувано
* ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   18.11.03 23:47
. * Re: Оня интелигент със Charles   18.11.03 23:57
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? ALEX_D_GREAT   19.11.03 00:02
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Kacaндpa   19.11.03 00:12
. * Сексът движи света Ивo   19.11.03 10:09
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   19.11.03 00:17
. * Добричке, всичко е ПОЛИТИКА!!! Fire_Fury   19.11.03 00:05
. * ФОРУМЪТ Е ОТРАЖЕНИЕ НА ОБЩЕСТВОТО! Dobrata   19.11.03 00:21
. * Говоря за Fire_Fury   19.11.03 00:24
. * Разбрах, но, ако Аполон иска да бъде Dobrata   19.11.03 00:27
. * Re: Не, Фъри, не всичко е политика... naja_haje   19.11.03 00:34
. * Това е един добър повод, NAJA, Dobrata   19.11.03 00:41
. * Re: Че що пък да не ти отговоря :-) naja_haje   19.11.03 01:26
. * Благодаря :)) Dobrata   19.11.03 01:47
. * Re: Благодаря :)) naja_haje   19.11.03 02:11
. * "Няма дясна интелигенция" каза Fire_Fury   19.11.03 02:18
. * Re: За статията не знам.... naja_haje   19.11.03 10:52
. * Re: Благодаря :)) Dobrata   19.11.03 02:34
. * Така, така - правителството да даде хляб 1984   19.11.03 02:55
. * ПРАВИТЕЛСТВОТО ДА НЕ НАРУШАВА ЗЪРНЕНИЯ РЕЗЕРВ! Dobrata   19.11.03 03:03
. * Пак строши тъпомера 1984   20.11.03 20:39
. * Пуби, не искам да те обиждам! Dobrata   20.11.03 20:50
. * Достатъчно тъпо е, отново. 1984   20.11.03 20:52
. * И като въпрос не струваше! Dobrata   20.11.03 21:00
. * Бе тва "пубер" не беше лошо, Zzloba...   20.11.03 21:24
. * Re: Бе тва "пубер" не беше лошо, Dobrata   20.11.03 21:27
. * Дясната партия трябва да защитава... 1984   19.11.03 02:32
. * Re: Дясната партия трябва да защитава... naja_haje   19.11.03 10:59
. * И това е вярно - за повечето хора 1984   19.11.03 11:05
. * Re: И това е вярно - за повечето хора naja_haje   19.11.03 11:19
. * Ей от тук идва всичко. Politik   19.11.03 12:44
. * Re: Ей от тук идва всичко. naja_haje   19.11.03 13:04
. * Re: Принципни позиции?!? kalva4   19.11.03 13:34
. * Re: Пиле шарено, специално naja_haje   19.11.03 13:50
. * Ама защо и Вие свеждате всичко до Politik   19.11.03 14:00
. * Re: Анджък де! kalva4   19.11.03 14:12
. * Юбряаааааааа. Politik   19.11.03 14:39
. * Re: Дойдохме си на думата... naja_haje   19.11.03 15:14
. * Че Politik   19.11.03 14:16
. * Re: Че kalva4   19.11.03 14:24
. * Айде стига сега. Politik   19.11.03 14:54
. * Re: Що не махате капаците kalva4   19.11.03 15:45
. * И кого от предишните оневиних Politik   19.11.03 16:03
. * Re: НЕ е това проблема! kalva4   19.11.03 16:20
. * Чакайте малко. Politik   19.11.03 16:45
. * Re: За сдъжаление kalva4   19.11.03 16:57
. * Re: Добре, господин калва4 naja_haje   19.11.03 17:21
. * Няма да го осуквам. Politik   19.11.03 17:26
. * Re: А го правите! kalva4   20.11.03 09:05
. * Добре де, стига вече. Politik   20.11.03 12:36
. * Re: Почваме! С Калчев. kalva4   20.11.03 12:52
. * Това не е сериозно нали? Politik   20.11.03 13:17
. * Re: С патерици kalva4   20.11.03 13:23
. * С патерици я. Politik   20.11.03 13:34
. * Re: Мах-мах.... naja_haje   19.11.03 17:04
. * Re: Съжалявам, че naja_haje   19.11.03 17:33
. * Re: Съжалявам, че Politik   19.11.03 18:27
. * Re: Хе-хе, супер си е гювечът :-) naja_haje   19.11.03 18:57
. * Ти изхождаш от това, че Politik   19.11.03 19:19
. * Re: Ти изхождаш от това, че naja_haje   19.11.03 19:31
. * А. Примерът с АЕЦ е много добър. Politik   19.11.03 19:47
. * Re: А. Примерът с АЕЦ е много добър. naja_haje   19.11.03 19:57
. * Аз също не мисля, че Politik   19.11.03 20:17
. * Re: Аз също не мисля, че naja_haje   19.11.03 20:28
. * Имаш го.Наздраве! Politik   19.11.03 20:36
. * Re: Извинете за намесата. kalva4   20.11.03 09:36
. * Бе за УТРЕ им е ясно кво ще спечелят, Zzloba...   20.11.03 11:02
. * Re: Бе за УТРЕ им е ясно кво ще спечелят, naja_haje   20.11.03 11:08
. * Хич ме няма в бриджа - Zzloba...   20.11.03 11:16
. * Re: :-) naja_haje   20.11.03 11:23
. * Re: Няма нужда от извинения :-) naja_haje   20.11.03 11:04
. * Пак го удари на лозунги, както винаги. Zzloba...   20.11.03 11:25
. * Re: Пак го удари на лозунги, както винаги. naja_haje   20.11.03 11:42
. * Пак не разбираш, Zzloba...   20.11.03 17:50
. * Re: Пак не разбираш, naja_haje   20.11.03 18:03
. * Само се замисли: Zzloba...   20.11.03 18:09
. * Re: Само се замисли: naja_haje   20.11.03 18:11
. * Бе виното да е хубаво не пречи, Zzloba...   20.11.03 18:54
. * Ами много си е логично Politik   20.11.03 18:06
. * Те тогава идат на помощ лозунгите. Zzloba...   20.11.03 18:48
. * Re: Те тогава идат на помощ лозунгите. Dobrata   20.11.03 18:54
. * Предпочиташ Крадлив Циганин, Zzloba...   20.11.03 19:12
. * Предпочитам да прочетеш все-пак това: Dobrata   20.11.03 19:27
. * Няма да чета целия памфлет - Zzloba...   20.11.03 19:32
. * Не помня точно наизуст, Dobrata   20.11.03 19:34
. * С една дума, речта не постигна целта си. Zzloba...   20.11.03 21:19
. * Нормално, Dobrata   20.11.03 21:22
. * Т.е. на коференцията на СДС Zzloba...   20.11.03 22:21
. * Сам си задаваш въпросите и сам си отговаряш, Dobrata   20.11.03 22:23
. * Има една-единствена тема, Zzloba...   20.11.03 22:29
. * Те тогава идат на помощ лозунгите. Politik   20.11.03 19:16
. * Тва всецяло посвещаване на Партията Zzloba...   20.11.03 19:24
. * Не ме разбра. Politik   20.11.03 19:31
. * Re: Пак не разбираш, Dobrata   20.11.03 18:14
. * Че тва си ви е нормално състояние - Zzloba...   20.11.03 19:28
. * Ззлобито ми, то! Dobrata   20.11.03 19:31
. * Re: Няма нужда от извинения :-) kalva4   20.11.03 11:35
. * Re: Няма нужда от извинения :-) naja_haje   20.11.03 11:55
. * Ами като е така, да питам Politik   20.11.03 13:00
. * Re: Който го е страх от мечки kalva4   20.11.03 14:01
. * Ето как се върнахме пак на темата. Politik   20.11.03 14:31
. * Я да добавя, че да се завърти пак темата. Politik   20.11.03 14:54
. * Re: Аман от автентичност! kalva4   20.11.03 15:06
. * Това беше за горния постинг. Politik   20.11.03 17:17
. * Re: Я да добавя, че да се завърти пак темата. naja_haje   20.11.03 15:45
. * Re: Я да добавя, че да се завърти пак темата. Dobrata   20.11.03 16:58
. * Амииии Politik   20.11.03 17:24
. * Re: Амииии naja_haje   20.11.03 17:58
. * Ти и ЗеленоЛисто сте новата свежа вълна тук! Fire_Fury   19.11.03 00:54
. * Защото много дълго се задържаш в него 1984   19.11.03 00:31
. * Да, имам и други въпроси, Dobrata   19.11.03 00:33
. * Не 1984   19.11.03 00:44
. * Има и друго: Dobrata   19.11.03 00:49
. * Все същите натрапчиви видения имаш 1984   19.11.03 00:54
. * Наистина? Dobrata   19.11.03 01:20
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Aлaдин   19.11.03 00:53
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   19.11.03 01:38
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   20.11.03 22:19
. * Глей си работата! Zzloba...   19.11.03 08:15
. * Re: Глей си работата! Aлaдин   20.11.03 02:40
. * Основната идея на Добрата е, Zzloba...   20.11.03 08:55
. * Добричка, кога ще разбереш, Ивo   19.11.03 10:27
. * Сексът вече Добрата въобще не е Щиpлиц (щaндapтeнфюpepSS)   19.11.03 11:15
. * ЗАЩО .... Hиkoтин   19.11.03 10:52
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Hello   19.11.03 10:58
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   20.11.03 17:07
. * Видя ли, че клуба си е добър. Politik   20.11.03 17:14
. * Re: Видя ли, че клуба си е добър. Dobrata   20.11.03 17:54
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Mими и Лили   19.11.03 11:11
. * Re: ЗАЩО добрата вещица ... AПOЛOH   19.11.03 11:35
. * "ИЗТЪПЯВА" зщото Ginger.   19.11.03 12:19
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Бълrapин®   19.11.03 19:42
. * Re: ТОЗИ КЛУБ се ВЪЗВИСИ, ОБЛАГОРОДИ Pala4a   19.11.03 20:06
. * Ейся ако погледнеш, веднага ще разбереш - Zzloba...   19.11.03 21:17
. * Re: Ейся ако погледнеш, веднага ще разбереш - Xлeбapoв ®   19.11.03 21:24
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   21.11.03 00:35
. * РЕКАПИТУЛАЦИЯ: Zzloba...   21.11.03 01:03
. * Re: РЕКАПИТУЛАЦИЯ: naja_haje   21.11.03 11:44
. * Re:Пак обиди! kalva4   21.11.03 11:56
. * Re: Ох, ужас :-) naja_haje   21.11.03 12:02
. * Re: О, ужас ! kalva4   21.11.03 12:15
. * Re: О, ужас ! naja_haje   21.11.03 12:30
. * Re: О, ужас ! kalva4   21.11.03 12:45
. * Re: О, ужас ! naja_haje   21.11.03 12:53
. * Re: О, ужас ! kalva4   21.11.03 13:02
. * Не така! Гошо Тъпото Zzloba...   21.11.03 14:11
. * Re: Ванчо секретарчето kalva4   21.11.03 14:16
. * Re: Може, може... naja_haje   21.11.03 15:06
. * Аз лично се провалих на световното по хандбал, Zzloba...   22.11.03 03:40
. * Семейство Папазови се храниха с планктон. Zzloba...   21.11.03 13:47
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Бял Бpoдниk   13.02.05 00:14
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? enarees   18.10.07 18:58
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   18.10.07 22:15
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? MУTPA   18.10.07 22:27
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   18.10.07 22:31
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? MУTPA   18.10.07 22:35
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? Dobrata   18.10.07 22:37
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? MУTPA   18.10.07 22:40
. * КОСТОВ! Dobrata   18.10.07 22:41
. * Re: КОСТОВ! MУTPA   18.10.07 22:48
. * Re: КОСТОВ! Dobrata   18.10.07 22:50
. * Re: КОСТОВ! MУTPA   18.10.07 22:54
. * Re: КОСТОВ! Dobrata   18.10.07 22:57
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? вeйдъp   18.10.07 19:25
. * Re: ЗАЩОТО... AПOЛOH   18.10.07 21:30
. * Мисля, защото БайТодар пише по-рядко фaмyлyc   18.10.07 20:00
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? vutreshen   18.10.07 20:20
. * Re: ЗАЩО ТОЗИ КЛУБ "ИЗТЪПЯВА"? 3opбa   31.10.07 11:36
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.